Vývojový "zásek" zvukaře

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 25 úno 2013 14:32

Založím trochu netradiční téma. (pokud to nepatří do této škatulky fóra,tak se omlouvám)

Natáčení a mixu se věnuju už docela dlouho (10-15let) , ale poslední dobou se mi zdá že mé míchačky a finální produkty se nezlepšují.
Během těch let co to dělám jsem se tak nějak vždy zvukově posouval..(Alespoň si to myslím :-)
Ale poslední dobou se mi jaksi nedaří se někam zvukově posunout a tak nějak přešlapuju na místě. Nedaří se mi prostě nahrávky posunout na další level.
Pročítám různé zahraniční fóra,publikace, a zkouším v mixáži různé ověřené,neověřené postupy ale nic. Prostě vývojový zásek :-)
Měl bych proto otázku je někdo z vás ochoten mě vpustit do svého studia na pokec ať si udělám obrázek o tom jak kdo z kolegů pracuje a jaké má postupy někdo jiný ? jaký má poslech ve studiu ? atd.. je ochoten odhalit něko své know-how? prostě si pokecat o zvuku o mixu ? Myslím že by mě to mohlo posunout dál.

Popřípadě nevím jestli to nebude limitem techniky ve studiu ?
Řešily jste někdo něco podobného ?

CliffhAnger
Příspěvky: 97
Registrován: 18 srp 2009 12:30

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od CliffhAnger » 25 úno 2013 16:50

Tak či onak, máš dobrý webovky...:) Pěkný netradiční navigační menu...

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 25 úno 2013 17:10

to CliffhAnger

Děkuji za slova chvály na stránky, byla to otázka 2 hodin práce v iWeb :-)

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2684
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Fractal » 25 úno 2013 19:41

to bude spíše jen subjektivní pocit podpořený ještě taky tím že pořád zvučíš tu stejnou hudbu/žánry (oprav mě, možná se mýlím), když už to děláš dlouho, tak tě jenom nic tak nevyvede z míry, nepřekvapí, i kreativní práce často skoluzává do rutiny... pokud se dostaneš na jakous takous profi úroveň, tak se to "dál" tlačí jen velmi těžko, ty normy jsou dneska dány jasně a když trochu zaexperimentuješ tak tě zákazník hodně rychle zchladí

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od pavlii » 25 úno 2013 20:53

Jo, to dělá hodně. Mě na tý práci občas docela vadí právě to; člověk do mixu vetkne nějaké vlastní přístupy a pak je dost deprimující to zase "vyndavat" zpět, protože se to nepotká s názorem kapely třeba. Ideál by byl, kdyby si to někdo od kapely hlídal v reálu, což je ale zhusta nemyslitelné (u těch lokálních a podobných kapelek). Pak jako ventil vidím realizaci vlastních nápadů, jsou-li nějaké a je-li na ně čas :-) například.

P.

Uživatelský avatar
nuendo
Příspěvky: 224
Registrován: 31 bře 2012 21:48
Vybavení

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od nuendo » 25 úno 2013 21:38

ukazky - super
ceny - ludove
webovky - spica

na stranke "Vybaveni" mas chybny odkaz "nakres studia"
opravit riadok 186 v subore Vybaveni.html

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od matucha » 25 úno 2013 23:10

Jsi dobrej remeslnik, co zna svoje remeslo. Tvoje klientela ti naprosto urcuje hranice, kam muzes jit. A z ukazek to vypada na veci kvuli kterejm bych asi raci sel delat neco jinyho (skoro cokoli krome prostituce). Existuje spousta dobry (mnohem zajimavejsi) cesky hudby, ktera neni tak dobre smichana... takze proste musis zkusit najit klientelu z progresivnejsich/umelectejsich vod. Mozna i za cenu toho, ze s nekolika z nich udelas desky za malo penez, ale nekdo z nich vyroste v hvezdicku. To se myslim nicemu z toho agrometalu (cest par vyjimkam - nemel jsem silu projet vic nez par veci) nestane. Zkus taky zakoketovat s elektronickejma vecma, ale s poradnejma soucasnejma, ne s nejakou vesnickou karikaturou roku 1992 ;).

Tj hlavni zasek bych videl v tom, ze delas vicemene porad na stejnym typu hudby. Takze mas vicemene porad stejny problemy na reseni a vicemene jeden zvuk kam se chces dostat. I kdyz me nejak netankujou cesky veci co se snazej byt svetovy, tak by taky rozhodne nezaskodilo delat i veci co neznej tak "lokalne". To nema az tak moc spolecnyho s remeslem mixu/mastru, ale spis produkci a premejslenim (jak tebe tak autoru hudby).

Uživatelský avatar
Settler
Příspěvky: 529
Registrován: 04 čer 2002 18:54

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Settler » 26 úno 2013 03:15

Napadlo me to samy.. nejaky karierni posun, at uz jde o jakykoli obor, stoji hlavne na tom, zvednout zadek a zacit neco delat sam.. tim ale nechci rict, ze ze nic nedelas a muzes si za stagnaci sam.. podobne narazky uplne vypustme.. proste je jen mozna na case aby sis vhlidl nejaky projekt, ktery te vazne zajima, ktery by jsi chtel sam delat.. a zkusit se do te prace oprit trochu z pohledu producenta, nez jen cloveka, ktery micha kapelam jasne zadani.. nemenit postupy, ktre jsou overene a zivi te, ale neco k nim proste pridat.. najit si vec, ktera se bude z onoho profesniho pohledu proste uplne lisit od toho, co jsi delal do ted..

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Tonysss » 26 úno 2013 07:53

Jsi dobrej remeslnik, co zna svoje remeslo. Tvoje klientela ti naprosto urcuje hranice, kam muzes jit. A z ukazek to vypada na veci kvuli kterejm bych asi raci sel delat neco jinyho (skoro cokoli krome prostituce). Existuje spousta dobry (mnohem zajimavejsi) cesky hudby, ktera neni tak dobre smichana... takze proste musis zkusit najit klientelu z progresivnejsich/umelectejsich vod. Mozna i za cenu toho, ze s nekolika z nich udelas desky za malo penez, ale nekdo z nich vyroste v hvezdicku. To se myslim nicemu z toho agrometalu (cest par vyjimkam - nemel jsem silu projet vic nez par veci) nestane. Zkus taky zakoketovat s elektronickejma vecma, ale s poradnejma soucasnejma, ne s nejakou vesnickou karikaturou roku 1992 ;).

Tj hlavni zasek bych videl v tom, ze delas vicemene porad na stejnym typu hudby. Takze mas vicemene porad stejny problemy na reseni a vicemene jeden zvuk kam se chces dostat. I kdyz me nejak netankujou cesky veci co se snazej byt svetovy, tak by taky rozhodne nezaskodilo delat i veci co neznej tak "lokalne". To nema az tak moc spolecnyho s remeslem mixu/mastru, ale spis produkci a premejslenim (jak tebe tak autoru hudby).
Ano souhlasím ,
Omlovám se, ale možná jsou ty ukázky na stránkách trochu zavádějící, ukázky jsem už dlouho, asi dva roky neaktualizoval.
Natáčím samozřejmě spoustu zajímavější a rozmanitější muziky, čistě akustických věcí atd.
(Ukázky co nejdříve aktualizuju)

Ale nemám uplně ten pocit, že by zrovna žánr vstupního materiálu byl nějakou brzdou ve výsledné zvukové kvalitě ?
Když stejný žánr někomu hraje líp tak je asi stále někde chyba i na mé straně.
Ano samozřejmě poznám limity interpretů :-) i jejich nástrojů. Na tom to samozřejmě vždy stojí.

Prostě cítím že by to šlo po zvukové stránce lépe ale už momentálně nevím jak..., pár kolegů tady se mi ozvalo s nabídkou vzájemné návštěvy, myslím že se to zase pohne kupředu, děkuji.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Pytkin » 26 úno 2013 09:10

tak ona dobra nahravka zacina dobrym interpretom a dobrym nastrojom .. potom velmi zavazi , co ma interpret v hlavne a jak to ma zaranzovane .. no ak toto je vsetko TOP , tak potom zacne zavisiet aj na tvojej technike .. Vacsinou je problem ale v tom prvom ..

invisible_E
Příspěvky: 249
Registrován: 25 kvě 2008 17:22

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od invisible_E » 26 úno 2013 10:32

Ale nemám uplně ten pocit, že by zrovna žánr vstupního materiálu byl nějakou brzdou ve výsledné zvukové kvalitě ?
Když stejný žánr někomu hraje líp tak je asi stále někde chyba i na mé straně.

- tiez si myslim ze dobre sa da nahrat aj zla hudba - ved sme toho svedkom denodenne ked nejake hviezdicky nahrava top producent a zvukovy inziner s gramy a potom nazivo pruuuser. Takze to moze byt aj tou technikou ak vravis ze nekomu to hraje lip, treba to konkretne s cim to porovnavas - pozriet na com to robil on, kde nahraval ( akustika ), ake mal vybavenie - darmo budu ludia vraviet ze si v obyvaku dnes nahrajes platnu - ano tam je to potom o interpretovi jeho talente a sikovnosti a moze tam robit zazraky ale ked niekedy vidim profi studia s tymi skrinami rackov hardweru - napriklad aj escon - tak to proste musi byt aj v geare.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Ivo » 26 úno 2013 11:13

Upgrade techniky (mikrofony, preampy, monitory , HW) je podle mých vlastních zkušeností vždycky novou inspirací pro práci ... člověk najednou obnoví nadšení a má z toho větší radost.Kromě toho lepší technika zní prostě lépe. Kvalita hudby, akustika a hudební výkony a práce s tím vším samozřejmě zůstavají primárním předpokladem. Ale stejná hudba a všechno ostatní + lepší technika = lepší výsledek :)

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od matucha » 26 úno 2013 11:46

invisible_e > je rozdil mezi "spatnou hudbou" a dobre zaranzovanou/poskladanou/zahranou "spatnou hudbou". V akusticky/elektroakusticky muzice hodne zalezi na kvalite hracu/nastroju. Tam muze jit o rozdil mezi "stezi funkcnim" a "uzasny - s tim nemusim delat nic". Spatny aranze zas znamenaj, ze si jednotlivy party prekazej a hazou klacky pod nohy. To se pak da nejak vmestnat do celku a zakamuflovat, ale zas ztracis kyticku ;), nikdy to nebude tak dobry jako kdyby to do sebe skvele zapadalo.

Mikraky, preampy, kompresory, eq, reverby... hromada urovni, hromada moznosti. Jsou to nastroje zvukare. Samozrejme mistr umi zahrat perfektne i na slepovanou kytaru k taboraku, ale o co je to lepsi kdyz i nastroj zni.
•Digitální mixážní pult PRESONUS 16.0.2 (výborné předzesilovače a převodníky AD-DA)
•Monitory Adam A3X, Sub ADAM Sub7
•Mikrofony: RODE K2, Audiotechnica AT4040, Oktava 319, Shure SM57,SM58, Audix D6,Sennheiser e845, e835, e602, e604, Behringer C-2,SC-450,Se1000a,ribony RB100... a další.
Ukazovat na nedostatky ve vybaveni je strasne jednoduchy a tady se debaty casto zredukujou jen na to. Vzhledem k tomu, ze ale chces jit nekam dal, tak v tomhle ohledu vidim veliky rezervy. A to jakkoli umis z toho co mas vytriskat hodne.


Stejne tak kdyz se podivam na rezii s par molitanama po stenach. Z hlediska akustiky by se taky dalo udelat vic.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od Amorph » 26 úno 2013 12:58

dost toho bylo receno, z nejakeho obecneho zakladniho pohledu ti to hraje v podstate vyrovnane, ale v tech samotnych zdrojich jsou podle me slyset problemy. Z tech rockovych veci casto nehezky trci kopak a virbl skoro jako izolovane samply a nepoji se se zbytkem a zni to i cele trochu neprirozene vzhledem k tomu, jak bych ja vnimal zivou kapelu (a tim nechci rict, ze ja sam bych s timhle nemel problem:). Podle tech ukazek co mas na webu, bych se mozna zkusil soustredit na prirozenost, zivost a celistvost mixu. Jinak me hodne pomaha proste poslouchat a analyzovat nejake referencni profi nahravky. Natahat si i nejake hotove nahravky primo do projektu a podle toho se obcas kontrolovat, pak clovek tolik neujede a v leccems to i inspiruje.

Uživatelský avatar
skeld
Příspěvky: 434
Registrován: 27 kvě 2004 09:29

Re: Vývojový "zásek" zvukaře

Příspěvek od skeld » 26 úno 2013 13:39

S tím vybavením je to zajímavý, taky jsem měl vždycky tendenci vinu valit na vybavení, prostory atd, samozřejmě je to vždycky k zamyšlení, nicméně na druhý straně stojí hodně nahrávek, který vznikají i na horším cajku a zní velice dobře. Po ČR už je dneska spoustu menších studií, který produkují v rámci daných žánrů hodně poctivej zvuk a člověk se pak dost diví, když se podívá na jejich vybavení a slyší co z toho dokážou vytřískat. Naproti tomu jsou tu taky slušně vybavený studia, který dokážou na dobrym cajku vyprodukovat za dost peněz absolutní šrot.

Ten nejdůležitější článek je podle mě stále ten zvukař/producent jeho cit a zkušenosti pro daný hudební žánr a ochotu s kapelou komunikovat.

příklad: Nahrával jsem nedávno jednu hodně tvrdou a rychlou kapelu v mých skromných podmínkách, byli jsme s tím celkem rychle hotoví a kluci byli fakt spokojený s výsledkem, až jsem se tomu divil. Nicméně mi potom pustili předchozí nahrávku, kterou pořídili v celkem dobře vybaveném a zavedeném studiu. Nahrávali tam dokonce do pásu za docela velký peníze a to bylo naprosto příšerný, takřka nepoužitelný. A to ještě reakce producenta na každý jejich podnět byla "Já to vím nejlíp jak je to správně", zajímavý při dnešní situaci, kdy člověk u nás najde min. 5 menších studií, kde se dá v tomhle žánru pořídit nahrávka z první ligy za poloviční náklady.

Odpovědět