Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 16:00

Jenže já pak vlastně vždycky zjistil, že beru buď linku, nebo aparát. Ten blend mi vlastně nepřinášel nic navíc (kromě fázovejch problémů) a tak jsem ho ve finále v mixu snad ani nikdy nepoužil...

V reggae a dubu se používá to, co a na co zrovna danej basák má. Hodně lidí hraje na JazzBass, obzvlášť roots. Ale nějaká převažující věc podle mě moc není, je to hodně individuální. Spíš mi přijde, že každý si najde nějaký svůj chain, se kterým je více nebo méně spokojen. Jestli ti vyhovuje JazzBass, hledej k němu chain. Jak jsi říkal, všechno, co tě dostane k cíli... Stejně jde jenom o feeling. Jak se cítíš když nahráváš a jak se cítíš když mícháš. Od určitého kvalitativního stupně je gear totálně podružný.

UAD RE201 je super. Díky němu už jsem svoje reálný REčka vlastně hodně dlouho nezapnul... Ostuda 8-)

Saša

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 16:33

Jo tak co se me tyce, tak si svoje urcite nejak najdu ;-). Me to zajimalo ciste informativne, jestli se nepouziva neco specifickyho, protoze ten zvuk je hodne specifickej ;-).

Nedavno sem si nechal jednu RE201 utyct... za 8000,- ... protoze sem vedel, ze bych ji stejne pouzival jen obcas a vsechny ty starosti s tim ;-). Ale stejne me to hloda ;-}... sem na youtubu videl video, kde to predvadi nejakej nemec a rika neco ve smyslu, ze je to uplne stejny, ale me se ten orig libil mnohem vic (tlustci, vetsi)... a jakoze ten rozdil byl slyset pres youtube ;-).

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Příspěvek od delay » 04 led 2009 17:30

Ted sem asi dve hodiny zkousel nahrávat pres aparát a DI zároven a aparát vychází o neco lépe... (samozrejme jen TED a TADY pro ME). Je tam cítit více živosti a objemu.
Nicméně mám dost problém udělat tu basu hezkou v mixu, přikláním se k názoru Saši, že JB je na bassech dost širokej a roztáhlej, takže v mixu ztrácí konkrétnost, jeho výhoda je spíš v těch středech a prezenci hlavně při slapu, kdy se mi JB líbí absolutně... (Do elektroniky to fakt moc nebude a když právě vidím masivní 5-ky s průchozím krkem, tak je mi jasný, že zafungujou podstatně lépe...)
Ze spoda se to dá zatáhnout compem, ale protlačit konkrétnost ve středech je pak dost problém, už je to pak hodně laborace - vytvořit si paralelní stopu a tam ekvalizovat jen určité pásmo... Bohužel nemám možnost zjistit, jeslti je "blbá" ta moje basa, já nebo obojí :), každopádně to není dobrý...

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 04 led 2009 18:04

matucha: Reálné tape echo je samozřejmě jiná kávička. Nevím, jak RE201, tu HW nemám, ale mám 301 i 501 a obě jsou větší maso, než UAD. Přijde mi ale, že to větší maso vynikne jenom sólo nebo v hodně pustém mixu, v obvyklé zaplněnosti se to UAD hodně přibližuje a já sám už pak moc necítím potřebu to kroutit na krabici. Zvlášť od té doby, co jsem si na UAD RE201 zkusil namapovat kontroler a získal tak "živý" přístup k parametrům...

delay: Podle mě je pořadí důležitosti - Hlava, Ruce, Nástroj a pak až celý zbytek... Zkoušet, uvolnit se, nemyslet na zvuk, ale na linku, atd. Ono to přijde 8-)

Saša

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 04 led 2009 18:53

Tak zalezi na tom jakou elektroniku delas. Kdyz chci hluboky basy, tak stejne vetsinou sahnu po syntaku, tam stejne ty pseudo e-basovy barvy dosahnu.
No a kdyz mi de o zivou basu, tak uz stejne hraje spoustu veci vic nahoru a de o ten charakter. ;-) este bude zabavy, nez budu potrebovat dalsi basovku.

Saso... jasne... jak rikam, nemam tu nastesti mnoho moznosti jak laborovat, takze zapichnu do krabic, otocim gainama a max tresholdem a pak se snazim co se da.

Odpovědět