srovnání - multiband compresor / limiter

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 09 led 2008 12:39

Cyril: protoze ekvalizer a multiband delaj neco jinyho;) V tomhle pripade jde o to, ze palm muting ti vytvari hodne basove tony s velkou dynamikou. Kdybys pri pm hlidal hlasitost normalnim kompressorem, ztlumis cely signal a pri pm bude tedy vsechno subjektivne tissi a basovejsi. Kdyz na to das multiband, ktery bude komprimovat jen pasmo treba od 250hz niz a nad tim to necha dychat, tak i pri pm budes mit dost vysek a subjektivni hlasitost signalu neklesne.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 09 led 2008 13:21

Amorph: totez se ale stane, kdyz to problematicky pasmo stahnu ekvalizerem, ne?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 09 led 2008 13:39

Cyril: no to ne. Ty to spodni pasmo chces nakomprimovat, protoze ma celkem velkou dynamiku a chces aby to znelo hutne. Kdybys jen ubral na basech, tak ten pm zustane moc tenkej. Navic to chces ubrat jen na hlasitejch pm a ne na zbytku stopy s normalnim backglidem. Reseni tohodle je samozrejme rozstrihat stopu a kazdej kus efektovat zvlast;)

toxin
Příspěvky: 475
Registrován: 09 pro 2007 23:55

Příspěvek od toxin » 09 led 2008 14:23

díky

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 09 led 2008 14:40

Martin (amorf) to popisuje dobre, presne tohle jsou pripady, kdy multiband dela svoji praci a dela ji lip nez klasicky sirokopasmovy kompresory se spojenim s EQ.

Tlaceni mixu do multibandu mi pale pride jako berlicka. I tlaceni mixu do normalniho kompresoru je berlicka, ale ta uz je prijatelnejsi, protoze zbytecne nedeli mix crossoverama. Nejlepsi zpusob je asi vytvoreni grup pro basovy nastroje, stredovy nastroje a pro vejskovy, kazdou z nich pak komprimujes dle potreby pro dosazeni "koheze" ;-). Takhle to dela jistej pan, jehoz jmeno ted nemuzu vytahnout z pameti, protoze mi uz hlava neslouzi jak slouzivala za mlada.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 09 led 2008 14:47

matucha píše:Martin (amorf) to popisuje dobre, presne tohle jsou pripady, kdy multiband dela svoji praci a dela ji lip nez klasicky sirokopasmovy kompresory se spojenim s EQ.

Tlaceni mixu do multibandu mi pale pride jako berlicka. I tlaceni mixu do normalniho kompresoru je berlicka, ale ta uz je prijatelnejsi, protoze zbytecne nedeli mix crossoverama. Nejlepsi zpusob je asi vytvoreni grup pro basovy nastroje, stredovy nastroje a pro vejskovy, kazdou z nich pak komprimujes dle potreby pro dosazeni "koheze" ;-). Takhle to dela jistej pan, jehoz jmeno ted nemuzu vytahnout z pameti, protoze mi uz hlava neslouzi jak slouzivala za mlada.
b*****r

(este bych tu zminil dynamicky EQ, treba voxengo gliss EQ nebo sonalksis DQ.)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 09 led 2008 15:05

Brooklyn: muzes ty dynamicky eq trochu rozvest? Jeste jsem se s tim nesetkal, jak to funguje?

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 09 led 2008 15:27

amorph: gliss eq vypada jako beznej EQ, (ma navic v GUI integtrovanej realtime analyzer), a u kazdyho bandu je navic parametr citlivosti, jehoz presny chovani neni v manualu definovany, ale v zasade pracuje tak, ze citlivost 0 = normalni statickej EQ: co nakroutis, to se deje, porad. nejvetsi citlivost naopak znaci nejvyssi moznou zavislost na vstupnim signalu - takze pokud napriklad pridavas v basech, plugin cmucha v danym pasmu (aniz by signal nejak rozdeloval jako multiband), kdyz tam nic nezjisti, nedojde k boostu. tenhle design nema zadny threshold.

narozdil od sonalksisu.

ten pracuje s thresholdem a dokonce ma dve savle, jednou se nastavi zdvih signalu, kdyz je nactena uroven signalu pod thresholdem, druhou nad (trochu to v tomhle ohledu pripomina waves C4). (je treba dodat, ze 'nactenou uroven signalu' v tomhle pripade sonalksis zjistuje ze vstupniho signalu, ne jen z pasma, ktery chces efektovat [resp. se da tenhle signal orezat seshora a zezdola pomoci HPF a LPF v sidechain sekci]). hmm, snad to dava smysl. zkus kdyztak manual: http://www.sonalksis.com/dls/SonalksisDQ1Manual.pdf

Ricardo
Příspěvky: 116
Registrován: 29 črc 2002 11:19

Příspěvek od Ricardo » 10 led 2008 11:10

matucha: Separace? ( http://www.johnvestman.com/separations.htm )

Nejak jsem zatím nepřišel multibandům na chuť, Sonalksis mi nevyhovuje. Nicméně na KVR se objevila zajímavá novinka od Trifex - spektralní multiband. http://www.trifex.de/buzzrizerlight.html

Jelikož je free, není problém ho otestovat.. Nějaké postřehy?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4611
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 21 led 2008 16:08

2Ricardo: zkousel jsem ten Trifex a je to docela zajimavy. Dokaze teda pekne zprznit signal:) Ale kdyz se s tim dost dlouho laboruje a nastavi se setrne, tak mi to prijde docela dobry, pouzil bych to v podstate jako dynamickej enhancer, kterej mi bude automaticky vyrovnavat frekvencni charakteristiku. No musi se to dost hlidat, aby nezpusoboval ruzny artefaty. Ale nelibi se mi ten jeho limiter.

Odpovědět