Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 12 čer 2008 22:36

Prax nauci-len ked su to iba strihacie etudy,cloveka to nebavi.Ja mam zopar klientov,na ktorych som sa vycvicil takmer k dokonalosti(napr. jeden fuzaty ujo z BB).Aj ja sam pri svojej gitarovej zrucnosti som vhodny objekt na adekvatnu strihaciu prax. :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21307
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 13 čer 2008 00:13

ja som strihal asi dvojhodinove multimedialne CD .. tak ze nahovorili napred chlapa v jednom studiu a potom babu v inom .. a ja som z toho strihal rozhovory na CD .. robil som to asi 2 tyzdne a myslel som ze sa dogrcam . jo samozrejme to bolo nemecky .. najdebilnejsie na tom bolo , ze ked sme to cele dokoncili .. odovzdali .. a mysleli ze to mame zkrku .. Tak si nemci zmysleli pomenit skoro vsetky cisla .. lebo mali dake nove statistiky .. Cize sa to cele nahralo znovu a ja som to strihal opat cele znova .. druhy krat uz som to postrihal za 3 dni ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 13 čer 2008 07:34

Cundo píše:Prax nauci-len ked su to iba strihacie etudy,cloveka to nebavi.Ja mam zopar klientov,na ktorych som sa vycvicil takmer k dokonalosti(napr. jeden fuzaty ujo z BB).Aj ja sam pri svojej gitarovej zrucnosti som vhodny objekt na adekvatnu strihaciu prax. :)
hehe, prve zkazky o kazikovi som pocul snad pred 10timi rokmi. urcite bol prvym vlastnikom antares autotune na slovensku :)
alebo je este iny fuzaty pan?

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 13 čer 2008 08:21

No comment...
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.

Zazy
Příspěvky: 73
Registrován: 24 čer 2004 23:08

Příspěvek od Zazy » 14 čer 2008 08:00

Docela zajímavě rozvinutý topic.

Střih audia a materiálu nasazeného na click je docela vopruz (někdy).
PT to pro mě ve verzi 7.4 vyřešili elastic timem, který řešení tohohle problému celkem slušně zjednodušuje. (Např. zde: http://www.youtube.com/watch?v=OZ3fVYLqXgU )

Jinak délka prolínačky je závislá na materiálu před a za prolínačkou. Pak bývá ku pomoci, když OUT a IN jsou fázově ve shodě. Co se časů týče, tak většinou je délka prolínačky závislá na délce transientu stříhaného materiálu.
U perkusivních zvuků se pak dá s výhodou využít maskování. Prolínačku uděláš několik ms před a následující signál Ti jí zamaskuje.
U silně zkreslelené kytary se dokonce ani často prolínat nemusí... :-) Takže tam ji lze udělat velice krátkou.

Pak také závisí na typu prolínačky. Většina programů má k dispozici zhruba 4 základní typy, které se dají ještě různě modifikovat. Zpravidla nabízí buď srovnání podle "power" a nebo podle "gain"
Naposledy upravil(a) Zazy dne 14 čer 2008 09:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 14 čer 2008 09:14

dodatok k dobrym zazyho poznamkam: fazove v zhode = pouzit funkciu snap to zero, tym sa pravdepodobnost ze sa waveformy prekryju presne vo faze, prudko zvysi

robs
Příspěvky: 42
Registrován: 20 zář 2005 15:49

Příspěvek od robs » 23 čer 2008 18:36

já teda stříhám dost a too nejenom kytary a bicí, ale taky kontakt z natáčení a dabing a protools, time compression a elastic time /samozřejmě vhodně použity/ a fade /x fade/ strašně pomáhají, nejduležitejsí je to ale dobre natocit...

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 02 črc 2008 21:47

Prosimvas ja uz se z toho zcvoknu, snazim se porad tocit zkresleny kytary, ale asi to proste nedokazu. Pustim click a hraju kratkej usek, riff, porad dokola treba 10x (a mam pocit, ze parkrat se mi to muselo povest zahrat skoro stejne). Pak si ten nahranej kus zkopiruju do dvou stop, jedna je uplne vlevo, druha vpravo v panorame. Jednu stopu necham a s druhou hejbu a zkousim davat ruzny casti pod tu prvni, vizualne i dle sluchu, ale je to uplne v haji! Poskakuje pan, zni to jak flanger atd. atd... Je mi divny, ze by to bylo tak hrozne tezky! Jako ja teda jsem kytarista fakt nanic, ale ze bych nedokazal sladit ani 2-3 vteriny? To se to musi fakt strihat po jednom uderu? (ani to mi vubec nejde) Nebo je na to nakej figl? Proboha jak muze pak nekdo vrstvit vokaly? To musi bejt robot ten zpevak...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 02 črc 2008 22:17

Cyrile-strihanie je vzdy"docela vopruz".Daj nejaku ukazku na ilustraciu,nech pocujeme,co to robi.Mozno je problem aj v tom,ze pracujes so skopirovanym trackom,ked sa stretnu dva totozne nabery,ak su vo faze,hned poskocia v panorame do stredu,ked nie su vo faze,pocut spominany flanger.Problem moze byt aj to,ze pri skreslenom wave sa tazsie hladaju uvodne transienty ako pri clean gitare.Nie je to nijaka veda,treba sa len obrnit davkov trpezlivosti,ujasnit si rytmicky vzorec v mysli a spravne ho premietnut do taktu-"mriezka"nepusti...
Vrstvenie vokalov zavisi od danosti interpreta,ale poznam len jedneho,po ktorom spravidla netreba strihat ani 10 trackovy naber.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 02 črc 2008 22:26

Cundo: totozny nabery pod sebe samozrejme nedavam... S tema transientama na tom neco bude, da se skoro rict, ze je nevidim :) Me se ale zda, ze mi ten souzvuk zni spatne i kdyz treba jen "drzim" akord, tj. dve "plochy" do sebe... ach jo, slava rammstein v nedohlednu :)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 02 črc 2008 22:58

Cyril: nahod ukazku

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 02 črc 2008 22:59

Cyrile a nedáváš ty kytary do příliš širokýho sterea?
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
Cundo
Profesionál
Příspěvky: 607
Registrován: 15 pro 2007 17:44

Příspěvek od Cundo » 03 črc 2008 00:00

Bez ukazky to asi nepojde analyzovat.Este treba povedat,ze na suzvuku sa dramaticky podiela aj ladenie a kvalita"gitarovej intonacie"-dotlacenie strun,uhoz pravej ruky atd.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 03 črc 2008 00:03

Cyril píše:Prosimvas ja uz se z toho zcvoknu, snazim se porad tocit zkresleny kytary, ale asi to proste nedokazu. Pustim click a hraju kratkej usek, riff, porad dokola treba 10x (a mam pocit, ze parkrat se mi to muselo povest zahrat skoro stejne). Pak si ten nahranej kus zkopiruju do dvou stop, jedna je uplne vlevo, druha vpravo v panorame. Jednu stopu necham a s druhou hejbu a zkousim davat ruzny casti pod tu prvni, vizualne i dle sluchu, ale je to uplne v haji! Poskakuje pan, zni to jak flanger atd. atd... Je mi divny, ze by to bylo tak hrozne tezky! Jako ja teda jsem kytarista fakt nanic, ale ze bych nedokazal sladit ani 2-3 vteriny? To se to musi fakt strihat po jednom uderu? (ani to mi vubec nejde) Nebo je na to nakej figl? Proboha jak muze pak nekdo vrstvit vokaly? To musi bejt robot ten zpevak...
rozhazujes do sterea ten jeden stejnej take? to se rozumi, ze fazuje, kdyz jednim soupes.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 03 črc 2008 00:36

brooklyn: ne samozrejme nikdy ne stejnej. Skusim sesmolit ukazku...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Odpovědět