Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 14:56

Zdenkova Squiera sem slyšel v Litomyšli, je to jeden z těch dražších modelů od Squiera a zděl hezky...

Pokud to chápu, tak hraješ palcem a dalní tlumíš za struny za koubylkou... to je takovej raggae styl, dost se pouziva a ja ho mam taky rad, tam se samozrejme vic ztracej basy i dalsi frekvence a drevo tak nerezonuje pac za to tak neberes... každopádně je fan, že ses vydal touhle cestou...

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 15:09

On hlavne tvrdil, ze to ani neni jeho... ze to ma puceny... predtim mel taky nejakyho... kteryho ma myslim ted Kermitak.

No chci najit nejakou idealni polohu s tim tlumenim. Ja nemam az tak uplne rad uplne tu klasickou hru na el. basu... takovou tu s cinkanim a tak. Tohle tlumeni dlani a hrani palcem mi pride zajimavejsi, takovy ty duty rychle umirajici 60kovy basy.

Jinak ja mam nejakou, ktera je z vyrocni serie (20 let). Tj z roku 2002. Ani nevim jestli to znamena jenom nalepku nebo jestli ten kousek je o neco lepsi. Kazdopadne typek co to prodaval na aukru i jinde to delsi dobu evidentne nemoh prodat ;-), ale krk ma dobrej a pro moje potreby staci uplne. Bude trvat asi dlouho nez vyrostu pro lepsi kousek / jestli vubec /.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 15:14

Ja cinkani primo nesnažim, proto sem dal struny i poměrně vysoko a myslím, že to je taky cesta na dlouhou trať - najít ideální sound.

vim co mas na mysli za zvuk... treba starý Rickenbackery disponovali zabudovaným tlumičem (takovej sound ala pozdější Beatles - McCartney to honě použival), co vim, tak i některý modely MusicMana, ale i Miller to často zařazuje do sve hry... Chvílema to feelingem přimomina kontrabas...

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 15:16

Co se tyce 20th modelů - to je fakt ve hvezdach, jedni tvrdej výroční model z 90. let a blblblbaaa... asi to moc nehraje roli.
Naposledy upravil(a) delay dne 04 led 2009 15:17, celkem upraveno 1 x.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 15:17

Jo tak nejak. Co sem se docet tak proste typci strkali pod struny prouzek molitanu (nebo neceho obdobnyho) no a hlavne pouzivali hlazeny struny.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 15:19

Na mě měl JazzBass vždycky trochu středovější zvuk, než by mi bylo milé. Tomu by odpovídalo i to, že Matouš musí přidávat spodek. Ten Neuser tohle řeší sám (a samozřejmě hodně, ne-li nejvíc, dělá Janina technika hry).

Ale zpět k nahrávání. Požehnáním pro mě byl ten Great River, protože možnost budit zvlášť trafo na vstupu i na výstupu poskytuje spoustu kombinací a hlavně, stejně jako na mikrofonu, je ten GR hrozně "tučný". Zkoušeli jsem různé linky z hlav (modely od Ampeg, Laney, SWR, Gallien Krueger, Line6) i několik různých DI, ale GR je "nejplnější" a nejhotovější.

Mikrofonování má výhodu tam, kde je nutno vzhledem k basákovi zachovat charakter aparátu, na který je zvyklý. Já ale dávám přednost lince, je-li pěkná. K tomu je ale potřeba si ten setup vynajít, protože každému asi bude vyhovovat něco jiného.

Taky mě hodně baví Logic BassAmp. Ani ne jako simulace aparátu, spíš jako shaper. Pěkně potlačuje transientu (respektive ji saturuje a komprimuje) na začátku tónu a vyplňuje vyšší basy, obzvlášť v modelu Warm. Modely Deep jsou super na hodně hluboké linky, ale občas se ztrácí čitelnost.

Teď jsem si objednal dbx160, ale mám prima zkušenost i s lacinou dbx166XL, která stojí pár korun. Mám dvě a odvádějí na base a na bicích hodně práce. Je to sice trochu prasárna, ale ten tlak je parádní...

Saša

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 15:21

Na strunach zalezi fakt dost... Hodne maj vliv na celkovej sound. Celkem cumim, ze docela funguje cleaner na struny... Na par hodin je to pekne ozivi, ale pak sou o to vic dead. Hlazeny sem nikdy nemel... Chtel bych bezprazce :).

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 15:22

delay píše:Co se tyce 20th modelů - to je fakt ve hvezdach, jedni tvrdej výroční model z 90. let a blblblbaaa... asi to moc nehraje roli.
Jo beru to jenom jako nejakou jejich marketingovou vec ;-).

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 15:25

syncro: Jednoduše nemám ty možnosti :)

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 15:26

delay: Janě se osvědčují dobře rozehrané struny. Nové moc zvoní a hodně staré jsou "tupé". Chce to tak akorát hrané 8-)

Saša

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 15:27

delay: A já zas neumím hrát na basu 8-) Nikdo nemá všechno...

Saša

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 15:31

syncro píše:Na mě měl JazzBass vždycky trochu středovější zvuk, než by mi bylo milé. Tomu by odpovídalo i to, že Matouš musí přidávat spodek. Ten Neuser tohle řeší sám (a samozřejmě hodně, ne-li nejvíc, dělá Janina technika hry).
Jo mozna by mi vic sedel precision... ale to je fuk... tohle se mi v mnohym dost libi a par dB na EQ este zadnou basu nezabilo ;-).

Neni aparat hlavne dobrej pro to, ze prida harmonicky a prilis spodni basy ozivi a pomuze tak nejakej sporejsim aranzim nebo tam, kde basy prechazej plynule do nejakyho stredovyho nastroje (kytary)?

Jo GR bude hodne fajn. Kupodivu me vubec nechytil VCA VU v UADu, strasne to kope a vlastne se to chova trochu jako antikompresor ;-). To sem zjistil, ze moc nepotrebuju. Ale celkem se mi to libilo na nejakejch jazzovejch bicich, dalo jim to hodne stouch... ale pak zase bych tomu asi musel pridavat vic tela (treba paralelne) a to uz sem si rikal, ze asi nebude proste stat za to. Sedi ten uad vca vu charakter vicemene s tema živejma dbxama? Jako jinak si myslim, ze cokoli te dostane k cili je dobry. Ani by me nenapadlo nejak kritizovat DBX.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 04 led 2009 15:37

ja som zatial najviac na el. basu zabodoval magix am-trackom (co je divny kompresor, ktory sa hodi skoro len na toto) a inak skusam vsetko mozne. ale kompresia je dalsia vec, ja nie som spokojny s tym materialom celkom na zaciatku. ale asi mate pravdu ze to bude stylom hry a basou. kazdopadne ste sa pekne rozbehli a daco som sa dozvedel

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 15:38

Já si ten UAD dbx nakonec nekoupil, mám dvě reálný 166XL, jednu 162SL a teď si ještě kupuji 160. Myslím, že dbx kompresí jsem docela zásoben v HW a v SW ji oželím 8-)

EQ sice přidá spodní bas, ale mě u toho JazzBassu přijde ten spodek takový blembavý. Neuser je i dole docela přesně definovaný a při správném tlumení jsou i krátké hluboké tóny zřetelné a tlačí. Jsou to asi nuance a možná řeším nesmysly, ale pro mě je basa vlastně nejdůležitější složka mixu, takže se s ní hodně zabývám...

Aparát sice přidá harmonické a zvuk pak lépe prolézá, ale zase je tam dost problém s rozmazáním. Podle mě je aparát super do muziky, kde je basa spíš rytmický fundament. Tam, kde je basa sólová linka, mě osobně víc sedí definice linky...

Saša

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 15:50

Jo tak uplne vim o cem mluvis... ten Binuv jazzbass mel ten spodek drobet lepsi - vlastne uplne dobrej (cim to bylo nevim). Ten muj ty nejspodnejsi basy zas tak definovany nema. Coz asi bude duvod proc se asi casem zacnu schanet po nejaky jiny base, ale asi spis jednu pridam nez zebych to vymenoval... uvidime ;-).

Tak aparat se snad skoro nikdy nepouziva samotnej... linku vezmes vzdycky a pak smichas dle potreby (s fazovou/casovou korekci samo ;-) ).

Jaky basy, aparaty a techniky se vlastne v raggae a dubu pouzivaly a pouzivaj?


A mimochodem to UAD space echo je uplne super ;-), realny by bylo zrejme tlustci a zabavnejsi, ale takhle je hodne po ruce a fakt to funguje paradne.

Odpovědět