Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu
Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu
Pripravuju pro AudioCity clanek o stereofonnim nahravani a pri hledani materialu jsem narazil na zajimavej webik. Nerad bych ten odkaz zase zapomnel tak si ho dam sem, ja myslim, ze i ostatnim by se mohl hodit.
Je to zajimava webova aplikace zobrazujici teoretickou krivku stereoobrazu pro danou stereofonni techniku pri dane vzdalenosti od zdroje, vzdalenosti paru a uhlu mezi mikrofony:
http://www.hauptmikrofon.de/ima2.htm
Je to zajimava webova aplikace zobrazujici teoretickou krivku stereoobrazu pro danou stereofonni techniku pri dane vzdalenosti od zdroje, vzdalenosti paru a uhlu mezi mikrofony:
http://www.hauptmikrofon.de/ima2.htm
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
ja ja, to je dobrá věcička. Stereofonní nahrávací techniky jsou nejlíp popsány v On location recording techniques, což myslím máš. Pak taky Eargle ve své knížce o mikrofonech má pár zajímavých věcí.
Pak by bylo mít odkaz na Williamsovy křivky a podobné voloviny.
Dobrý seznam odkazů o stereofonních technikách je na stránce Herr Sengpiela z Teldecu: http://www.sengpielaudio.com/Links01.htm
Pak by bylo mít odkaz na Williamsovy křivky a podobné voloviny.
Dobrý seznam odkazů o stereofonních technikách je na stránce Herr Sengpiela z Teldecu: http://www.sengpielaudio.com/Links01.htm
Divíte se tomu, Klásek?.....
Barttletovce mam, Eargleho neznam
. Nicmene ten clanek bude stejnej model jako vysel o vyberu mikrofonu, tedy "pro lamy" takze tam asi budou jen v amaterske praxi snadno pouzitelne techniky jako XY, ORTF, sirsi AB a MS. O zbytku se hodlam zminit tak nejak okrajove.

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.schoeps.de/D-2004/PDFs/Mikrofonbuch_Kap1.pdf
strana 15 tabulka 2- komparace postavení mikrofonů a subjektivního vjemu zachyceného stereofonního obrazu (rozpor mezi prostorovostí a lokalizací) - doporučuji (Williamsovy křivky jsou zde též)
kdo nemá Bartletta, tak ve zkratce
http://www.tape.com/cgi-bin/SoftCart.ex ... +995498793
zajímavé je označení deformací rozložení zdrojů po bázi
víc teorie normální člověk o stereofonních technikách podle mne nepotřebuje
strana 15 tabulka 2- komparace postavení mikrofonů a subjektivního vjemu zachyceného stereofonního obrazu (rozpor mezi prostorovostí a lokalizací) - doporučuji (Williamsovy křivky jsou zde též)
kdo nemá Bartletta, tak ve zkratce
http://www.tape.com/cgi-bin/SoftCart.ex ... +995498793
zajímavé je označení deformací rozložení zdrojů po bázi
víc teorie normální člověk o stereofonních technikách podle mne nepotřebuje
Vasku, ja bych taky souhlasil, ale ten clanek bude zamerenej spis na "lamy" co si nahravaj doma. Predpokladam, ze vsechno vo tam bude uz vis
. Vazne je/bude to clanek navazujici na vyber mikrofonu pro lamy takze zamereny na domaci nahravani. Rozlozeni lokalizace orchestru u ruznych technik tam asi zminovat nebudu.
Jinak Krokyne takhle nejak si ten clanek vesmes predstavuju jen jednodussi, civilnejsim jazykem a ... v cestine
. Bartletta mam ale diky za link, je to peke shrnuti.

Jinak Krokyne takhle nejak si ten clanek vesmes predstavuju jen jednodussi, civilnejsim jazykem a ... v cestine

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... mmno pro tvoje ucely to je pravda.Ivo píše:No nevím, připadá mi to už trošku příliš vědecké ... (první odkaz). Praxe je o poznání jednodušší ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Safa: je trochu rozdíl psát o stereofonních technikách a výběru mikrofonů, i když to spolu souvisí. Sám jsem se setkal s docela pěknou nahrávkou na dynamické (!) mikrofony v konfiguraci ORTF (dobře zvolená konfigurace s ohledem na nástroje + dobře vybraná pozice mikrofonů vůči nim). Měl bys to možná rozdělit na dva díly.
Na netu je například spousta fotografií z nahrávání klavíru, které nevycházejí z žádné z uvedených technik (jedna ledvina na diskant ve směru od klavíristy, druhá na basy směrem ke klavíristovi) - a autoři jsou nadšeni, jak se jim to "povedlo" - řídili se pouze výběrem typu mikrofonů
Na netu je například spousta fotografií z nahrávání klavíru, které nevycházejí z žádné z uvedených technik (jedna ledvina na diskant ve směru od klavíristy, druhá na basy směrem ke klavíristovi) - a autoři jsou nadšeni, jak se jim to "povedlo" - řídili se pouze výběrem typu mikrofonů
... ano, to je rozdil ... cos tim chtel rict ? (nemyslim tu otazku spatne nebo nedej boze jako flame, proste jsem nepochopil na co narazis)krokyn píše:Safa: je trochu rozdíl psát o stereofonních technikách a výběru mikrofonů, i když to spolu souvisí.

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Stereofonni nahravaci techniky - sirka stereoobrazu
sorry
zdál se mi rozpor mezi prvním a třetím příspěvkem, ale přehlédl jsem slůvko navazující
zdál se mi rozpor mezi prvním a třetím příspěvkem, ale přehlédl jsem slůvko navazující
domníval jsem se zprvu, že ho budeš psát a spojíš ho s těmi technikami (což je na článek docela slušnej balík informací)...navazující na výběr mikrofonů pro lamy...
... to jo ... i tak, jak jsi psal, uvazuju o rozdeleni na dve casti. Prvni by mela bejt zamerena na home recording jak byl puvodni zamer a druha by mohla byt mirne vic do hloubky (ovsem opravdu jen mirne zhruba na uroven Bartletta).
Mimochodem, pokud mas chut, budu rad, kdyz me ten clanek budes "mentorovat"
.
Mimochodem, pokud mas chut, budu rad, kdyz me ten clanek budes "mentorovat"

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Celkom casto vyuzivam XY a AB techniky.Vedel by niekto strucne vysvetlit, na ake pripady je vyhodnejsie pouzit u nas menej zname a pouzivane ORTF a NOS stereofonne techniky?Popripade zakladne principy prace s nimi.
V zasade sa mi zda,ze spominane dve posledne vlastne kombinuju do urcitej miery vlastnosti intenzivnej a fazovej stereofonie do jednej dvojice.
V zasade sa mi zda,ze spominane dve posledne vlastne kombinuju do urcitej miery vlastnosti intenzivnej a fazovej stereofonie do jednej dvojice.