Vývojový "zásek" zvukaře

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 26 úno 2013 13:57

dost toho bylo receno, z nejakeho obecneho zakladniho pohledu ti to hraje v podstate vyrovnane, ale v tech samotnych zdrojich jsou podle me slyset problemy. Z tech rockovych veci casto nehezky trci kopak a virbl skoro jako izolovane samply a nepoji se se zbytkem a zni to i cele trochu neprirozene vzhledem k tomu, jak bych ja vnimal zivou kapelu (a tim nechci rict, ze ja sam bych s timhle nemel problem:). Podle tech ukazek co mas na webu, bych se mozna zkusil soustredit na prirozenost, zivost a celistvost mixu. Jinak me hodne pomaha proste poslouchat a analyzovat nejake referencni profi nahravky. Natahat si i nejake hotove nahravky primo do projektu a podle toho se obcas kontrolovat, pak clovek tolik neujede a v leccems to i inspiruje.
Ano přesně takhle to dělám, mám v projektu pár "mustrů" daného žánru, ke kterým se chci přiblížit.
Bez toho jsem docela často zvukově "ujížděl" a zjistil jsem to až po půli dnu práce :-)

Akustika poslechu, ač se to z fotek nezdá je slušná, foto jsou starší ...
(ale samozřejmě se dá na tom jěště docela zapracovat)

Spíše se mi zdá že začíná pokulhávat technické vybavení, jenom že nákup nového nádobíčka, které by mělo skutečný zvukový přínos se bude pohybovat v řádech deseti až stotisíců . ( např. kvalitní mic, preamp, AD převodník, DA převodník, popřípadě monitory)
Měnit něco za něco v +- podobné cenové a kvalitativní kategorii postrádá význam.
To by znamenalo i zdražení hodinové sazby a tak já jít moc nechci z toho důvodu že prostě rád pomáhám začínajícím kapelám a tam je každá koruna dobrá, kluci na to opravdu kolikrát docela dlouho šetří.

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 26 úno 2013 13:58

Ukazovat na nedostatky ve vybaveni je strasne jednoduchy a tady se debaty casto zredukujou jen na to. Vzhledem k tomu, ze ale chces jit nekam dal, tak v tomhle ohledu vidim veliky rezervy. A to jakkoli umis z toho co mas vytriskat hodne.
Myslíš že je to až takový gearový průser ?

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od vasek » 26 úno 2013 14:38

Práce v malých studiích přímo tíhne k zakopání se v pozicích navěky. Je třeba dostat se nějak k jiným, šikovným lidem a v rámci spolupráce se inspirovat k novým postupům (a ošahat si jiný gear). Internet je hezká věc, ale reálnou diskusi nad aktuálním problémem nenahradí.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od matucha » 26 úno 2013 23:07

Tonysss píše:Myslíš že je to až takový gearový průser ?
Tak je to zda se adekvatni pro tvoji situaci, ale v zasade je prevazna cast tech veci lowend a nic hiend ;). Nerikam, ze je nutny mit hiend, ale chces se posunout... takze sis nabeh sam ;).

SM57ky jsou vpoho, oktavy jakbysmet, audiotechnika nebude zla a rode k2 zrejme ujde... ale doopravdy tam nevidim nic co bych vylozene chtel dat jako overheady, co by byl skvelej vokalni mikrofon nebo co bych rad dal na akusticky nastroje. Vsechny tyhle mikraky by pro me v idealnim pripade byly neco co bych mel v zaloze az na moment kdy dojdou ty "dobry".

Pult - jestli se nepletu v typu - slysel jsem na nej dobry veci od jednoho fajn zvukare zivaku. Koupil si to a pochvaluje si jak si tam ulozi sceny pro kapelu a tim super zrychli zvukovky/zvuceni. Staci pak spis to prispusobit mistu nez to znovu michat. Plus to umi i nahravat. Ideal. Verim, ze se da pres to i vpohode tocit, ale neverim tomu, ze to bude lepsi nez bezna presonus zvukovka (podle ceny). Jestli to tak je, tak je hodne kam jit jak s prevodnikama tak s preampama. Vysledkem je realnejsi a hezci zaznam zvuku. Vetsi hloubka a mensi placatost. Porad je takovy veci nutny dobre smichat, ale s lepsi informaci se pracuje proste lip.
Bezne stoji hiend preamp a AD ve stereu vic nez tenhle celej pult, ale daj se poridit i dobry veci za ne tak sileny ceny. Treba takovy Lucid 88192 prevodniky (8in8out) v puvodni cene skoro $3000 sezenes na ebayi za $1100-1200 a jsi na hodne dobry urovni. Taky apogee AD16X jsou za podobny penize, kdyz jde hlavne o inputy. Preampy od DAV nestojej tak silene moc a urcite ti daj barevnejsi a zabavnejsi verzi nez presonus.
Doopravdy nepotrebujes mit tehle "hiend" veci moc, pri kazdym nahravani jsou veci na kterejch zalezi vic a na kterejch min. Cim vic overdubujes tim castejc ti staci mit supr akorat stereo. U bicich je to o neco horsi, tam aspon overheady a budto roomy nebo snare/kik ve variante 4 lepsich kanalu.

A3X jsem neslysel... zauvazoval bych o vetsich siropasmovejch bednach bez subwooferu.

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 27 úno 2013 10:22

Děkuji za doporučení HW.

Takže se to postupně zvrhlo v nákupovou poradnu :-)

Existuje vůbec nějaké "trošku HiEnd" zařízení na principu zvukovky (USB,FW) které se chová v MAC jako zvukovka a má špičkové ADDA převodníky a řekněme dvoukanál špičkové mic. preampy ?
Líbilo by se mi mít tokové plug in play zařízení na hodně slušné úrovni ?

Co se týče poslechu tak mi A3X + Sub7 nadmíru vyhovuje. (kdo neuslyší neuvěří :lol: ) , (při mixu v kombinaci s DT770 a Sennheiser 595)
Tam bych asi zatím neměnil.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Ivo » 27 úno 2013 10:27

Všechna "all in one" zařízení jsou většinou silně kompromisní, termín "špičkové" je jim většinou z pochopitelných důvodů vzdálen (napěchovat úplně všechno do jednoho přístroje je dost limitující faktor) ... Pořídit si decentní preamp, decentní dedikovaný ad/da apod přinese obvykle mnohem větší kvalitativní posun

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Pytkin » 27 úno 2013 11:09

Tonysss píše: Existuje vůbec nějaké "trošku HiEnd" zařízení na principu zvukovky (USB,FW) které se chová v MAC jako zvukovka a má špičkové ADDA převodníky a řekněme dvoukanál špičkové mic. preampy ?
Líbilo by se mi mít tokové plug in play zařízení na hodně slušné úrovni ?
jedno z mala , je asi toto http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,7408,!PVS,7408
Obrázek

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od matucha » 27 úno 2013 12:12

Prism dela zvukovky, supr prevodniky, ok preampy... http://www.prismsound.com/music_recordi ... s_home.php

Ale raci bych se vydal smerem specializovanejch krabic pro kazdou funkci. Je to modularni a jednotlivy casti (hlavne ty analogovy) nezastaravaj tak jako zvukovky. Tj pri koupi z druhy ruky malokdy ztracej hodnotu. Zato zvukovky vetsinou s novou generaci prestavaj byt prodejny pomalu (i kvuli zmenam v propojeni s pocitacema). Napojit par krabic na tvuj stavajici system po digitalu (spdif, aes/ebu, adat) se mi zda idealni.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Amorph » 27 úno 2013 12:42

Jeste me napada, co vlastne pouzivas pri mixu? Jestli se neda posunout i tam...

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 27 úno 2013 12:59

Děkuji moc za doporučení HW.

Už mám asi i řešení.
Pult presonus 16.0.2 používám hlavně také k živému zvučení naší kapely a ostatních tzv. mini. zvučeníček :-)
Ale v podstatě poslední dobou ho vždy nechávám na pódiu a ovládám jej přes Ipad.
Ale 16.0.2 Bohužel nemá žádný digi Out a In , tudíž se k němu nedá připojit nějaký externí AD DA převodník popř. předzesilovač.
Napadla mě myšlenka zakoupit http://www.disk.cz/disk/detail1.csp?!PV,6801,!PVS,6801
čímž zůstane zachován můj požadavek zvučení akcí Ipadem, a hlavně navíc získám in a out ADAT !
tím už můžu k zařízení připojit kvalitnější ADDA převodník a za něj preamp.

Zazy
Příspěvky: 73
Registrován: 24 čer 2004 23:08

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Zazy » 27 úno 2013 13:18

Velmi zajímavé a inspirující téma.

Když jsem se učil hrát na kytaru, dostala se mi do rukou příručka od pana Merty, kde píše krátkou stať o tvůrčí krizi. V kostce říká: Vzpomeňte si na naivní tvůrčí začátky. Zkuste znovu napodobovat. Ne krást, ale napodobovat.

Tímhe oslím můstkem bych asi opsal to, na co narážel Matucha:
Zvuk začíná u jeho zdroje. Zvuk je komunikační prostředek. Jak se dál zpracovává.... Atd. atd. Zkusil bych tenhle řetězec projít a pozastavit se v místě, které Tě osloví. Může to být změna zdroje zvuku (začít skládat, produkovat, dělat sound design...), nebo zkusit konstrukce vlastních mikrofonů, pre-ampů...

Dej sem hlavně zpětnou vazbu, kterým směrem jsi se vydal. V tomhle mě baví Ivo z Velvetu. U mě je Ivo spojen s masteringem, ale vím, že se zabývá i muzikoterapií, distribucí atd.

Nebo zkusit odbočku a chytat inspiraci ve zcela jiných vodách.

Mnoho zdaru!!!

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 27 úno 2013 13:31

Jeste me napada, co vlastne pouzivas pri mixu? Jestli se neda posunout i tam...
Pokud jsem tě tedy pochopil správně, tak při mixu používám:

Klasické standartní pluginy v Cubase,a nějaké ty free, (Molot komresor, EpicVerb) atd. většinou ty hodně vychvalované free pluginy.
V podstatě to s pluginama nepřeháním, všechno se snažím udělat s ekvalizérem a dynamickým procesorem.
Na masteru mám vždy pověšený limiter do kterého už míchám.(Ten je taky nějaký free,teď si nevzpomenu jak se jmenuje) dalo mi práci vybrat takový který si nechá hodně líbit a zanechá dynamiku bicích.
Hodně používám společné Grupy nástrojů a ty pak upravuju jako celek (kytary,bicí,basa,keyb. atd) (zase obyč. Cubase ekvalizace, popřípadě úprava dynamiky, rozšíření sterea atd..
a používám zdvojené stopy kopáku a snare které upravuju docela brutálně a ty neposílám do Grupy bicích ale přímo na master.
Reverb používám EpicVerb a Lexicon. (plugin).
Žádne UAD nevlastním ,pokud narážíš na tohle.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od delay » 27 úno 2013 13:33

Já ti nevim, 1818VSL mi přijde jako další "nesmysl", očividně jsi šikovnej, ale těžko říct, kam se s tímhle posuneš... Kvůli jednomu ADAT vstupu... To už se mi jak výhodnější jeví Steinberg nebo RME, který maj aspoň 2x ADAT IN. Jinak vím, že je to moc těžké...

Zazy: Ten posun je určitě úměrně podmíněnej finančními prostředky, a každej zrovna nemá takový možnosti jako Ivo, u většiny z nás je to otázkou přežití a budovat si hudební expirience na úkor rodiny moc lehce nejde...

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Ivo » 27 úno 2013 13:37

Jde o to, že jsou i věci, který znější překvapivě dobře za velice příznivé ceny (ale je třeba je najít a odlišit od běžného průměru). Takovým "exotem" je třeba preamp DAV-BG1 (a další zařízení DAV), kdy za 500 EUR dostáváme kvalitu blízkou mnohonásobně dražším preampům, některé produkty Golden Age, levnější mikrofony Telefunken atd atd. Velmi mě zajímá a baví tyto věci objevovat ... Ted bych rád vyzkoušel věci od zajímavé německé firmy Lake People (převodníky a preampy - podle feedbacku velice kvalitní za velice příznivé ceny), případně švédské Line Audio atd. atd.

Zazy
Příspěvky: 73
Registrován: 24 čer 2004 23:08

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Zazy » 27 úno 2013 13:42

delay: Takový věci si vůbec netroufám posuzovat. Chtěl jsem nabídnout pohledy z různých úhlů.

Odpovědět