Zoom H4n - latence

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
brousek
Příspěvky: 10
Registrován: 01 dub 2012 21:45

Zoom H4n - latence

Příspěvek od brousek » 01 dub 2012 22:29

Zdravím,

mám problém s přímým nahráváním kytary do počítače. Jako zvukovou kartu používám Zoom H4n, program Cubase LE5. Když zahraju na připojenou basu, zvuk je nahráván s malým zpožděním. (Zpožděn je samozřemě vstup i výstup, takže když "brnknu", uslyším nejprve zvuk struny a až po chvilce zvuk z reproduktorů.) Snažil jsem se o tom něco dohledat a následně upravit nastavení, ale vše prakticky bez výsledku. Teď jsem tak nějak v koncích a tak se ptám: Máte s tím někdo zkušenosti? :roll:

Přidávám obrázek - možnosti nastavení Zoomu a Cubase. Možná zbytečně, ale dle všeho mi připadá, že je problém právě zde.
Obrázek

Moc děkuju za radu.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od pavlii » 02 dub 2012 00:12

Ano, je to zde. Můžeš zkusit ještě latenci snížit zmenšením audio bufferu - koukám, že tu možnost máš - pokud to bude stíhat comp, bude to použitelné. V zásadě by ti to mohlo přestat vadit, dostaneš-li se pod 10ms (součtu samozřejmě). Ideální stav by pochopitelně byl, abys toto monitorování skrz DAW (=Cubase) mohl obejít interním routováním zvukovky, což ale H4 umět s největší pravděpodobností nebude. Mohl by ale umět Direct Monitor, což by také mohlo pomoci. V obou dvou případech předpokládám, že ti při nahrávání celkem nezáleží na zvuku té basy a spokojíš se s přirozeným zvukem ze snímačů. Jinak není pro tebe řešením ani jeden z těch návrhů a budeš závislý na té latenci.

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21308
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od Pytkin » 02 dub 2012 01:02

direct monitoring je vlastne interne routovanie v zvukovke .. takze ak to chyba , asi nebude ani direct monitoring ..

brousek
Příspěvky: 10
Registrován: 01 dub 2012 21:45

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od brousek » 02 dub 2012 08:13

Snížení latence pomocí audio bufferu je předpokládám v nastavení Zoomu pod "ASIO Settings" ten posuvník. Počítač mi dovoluje snížení na cca 3,5ms. Když ji snížím víc, začne se sekat. Kolik je při vstupní latenci 3,5ms výstupní teď netuším. Vím jen, že je rozdíl mezi vstupem a výstupem docela dobře slyšitelný. Direct Monitoring Zoom má a funguje perfektně.

Jestli tomu dobře rozumím, správné řešení je nahrát basu do Cubase s tím, že bych měl monitoring v Cubase vypnutý a v Zoomu zapnutý (tím bych slyšel přesně to, co hraju). Po nahrání basové linky bych v Cubase posunul nově nahraný záznam o 3,5ms zpět (ve "vyfoceném" případě o 5,011ms zpět). Tím bych vzhledem k předehraným stopám v programu dostal přesně to, co jsem hrál.

Je můj předpoklad správný? Není nějaká jednodušší cesta?


Vašek

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21308
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od Pytkin » 02 dub 2012 09:54

output latency vidis v tom device setup .. na tom obrazku co si sem dal ..

ziadnu nahravku nemusis posuvat .. cubase sam kompenzuje vsetky rozdiely .. jediny problem je v tom monitoringu , aby si pocul to co hrajes ..

Uživatelský avatar
nixx
Příspěvky: 753
Registrován: 25 led 2008 23:18

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od nixx » 02 dub 2012 10:11

To ruční posouvání by němělo být třeba, Cubase by měl být dost chtrej, aby latenci kompenzoval sám.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od biscuit » 02 dub 2012 10:27

btw mi prijde divny, ze by ti delala pri hrani problem latence pod 10ms.. tim chci rict, ze pri vstupni latenci 3,5ms uz to proste musi bejt uplne ok prece.

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od pavlii » 02 dub 2012 11:25

Jenomže ty to musíš sečíst! Monitoring znamená, že zvuk ti prolejzá audio bufferem 2x (jednou zpožděný o vstupní a podruhé o výstupní latenci) - takže on aktuálně není <10ms, ale cca 28ms (s odvoláním na ten screenshot).

P.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od biscuit » 02 dub 2012 11:30

pavlii: ja prave reagoval na vstupni latenci 3,5ms - vystupni pak bude dejme tomu 8ms.. coz mi celkove neprijde tak hrozny

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od pavlii » 02 dub 2012 11:33

Jo táák - no já nevím, když má hodně citlivé uši na tohle, ale jako teoreticky by to už mělo být OK, když vezmeme kolik je vzdálenostně těch 10ms .....

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21308
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od Pytkin » 02 dub 2012 12:02

pavlii píše:Jenomže ty to musíš sečíst! Monitoring znamená, že zvuk ti prolejzá audio bufferem 2x (jednou zpožděný o vstupní a podruhé o výstupní latenci) - takže on aktuálně není <10ms, ale cca 28ms (s odvoláním na ten screenshot).

P.
na scren shote je ale 5 + 13 .. to je 18 ak dobre ratam :)

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od pavlii » 02 dub 2012 12:04

Dopr... :-D člověk nemá dělat X věcí najednou....

P.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od biscuit » 02 dub 2012 12:12

Pytkin: mam pro tebe novou prezdivku: "cyklicka redundatni chyba". ale aspon si opravil pavliiho :-)
brousek píše:Počítač mi dovoluje snížení na cca 3,5ms.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21308
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od Pytkin » 02 dub 2012 12:13

biscuit : nechytam sa ..

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Zoom H4n - latence

Příspěvek od biscuit » 02 dub 2012 12:16

ale ja taky delam dve veci najednou :-) jsem ujel, nedoslo mi ceho se vlastne tyka tvuj prispevek a mel jsem pocit, zes tim zacyklil tema na uplnej jeho pocatek. beru zpet :-)

kazdopadne ale se 3,5ms latence na vstupu, uz by melo bejt vsechno uplne v poradku a hratelny i pro dobryho hrace, ne?
(ted cyklim ja) kdyztak mi dejte nekdo za pravdu

Odpovědět