Bici
Ne vazne, tohle tema me taky dost zajima, pokud by nekdo mel chut znova popsat svuj aktualni postup na vytvoreni co nejvic kopajicich a pritom "hezkych" kicku a snaru, budu vdecnej... Dost me zajima, jak delate snare, aby mel takovej ten peknej basovej spodek, kterej z toho dela "gumu" (breakbeat)... "Normalni" samply + primichat dle chuti duplikovany verze extremne zpraseny kompresorem apod.? Na jakych nejhlubsich frekvencich nechavate snare hrat? A co sidechain komprese, pouzivate to i na bassa + snare?
ja vacsinou layerujem max. dva zvuky.. ked ich je viac je to uz pre mna moc maglajz a aj sa mi to zle porovnava, kedze je tam prilis vela kombinacii...
vacsinou pouzivam bicie vystrihnute z dakeho breaku a ked sa mi kick alebo snare nezda dost 'dobry' tak si v baterke priradim novy pad tej istej note... baterka ma dobru funkciu na prechadzanie samplov...takze mam pusteny beat a iba precvakavam tlacitkom sample z adresara kde mam kicky a a ked ma zaujme jak tie dva kopaky zneju spolu tak im uz len upravim pomer zvuku ci obalku alebo filter... a je to
vacsinou pouzivam bicie vystrihnute z dakeho breaku a ked sa mi kick alebo snare nezda dost 'dobry' tak si v baterke priradim novy pad tej istej note... baterka ma dobru funkciu na prechadzanie samplov...takze mam pusteny beat a iba precvakavam tlacitkom sample z adresara kde mam kicky a a ked ma zaujme jak tie dva kopaky zneju spolu tak im uz len upravim pomer zvuku ci obalku alebo filter... a je to
ja som tie tri sample myslel vazne, kua... nieco na spicku, nieco na telo a nieco s hlboke s chvostom, samozrejme sampler s ADSR a je to, spicku si mapujem len od istej velocity nahor a release toho s chvostom davam tiez zavisly od velocity. dufam ze je to zrozumitelne 
ale casto robim tracky ktore su uplna prasacina a ziadny layering, rolu kopaka prebera daky 1 hnusny 8bitovy snare sampel pitchnuty o oktavu a pol nadol
ale casto robim tracky ktore su uplna prasacina a ziadny layering, rolu kopaka prebera daky 1 hnusny 8bitovy snare sampel pitchnuty o oktavu a pol nadol
Já osobně se to s vrstvenim snažim moc nepřehánět, obvykle se řídim helsem: v jednoduchosti je krása. U bicích však většinou použiju nějaké vysamplované živé bycí a podbarvím je klasickejma one shot samplama kicků, snarů, hi-hatek apod. Dobrým zdrojem těchto samplů bývaj stará funková a jazzová CD. Od tud pochází i většina klasickejch jungle breaks (amen, think, apach atd.).
K výrobě snaru s basovym spodkem asi moc neporadim, snad jen zkusit nějaké to EQ, ale nevim... Jedině mě eště napadá ho podladit tim samym snarem položenym o par not níž. Je dobrý ale snížit atack, gain a občas i celkovou délku samplu.
Pro breakbeat by se mohl taky hodit nějaký ten backbeat. Dá se vyrobit celkem snadno tak, že vezmeš původní break a snížíš jeho sample rate a proženeš ho přes pár filtrů či efektů. Prostě ho nějak zašpiníš. Pak už stačí jenom trochu ztlumit a krásně ti podbarví původní rytmus. Hojně se tohoto využívá hlavně v hip-hopu.
Návod pro všechny výše uvedené postupy sem získal zde na ezone, takže sem jen udělal menší vícuc postupů, o kterých se zde můžete dočíst daleko víc.
K výrobě snaru s basovym spodkem asi moc neporadim, snad jen zkusit nějaké to EQ, ale nevim... Jedině mě eště napadá ho podladit tim samym snarem položenym o par not níž. Je dobrý ale snížit atack, gain a občas i celkovou délku samplu.
Pro breakbeat by se mohl taky hodit nějaký ten backbeat. Dá se vyrobit celkem snadno tak, že vezmeš původní break a snížíš jeho sample rate a proženeš ho přes pár filtrů či efektů. Prostě ho nějak zašpiníš. Pak už stačí jenom trochu ztlumit a krásně ti podbarví původní rytmus. Hojně se tohoto využívá hlavně v hip-hopu.
Návod pro všechny výše uvedené postupy sem získal zde na ezone, takže sem jen udělal menší vícuc postupů, o kterých se zde můžete dočíst daleko víc.





