problem latence u zvukovek

Interní a externí zvuková rozhraní
Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 20 led 2009 13:35

2pharao & kexik: chyba je u obou :-D (teď jsem zvědav, v čem se spletu já, aby byla větší legrace). Přesněji, kexik se až tak moc neplete, ale ignoreportfilter bylo řešení na trošku jiný problém, než je standardní zpoždění při hraní MIDI.

Fór je v tom, že - jak jsi sám napsal - používáš VST nástroj. Ten běží na audio engine, čili aplikuje se na něj latence. Samotný záznam MIDI se latence vůbec netýká; když bys hrál do metronomu (třebas) a neslyšel ten latencí zpožďovaný zvuk nástroje, budou MIDI noty tam, kde mají být. Tyhle věci zcela řeší buď hraní na externí synťák nebo hraní přes vestavěný syntetizér ve zvukovce (dnes už snad jen SB karty).

P.

Didgenaut
Příspěvky: 36
Registrován: 06 bře 2008 22:22

Příspěvek od Didgenaut » 15 úno 2009 18:13

tak jsem pořídil screenshoty
http://uloz.to/1314900/screenshot.JPG
http://uloz.to/1314899/screenshot 2.JPG
p.s. nemůže latence vadit při nahrávání? teoreticky když si pustím na komplu např. kopák, abych držel tempo, tak když hraju přesně s tím, nahrávka by měla být díky latenci A/D převodníku posunutá (např. o 8ms) , počítají s tím hudební programy a posunou pak nahranou stopu o hodnotu latence dopředu nebo je třeba to manuálně posunout?

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 16 úno 2009 07:45

Počítají, ale ty to nezahraješ přesně, pokud budeš monitorovat skrz hudební SW, čili s aplikovanou latencí.....

P.

Didgenaut
Příspěvky: 36
Registrován: 06 bře 2008 22:22

Příspěvek od Didgenaut » 16 úno 2009 08:27

myslel jsem to trochu jinak, monitoruji přes direct monitoring, takže to slyším bez latence, ale nahrávka by měla být logicky spožděná od latenci A/D převodníku, tak mě zajímalo, jestli pak hudební programy pouštějí nahranou stopu o hodnotu latence dříve než ostatní, aby se to srovnalo, nebo je to potřeba udělat ručně, aby to 100% sedělo

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 16 úno 2009 09:16

2Digi: znovu píšu, že to sedět bude; pokud monitoruješ přes Direct Monitoring, tak jsi v pohodě se zvládnutím hry do podkladů ze SW.

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 16 úno 2009 10:35

Didgenaut : ver programatorom ze to maju vyriesene .. ale inak najjednoduchsie co mozes spravit , tak si to odskusaj .. nastave velky buffer = velka latencia a nahravaj a pocuvaj ..

Didgenaut
Příspěvky: 36
Registrován: 06 bře 2008 22:22

Příspěvek od Didgenaut » 17 úno 2009 11:04

dík za tip, to by mě nenapadlo. dal jsem buffer na maximum, latence A/D byla 95ms, pustil jsem si do sluchátek kopák a nahrával jsem tleskání, v direct monitoringu jsem to slyšel přesně s tím, ale když jsem pustil nahrávku dohromady s kopákem, tak už to bylo hodně posunuté. To hodně koplikuje kombinaci nahráváných stop a těch generovaných PC při použití zvukovek s velkou latenci, na živo se to použít nedá vůbec a jinak se to bude muset pracně synchronizovat - přewarpovat každou nahrávku. Vyřeším to koupí nové zvukovky, kupuji Alesis IO14, které už by snad mělo mít latenci tak malou, že tohle nebudu muset řešit. Co mě však trochu zarazilo je, že latence D/A převodníku nemá vliv na můj nanopad , logicky čekal bych, že když bude latence 95ms, tak se zvuk ozve 95ms po zmáčknutí padu. Ale mezi nastavením 95ms a 7,8ms jsem neslyšel žádný rozdíl

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 17 úno 2009 13:57

Mno teda já nevím, jak to teda u tebe furt funguje, ale můj systém nahrává na sampl přesně v timingu bez ohledu na nastavenou velikost bufferu zvukovky (a tedy i latence).

P.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 úno 2009 14:14

pavlii : iste .. o to sa stala delay compensation .. aby bolo vsetko RIGHT .. cesky rovne :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 úno 2009 14:16

digenaut : o kolko to bolo posunute ? nebol si len nepresny ? posunute by to nemalo byt vobec ..

este ma napada .. pises ze pouzivas M-Audio MobilePre .. mozno to je daky problem s USB drivermi ..

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3019
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 17 úno 2009 14:18

2Pytkin: přesně tak - a dokonce to vlastně ani nemusí nikdo nastavovat, pokud se všechno děje v rámci HW a SW kontrolovatelným z jednoho DAW. Čili bych tady viděl spíš problém v přenosové cestě, čili USB. Ale i tak je ten popis volaaký čudný... :-/

P.

Odpovědět