srovnání - multiband compresor / limiter
Cyril: protoze ekvalizer a multiband delaj neco jinyho;) V tomhle pripade jde o to, ze palm muting ti vytvari hodne basove tony s velkou dynamikou. Kdybys pri pm hlidal hlasitost normalnim kompressorem, ztlumis cely signal a pri pm bude tedy vsechno subjektivne tissi a basovejsi. Kdyz na to das multiband, ktery bude komprimovat jen pasmo treba od 250hz niz a nad tim to necha dychat, tak i pri pm budes mit dost vysek a subjektivni hlasitost signalu neklesne.
Cyril: no to ne. Ty to spodni pasmo chces nakomprimovat, protoze ma celkem velkou dynamiku a chces aby to znelo hutne. Kdybys jen ubral na basech, tak ten pm zustane moc tenkej. Navic to chces ubrat jen na hlasitejch pm a ne na zbytku stopy s normalnim backglidem. Reseni tohodle je samozrejme rozstrihat stopu a kazdej kus efektovat zvlast;)
Martin (amorf) to popisuje dobre, presne tohle jsou pripady, kdy multiband dela svoji praci a dela ji lip nez klasicky sirokopasmovy kompresory se spojenim s EQ.
Tlaceni mixu do multibandu mi pale pride jako berlicka. I tlaceni mixu do normalniho kompresoru je berlicka, ale ta uz je prijatelnejsi, protoze zbytecne nedeli mix crossoverama. Nejlepsi zpusob je asi vytvoreni grup pro basovy nastroje, stredovy nastroje a pro vejskovy, kazdou z nich pak komprimujes dle potreby pro dosazeni "koheze"
. Takhle to dela jistej pan, jehoz jmeno ted nemuzu vytahnout z pameti, protoze mi uz hlava neslouzi jak slouzivala za mlada.
Tlaceni mixu do multibandu mi pale pride jako berlicka. I tlaceni mixu do normalniho kompresoru je berlicka, ale ta uz je prijatelnejsi, protoze zbytecne nedeli mix crossoverama. Nejlepsi zpusob je asi vytvoreni grup pro basovy nastroje, stredovy nastroje a pro vejskovy, kazdou z nich pak komprimujes dle potreby pro dosazeni "koheze"

-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
b*****rmatucha píše:Martin (amorf) to popisuje dobre, presne tohle jsou pripady, kdy multiband dela svoji praci a dela ji lip nez klasicky sirokopasmovy kompresory se spojenim s EQ.
Tlaceni mixu do multibandu mi pale pride jako berlicka. I tlaceni mixu do normalniho kompresoru je berlicka, ale ta uz je prijatelnejsi, protoze zbytecne nedeli mix crossoverama. Nejlepsi zpusob je asi vytvoreni grup pro basovy nastroje, stredovy nastroje a pro vejskovy, kazdou z nich pak komprimujes dle potreby pro dosazeni "koheze". Takhle to dela jistej pan, jehoz jmeno ted nemuzu vytahnout z pameti, protoze mi uz hlava neslouzi jak slouzivala za mlada.
(este bych tu zminil dynamicky EQ, treba voxengo gliss EQ nebo sonalksis DQ.)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
amorph: gliss eq vypada jako beznej EQ, (ma navic v GUI integtrovanej realtime analyzer), a u kazdyho bandu je navic parametr citlivosti, jehoz presny chovani neni v manualu definovany, ale v zasade pracuje tak, ze citlivost 0 = normalni statickej EQ: co nakroutis, to se deje, porad. nejvetsi citlivost naopak znaci nejvyssi moznou zavislost na vstupnim signalu - takze pokud napriklad pridavas v basech, plugin cmucha v danym pasmu (aniz by signal nejak rozdeloval jako multiband), kdyz tam nic nezjisti, nedojde k boostu. tenhle design nema zadny threshold.
narozdil od sonalksisu.
ten pracuje s thresholdem a dokonce ma dve savle, jednou se nastavi zdvih signalu, kdyz je nactena uroven signalu pod thresholdem, druhou nad (trochu to v tomhle ohledu pripomina waves C4). (je treba dodat, ze 'nactenou uroven signalu' v tomhle pripade sonalksis zjistuje ze vstupniho signalu, ne jen z pasma, ktery chces efektovat [resp. se da tenhle signal orezat seshora a zezdola pomoci HPF a LPF v sidechain sekci]). hmm, snad to dava smysl. zkus kdyztak manual: http://www.sonalksis.com/dls/SonalksisDQ1Manual.pdf
narozdil od sonalksisu.
ten pracuje s thresholdem a dokonce ma dve savle, jednou se nastavi zdvih signalu, kdyz je nactena uroven signalu pod thresholdem, druhou nad (trochu to v tomhle ohledu pripomina waves C4). (je treba dodat, ze 'nactenou uroven signalu' v tomhle pripade sonalksis zjistuje ze vstupniho signalu, ne jen z pasma, ktery chces efektovat [resp. se da tenhle signal orezat seshora a zezdola pomoci HPF a LPF v sidechain sekci]). hmm, snad to dava smysl. zkus kdyztak manual: http://www.sonalksis.com/dls/SonalksisDQ1Manual.pdf
matucha: Separace? ( http://www.johnvestman.com/separations.htm )
Nejak jsem zatím nepřišel multibandům na chuť, Sonalksis mi nevyhovuje. Nicméně na KVR se objevila zajímavá novinka od Trifex - spektralní multiband. http://www.trifex.de/buzzrizerlight.html
Jelikož je free, není problém ho otestovat.. Nějaké postřehy?
Nejak jsem zatím nepřišel multibandům na chuť, Sonalksis mi nevyhovuje. Nicméně na KVR se objevila zajímavá novinka od Trifex - spektralní multiband. http://www.trifex.de/buzzrizerlight.html
Jelikož je free, není problém ho otestovat.. Nějaké postřehy?
2Ricardo: zkousel jsem ten Trifex a je to docela zajimavy. Dokaze teda pekne zprznit signal:) Ale kdyz se s tim dost dlouho laboruje a nastavi se setrne, tak mi to prijde docela dobry, pouzil bych to v podstate jako dynamickej enhancer, kterej mi bude automaticky vyrovnavat frekvencni charakteristiku. No musi se to dost hlidat, aby nezpusoboval ruzny artefaty. Ale nelibi se mi ten jeho limiter.