Když to tak všechno procházím, tak mně napadá, jestli má vůbec cenu řešit, u zvukovky, vzorkovací frekvenci nad 48kHz, když pro potřeby CD mi stačí 44,1kHz a 48kHz potřebuji pouze pro DVD. Vzorkování ve 24 bitech má, podle mě, význam, oproti 16 bitům, ale ta frekvence?
Nemám, v tomto, ještě moc zkušeností, tak by mně zajímal názor odborníků.
Nemám, v tomto, ještě moc zkušeností, tak by mně zajímal názor odborníků.
brudr: vyssia samplovacka vyznam ma, pkial pouzivas efekty pouzivajuce frekvencnu analyzu (eq, multiband kompresory), ovsem to mozes kludne tocit 48kHz a na 96kHz upsamplovat (samozrejme plugin musi VEDIET vyssiu samplovacku). pointa je v tom ze vacsina 96kHz chipov pri polovicnej samplovacke pouziva dvojnasobny resampling takze byva zvuk na 48kHz lepsi... su pravda aj vynimky, imo musis skusit oboje, oba vysledky prepocitat na jednu samplovacku a porovnat.
Precti si tohle: http://www.tweakheadz.com/16_vs_24_bit_audio.htm
Podle me je lepsi pracovat s vyssi samplovaci frekvenci, zvlast pokud pouzivas efekty a na zaver to presamplovat do 44.1kHz.
Take ale zalezi na tom, jakou delas muziku. Pokud jses mene narocny na kvalitu zvuku/degradace, tak klidne pracuj po celou dobu v 44.1kHz, pokud budes nahravat akusticke nastroje a delat treba klasickou hudbu, tak bude lepsi pouzivat vyssi frekvenci.
Co se tyce bitove hloubky, tak obecne je lepsi pracovat ve 24 bitech nez v 16 bitech.
Ja osobne pracuji ve 24 bitech a 96kHz a na zaver to zkonvertuji do 16 bitu a 44.1kHz.
Podle me je lepsi pracovat s vyssi samplovaci frekvenci, zvlast pokud pouzivas efekty a na zaver to presamplovat do 44.1kHz.
Take ale zalezi na tom, jakou delas muziku. Pokud jses mene narocny na kvalitu zvuku/degradace, tak klidne pracuj po celou dobu v 44.1kHz, pokud budes nahravat akusticke nastroje a delat treba klasickou hudbu, tak bude lepsi pouzivat vyssi frekvenci.
Co se tyce bitove hloubky, tak obecne je lepsi pracovat ve 24 bitech nez v 16 bitech.
Ja osobne pracuji ve 24 bitech a 96kHz a na zaver to zkonvertuji do 16 bitu a 44.1kHz.
je to fuk... ak pouzivas samplove kniznice v 44.1 tak je vyhodnejsi 44.1 koli otvaraniu projektu. ja teraz robim vsetko v 48 pac pouzivam ako AD TC C300 a ten 44.1 nevie ( a nim clockujem vsetko audio)jardatop píše:Ted me napada otazka, jestli je lepsi pracovat na 44,1kHz nebo 48kHz nebo je ten rozdil zanedbatelny. Stejne bych musel potom vysledek resamplovat na 44.1 kvuli vypaleni na CD.
bezat na 48kHz, ak sa bavime o audiu s potencialnym formatom audio CD (16/44.1), je blbost. nic tym clovek neziska a to musi kvoli par kHz resamplovat nadol, co mi pride ako uplny nezmysel...
najzmysluplnejsi format na audio projekty z pohladu kvality / zataze na systemove zdroje je 24bit/44.1kHz pripadne 24/96
najzmysluplnejsi format na audio projekty z pohladu kvality / zataze na systemove zdroje je 24bit/44.1kHz pripadne 24/96
44.1 vs. 96kHz ma povacsinou mensi dopad na vysledok ako 16 vs. 24bit.jardatop píše:Diky za nazory. Ja pracuju jenom s nahravanymi stopami pres mikrofony/linku, zadny samply. Ale co se tyce degradace signalu efektovymi pluginami, tak rozdil 4kHz mi prijde zanedbatelny - jestli prohanim efektama 44.1 nebo 48. Ale mozna se mylim...
96kHz je jina liga, to je mi jasny.
24bit je lepsie vzdy ako 16bit, ale 96kHz len v pripadoch, ktore spominal kexik ohladne oversamplingu pri EQ/dynEQ. ak mas vsak vo vybave EQ, ktore maju oversampling v sebe, tak je to pase. este mozno vyskyt nejakych harmonickych frekvencii, ktore su pri 96kHz navyse, ktore by mohli dajme tomu polepsit nizsim pasmam... ale to uz je podla mna alchymia
ja robim mastering vzdycky s najvyssim moznym samplovanim, ono aj ked ma eq interny resampling, po skonceni operacie zasa downsampluje, a ked to spravi viac pluginov po sebe... vo wavelabe je realtime resamplovaci plugin, staci ich hodit dva do master racku na zaciatok a na koniec
simplemente maria
samozrejme su pluginy, ktore si so 192kHz neporadia (namatkovo posihfopit - funguje sice ale myli si frekvencie)
simplemente maria
samozrejme su pluginy, ktore si so 192kHz neporadia (namatkovo posihfopit - funguje sice ale myli si frekvencie)
Hlavnim duvodem, proc jedu v 96kHz jsou prave ty vyssi harmonicke slozky zvuku, o ktere nechci prijit.
Samozrejme, ze clovek musi mit cely nahravaci a poslechovy retezec kvalitni, aby melo smysl pracovat v 96kHz.
U low endoveho preampu a mikrofonu to nema smysl resit, kdyz uz vstup do pocitace neni prilis kvalitni.
Stejne tak to plati i u poslechu. Pokud nemas slusne monitory a sluchatka, tak ty rozdily mezi 96kHz zvukem a 44.1kHz zvukem stejne moc neuslysis.
Samozrejme, ze clovek musi mit cely nahravaci a poslechovy retezec kvalitni, aby melo smysl pracovat v 96kHz.
U low endoveho preampu a mikrofonu to nema smysl resit, kdyz uz vstup do pocitace neni prilis kvalitni.
Stejne tak to plati i u poslechu. Pokud nemas slusne monitory a sluchatka, tak ty rozdily mezi 96kHz zvukem a 44.1kHz zvukem stejne moc neuslysis.