
tipy na zvuceni
tipy na zvuceni
na nyxu se nejak nepovedlo uplne rozbehnout diskuzi a tipy na zvuceni (mysleno hlavne pri vyrobe emusic, pri praci v sekvenceru) tak to zkusim tady .... pokud mate nejaky tip (jak treba umichat kopak, naefektovat hajtky apod) tak sem s nimi... 

efektovani bicich...
Napriklad je hrozne hezkej efekt pridat na hajtky flanger s vysokym LFO.
Tzn. treba az desetisekundovou smyckou (jestli me chapete), ale to se casto neda vyuzit, vlastne prakticky jen v elektronice. Pak to ma vsak takovej klouzavej az hypnotizujici efekt a vytvari to v kontextu s bicima ucelenou rovinu. Jinak snad vzdycky verb.
Na snare dam nekdy verb s predelayem. A taky jeste obcas distortion. To ma pak riz. Ale celkove je s nim vzdycky nejhorsi prace.
Kopak casto nechavam jakej je, jenom vybiram ze syntu (nebo z wavu) takovej, aby se hodil do kontextu sklatby.
A nekdy na cely bicim dam chorus, ale s tim se musi opatrne (jako s kompresorem).
Jsem vsak desnej amater.
Tzn. treba az desetisekundovou smyckou (jestli me chapete), ale to se casto neda vyuzit, vlastne prakticky jen v elektronice. Pak to ma vsak takovej klouzavej az hypnotizujici efekt a vytvari to v kontextu s bicima ucelenou rovinu. Jinak snad vzdycky verb.
Na snare dam nekdy verb s predelayem. A taky jeste obcas distortion. To ma pak riz. Ale celkove je s nim vzdycky nejhorsi prace.
Kopak casto nechavam jakej je, jenom vybiram ze syntu (nebo z wavu) takovej, aby se hodil do kontextu sklatby.
A nekdy na cely bicim dam chorus, ale s tim se musi opatrne (jako s kompresorem).
Jsem vsak desnej amater.
myslim, ze Ecson Waldez to dobre popsal ve svem rozhovoru...
ja si ted hodne hraju s kompresi, hlavne s attackama a releasama... na powercore je to moc prima hlavne kopak a snare s 20-30ms attackem dokaze pekne kopat pri spravny ekvalizaci
jo a hodne zalezi na kvalite efektu/eq a vseho, vyzkousejte si sami a myslim, ze se vam to zacne v hlave trochu varit...
ja si ted hodne hraju s kompresi, hlavne s attackama a releasama... na powercore je to moc prima hlavne kopak a snare s 20-30ms attackem dokaze pekne kopat pri spravny ekvalizaci
jo a hodne zalezi na kvalite efektu/eq a vseho, vyzkousejte si sami a myslim, ze se vam to zacne v hlave trochu varit...
pasted form nyx:
1) na bici (na jednotlivy bici zvuky, individualne s urovni jakou je potreba) je dobry dat early reflections... (nekdy se to taky nazyva ambience - v podstate hall bez reverbu (nebo je to naopak?
), jen ty prvotni odrazy).. ono to ty bici pekne spoji, stmeli a ziskaji spolecnou barvu... nezni to tolik oddelene ale zaroven to nema ten nekdy neprijemnej "ocas" jako kdyz se bici nareverbujou... (i kdyz reverb je taky potreba ale pro jine ucely)... 
2) nekdy je dobre na plechy (hajtky, cinely) dat HP filter, tak aby se odrizli stredy,nekdy to pomuze, vycisti se prostor ve stredech pro dalsi nastroje... nebo alespon na EQ stredy potlacit.. treba u nekterych crashu to dost pomaha...
1) na bici (na jednotlivy bici zvuky, individualne s urovni jakou je potreba) je dobry dat early reflections... (nekdy se to taky nazyva ambience - v podstate hall bez reverbu (nebo je to naopak?


2) nekdy je dobre na plechy (hajtky, cinely) dat HP filter, tak aby se odrizli stredy,nekdy to pomuze, vycisti se prostor ve stredech pro dalsi nastroje... nebo alespon na EQ stredy potlacit.. treba u nekterych crashu to dost pomaha...
no reverb dela dost... de o nastaveni, muzes dat vic early-ref a min reverbu, de vo to to nastavit pekne ;-)
zajimavy je, co dela kvalita reverbu s celym mixem. S 3 megaverbama z powercore sem udelal sice na reverby bohatej mix, ale pritom je super pruhlednej... je super jak to ziska zivost a prostor. Ja to sice porovnavam s moji standardni situaci 1 ultrafunk verbu (pII400 holt na vic nema) a tak je to pro me doslova novej svet!
jinak HP delam temer na vsem krome basy, kopaku a virblu... casto se clovek divi, kolik je tam pro mix zbytecnyho materialu, hlavne okolo 300hz. No ale zase neprehanet s tencenim... nekdy je treba u jedny hajtky (treba otevreny) stlumit na 8-10khz a vytahnout ton na 4-5, ale na to doporucuju dobrej ekvalizer, ani renEQ to neudela moc prijemne. LinEQ je v tomhle nedostizny, ale je spis na offline.
zajimavy je, co dela kvalita reverbu s celym mixem. S 3 megaverbama z powercore sem udelal sice na reverby bohatej mix, ale pritom je super pruhlednej... je super jak to ziska zivost a prostor. Ja to sice porovnavam s moji standardni situaci 1 ultrafunk verbu (pII400 holt na vic nema) a tak je to pro me doslova novej svet!
jinak HP delam temer na vsem krome basy, kopaku a virblu... casto se clovek divi, kolik je tam pro mix zbytecnyho materialu, hlavne okolo 300hz. No ale zase neprehanet s tencenim... nekdy je treba u jedny hajtky (treba otevreny) stlumit na 8-10khz a vytahnout ton na 4-5, ale na to doporucuju dobrej ekvalizer, ani renEQ to neudela moc prijemne. LinEQ je v tomhle nedostizny, ale je spis na offline.
phaser ? jaky ?
ja pouzivam standardni z logicu ... pokud nekdo zna lepsi dejte tip 

na hajtky jsem moc phaser nezkousel, prijde mi, ze je tam az moc slyset. Vice se mi libilo dat vedle zakladniho kopaku dalsi stopu s tim samym, treba zdvojenym a na polovicni hlasitost a ten jen velice mirne zefektovat pres phaser.
Hajtky jsem zkousel prohnat pres flanger. I kdyz tezko rict, mam fruity a vetsina vst co pouzivam je free, takze ne vzdycky je vysledny zvuk takovy jaky bych rad docilil.
Hajtky jsem zkousel prohnat pres flanger. I kdyz tezko rict, mam fruity a vetsina vst co pouzivam je free, takze ne vzdycky je vysledny zvuk takovy jaky bych rad docilil.
- propulsion
- Příspěvky: 20
- Registrován: 12 čer 2002 15:28
Eq,Comp a ostatni
Co do dulezitosti, osobne si myslim ze opravdu nejdulezitejsi na zvuceni je zvladnout eqalizaci. Citelnost zvuku je odvisla predevsim od dobre pouziteho EQ. Pak asi kompresor. Pak dlouho nic a pak zbyvajici efekty
.. Dulezity je ovsem nepreefktovat.

dulezitej je urcite ten prostor, nekdy me az udivuje, kolik udela trochu verbu na urcity veci, ktery furt nezapadaly... treba byly slyset ale s namahou, s reverbem se dost veci vynori, vubec prostor nepodcenit v celym mixu, dobry je uz pri skladani si rict, ze tohle mi bude znit "u ksichtu" a tohle mi bude hrat az v zadu v mistnosti/hale/jeskyni... 3 prostory/vzdalenosti jsou tak akorat, vic zatim moc nevnimam (a pocitac nestiha ani s dsp kartama ;-( )
Uz jenom tohle moc pomohlo mejm starejm mixum!
Uz jenom tohle moc pomohlo mejm starejm mixum!
lampovy pluginy delaj zvuk budto vostrejsi nebo zahuhlanej plus trochu nebo vic neceho, co by se dalo oznacit jako skorolampova distorze. Takze nic moc ;-).
Me ale kazdopadne bavi na nektery veci magneto, ale na bici ne, spis treba na rhodes nebo ruzny lowfreq zvuky, ktery potom vorezu HP filtrem zespoda, ale zustane v nich to zkresleni, ktery zpusobily ty spodni frekvence. To sa mi paci.
Me ale kazdopadne bavi na nektery veci magneto, ale na bici ne, spis treba na rhodes nebo ruzny lowfreq zvuky, ktery potom vorezu HP filtrem zespoda, ale zustane v nich to zkresleni, ktery zpusobily ty spodni frekvence. To sa mi paci.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Propulsion - napsal velmi roumny a zasadni prispevek!!! - naprosto souhlasim
Nejprve EQ pak Comp a az v posledni rade EFEKTY... je totiz absolutni blbost prohnat vse phasery a flangery a cekat ze to bude to ONO pro dobrej mix, to je detinsky
Jinak ja HPF nerezu nic (pokud vyslovene neslysim ve spodnim spektru chybu - zvuky /napr i HHt/ maji svuj charakter i v techto frekvencich), ale tohle je subjektivni - muze se i nemusi
SHAKI: rek bych ze cely to co jsi psal o EARLY R+bici. tak ze citujes moje slova presne tak jak jsem ti je osobne podal
ale jinak jasne EARLY v lehkym pomeru na bici jsou zaklad pro usazeni do jednotnyho prostoru - coz doda nejen barvu, ale taky kompaktnost celyho drum beatu. Dat na bici dlouhej hall je cunaarna .
Jinak jak pise Matucha na kvalita reverbu dela divy a stoji na tom mix nahravky, jednotlivy prostory oteviraji zvuk nastroju. Jinak je vice jak vhodny pouzivat Delaye, nejsou v nekterych pripadcech tak "mlzici" jako hall efeky - ja Hall a Delay kombinuju pul na pul.

Nejprve EQ pak Comp a az v posledni rade EFEKTY... je totiz absolutni blbost prohnat vse phasery a flangery a cekat ze to bude to ONO pro dobrej mix, to je detinsky

Jinak ja HPF nerezu nic (pokud vyslovene neslysim ve spodnim spektru chybu - zvuky /napr i HHt/ maji svuj charakter i v techto frekvencich), ale tohle je subjektivni - muze se i nemusi

SHAKI: rek bych ze cely to co jsi psal o EARLY R+bici. tak ze citujes moje slova presne tak jak jsem ti je osobne podal

Jinak jak pise Matucha na kvalita reverbu dela divy a stoji na tom mix nahravky, jednotlivy prostory oteviraji zvuk nastroju. Jinak je vice jak vhodny pouzivat Delaye, nejsou v nekterych pripadcech tak "mlzici" jako hall efeky - ja Hall a Delay kombinuju pul na pul.