Zkoušel jsem Virus Classic (vpodstatě Virus B), a tam se při synchronizaci oscilátorů objevujou různé rušivé zvuky, zvláš? když se mění odladění oscilátorů během znění tónu. Porovnávám to s Yamahou EX5, na které znějí hardsync zvuky mnohem lépe než na všech VSTi (pouze Reaktor zní použitelně), a dokonce i o dost líp než na tom Virusu Classic, bohužel má polyfonii jenom 2 hlasy, tak hledám něco výkonného, ale zároveň s nekompromisním zvukem, a navíc ještě digitál
Hardsync
Hardsync
Nevíte jestli má Virus TI správně naprogramovanou synchronizaci oscilátorů? Případně který digitální HW synth to má vychytáno nejlépe?
Zkoušel jsem Virus Classic (vpodstatě Virus B), a tam se při synchronizaci oscilátorů objevujou různé rušivé zvuky, zvláš? když se mění odladění oscilátorů během znění tónu. Porovnávám to s Yamahou EX5, na které znějí hardsync zvuky mnohem lépe než na všech VSTi (pouze Reaktor zní použitelně), a dokonce i o dost líp než na tom Virusu Classic, bohužel má polyfonii jenom 2 hlasy, tak hledám něco výkonného, ale zároveň s nekompromisním zvukem, a navíc ještě digitál
Zkoušel jsem Virus Classic (vpodstatě Virus B), a tam se při synchronizaci oscilátorů objevujou různé rušivé zvuky, zvláš? když se mění odladění oscilátorů během znění tónu. Porovnávám to s Yamahou EX5, na které znějí hardsync zvuky mnohem lépe než na všech VSTi (pouze Reaktor zní použitelně), a dokonce i o dost líp než na tom Virusu Classic, bohužel má polyfonii jenom 2 hlasy, tak hledám něco výkonného, ale zároveň s nekompromisním zvukem, a navíc ještě digitál
-
Hawkens
No tak když jsem na tom Virusu zapnul sync a měnil jsem frekvenci oscilátoru 2 směrem nahoru, tak se chvílema ve zvuku ozývalo takové slabé praskání, neboli vysoké frekvence které tam nemají co dělat (EX5 to nedělá). Správně by se měl zvuk při plynulém odlaďování slave oscilátoru měnit vzásadě taky plynule a měl by stále znít čistě. Když vezmu VSTi, tak v z3ta+ zní synchronizace úplně jinak než na ostatních synthech (nechápu proč), ve Vanguardu se zase zvuk totálně zmrší když odaldím slave oscilátor víc jak o tři oktávy, jediný VSTi který mi v tomhle ohledu přišel jakž takž dobrej je Reaktor, i když i v něm se při cyklickém odlaďování slave oscilátoru pomocí LFO objevují zase spíše nízké rušivé frekvence.
sync
No nerozumiem s cim mas problem...v reaktore hard sync funguje bezproblemov...Ak mas 2 oscilatory a prvy sa synchronizuje podla druheho, tak menenim pitchu na druhom osc v rozsahu niekolkych oktav smerom hore pocujes pekny sync sweep, nic rusive tam neregistrujem... ked ale menis jeho pitch smerom dole, moze byt maximalne o 1 oktavu nizsie ako prvy oscilator(pri pouziti square)...rusit ti tam moze napr. zle nastaveny vystup oscilatorov... pomer vystupov mas nastaveny tak, aby bolo cisto pocut len osc2 ? nemas tam zamiesany nijaky iny osc ktory ti to moze sposobovat?...ake mas nastavene priebehy, najlepsie podla mna znie sync na square oscilatore...vecer ti mozem hodit audio, aby si veril ze to v tom reaktore funguje ako maFFoxX píše:No tak když jsem na tom Virusu zapnul sync a měnil jsem frekvenci oscilátoru 2 směrem nahoru, tak se chvílema ve zvuku ozývalo takové slabé praskání, neboli vysoké frekvence které tam nemají co dělat (EX5 to nedělá). Správně by se měl zvuk při plynulém odlaďování slave oscilátoru měnit vzásadě taky plynule a měl by stále znít čistě. Když vezmu VSTi, tak v z3ta+ zní synchronizace úplně jinak než na ostatních synthech (nechápu proč), ve Vanguardu se zase zvuk totálně zmrší když odaldím slave oscilátor víc jak o tři oktávy, jediný VSTi který mi v tomhle ohledu přišel jakž takž dobrej je Reaktor, i když i v něm se při cyklickém odlaďování slave oscilátoru pomocí LFO objevují zase spíše nízké rušivé frekvence.
-
Hawkens
bassline: Neříkám že to v tom Reaktoru zní špatně, jenom se mi zdá že na EX5 to zní líp
Jinak právě hledám spíše HW synth kterej to má vychytáno, Reaktor uvádím jenom jako příklad jediného v tomhle ohledu schopného VSTi 
Hawkens: Zkoušel jsem to modulovat pomocí LFO, anebo nastavovat ručně různé odladění. Většinou jsem v tom zvuku slyšel ty nežádnoucí "vejšky", a to dokonce i při odladění o celé oktávy. Pouze pokud jsem to ještě poladil fine tunem, tak to znělo čistě. Na EX5 nebo v Reaktoru můžu mít nastavené odladění jakkoli a stále to zní vzásadě čistě.
Jenom mně zajímalo jestli s tím máte zkušenosti na různých synthech, protože to je podle mého názoru prubířský kámen všech digitálních syntů.
Hawkens: Zkoušel jsem to modulovat pomocí LFO, anebo nastavovat ručně různé odladění. Většinou jsem v tom zvuku slyšel ty nežádnoucí "vejšky", a to dokonce i při odladění o celé oktávy. Pouze pokud jsem to ještě poladil fine tunem, tak to znělo čistě. Na EX5 nebo v Reaktoru můžu mít nastavené odladění jakkoli a stále to zní vzásadě čistě.
Jenom mně zajímalo jestli s tím máte zkušenosti na různých synthech, protože to je podle mého názoru prubířský kámen všech digitálních syntů.
bassline: díky. zní to vychytanějc než z toho Classica. konečně se dá taky oscilátor 1 synchronisovat virtuálně bez toho aniž by se tím zazdil oscilátor 2 nebo naopak. to mně trochu utrvrzuje v tom, že to TIčko asi nebude tak špatná volba. horší je, že poptávka převyšuje nabídku. už na něj čekám měsíc, a furt nic kruci.
sync
FFoxX :
Cece, mas pravdu...tak som s tym trochu laboroval a fakt su tam nejake rusive faktory v tom zvuku...netusim cim to je, ci ta synchronizacia tak ma zniet, co pochybujem, alebo som nieco zle nastavil, alebo je to proste nejake obmedzenie sw - zrejme to software nedokaze tak kvalitne spracovat aby to znelo cisto...ale mozno sa mylim...
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo_uni.mp3
- tu tie rusive zvuky pri modulacii pitchu cez LFO este nepocut az tak drasticky a pri pouziti unisona je to este celkom pouzitelny zvuk
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo.mp3
- avsak bez unisona to rusenie uz pocut detailnejsie
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo2_uni.mp3
- tato modulacia LFO je uz drastickejsia a ide viac do vysok, kde sa to rusenie uz prejavuje velmi vyrazne, dokonca to nezakryje ani unison
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo2.mp3
- bez unisona to znie este horsie
...hmmm zaujimave ze som si to doteraz nevsimol, zrejme preto ze som pitch menil rucne cez knob, nemoduloval som ho pri synchronizacii nikdy cez LFO...hmm este to skusim na inom reaktorovskom nastroji, ale pochybujem ze sa tym nieco zmeni...
Cece, mas pravdu...tak som s tym trochu laboroval a fakt su tam nejake rusive faktory v tom zvuku...netusim cim to je, ci ta synchronizacia tak ma zniet, co pochybujem, alebo som nieco zle nastavil, alebo je to proste nejake obmedzenie sw - zrejme to software nedokaze tak kvalitne spracovat aby to znelo cisto...ale mozno sa mylim...
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo_uni.mp3
- tu tie rusive zvuky pri modulacii pitchu cez LFO este nepocut az tak drasticky a pri pouziti unisona je to este celkom pouzitelny zvuk
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo.mp3
- avsak bez unisona to rusenie uz pocut detailnejsie
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo2_uni.mp3
- tato modulacia LFO je uz drastickejsia a ide viac do vysok, kde sa to rusenie uz prejavuje velmi vyrazne, dokonca to nezakryje ani unison
www.bassline.szm.sk/square_sync_lfo2.mp3
- bez unisona to znie este horsie
...hmmm zaujimave ze som si to doteraz nevsimol, zrejme preto ze som pitch menil rucne cez knob, nemoduloval som ho pri synchronizacii nikdy cez LFO...hmm este to skusim na inom reaktorovskom nastroji, ale pochybujem ze sa tym nieco zmeni...
http://www.cs.cmu.edu/~eli/papers/icmc01-hardsync.pdf
Tohle je zajímavej článek o tom jaký jsou s tim problémy, a jak se to dá řešit.
V tom Reaktoru jsem to zkoušel na svejch vlastních nástrojích, jeden byl složenej ze starejch modulů a druhej z core cells. Jak slyšíš, tak se tam objevujou spíš nízké rušivé frekvence, zatímco na tom Virusu Classic se objevovaly zase spíš vysoké.
Tohle je zajímavej článek o tom jaký jsou s tim problémy, a jak se to dá řešit.
V tom Reaktoru jsem to zkoušel na svejch vlastních nástrojích, jeden byl složenej ze starejch modulů a druhej z core cells. Jak slyšíš, tak se tam objevujou spíš nízké rušivé frekvence, zatímco na tom Virusu Classic se objevovaly zase spíš vysoké.
-
aum generator
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
v reaktore je problem ze niektore veci sa ovladaju "control" signalom a nie audio signalom. pricom "control rate" je default myslim len 400 Hz, a Audio sample rate je 44.1.
a aj ked Sync na oscilatoroch je Audio vstup, tak Pitch uz je len control, takze pri meneni to zvykne robit divne veci. (ale ked uz sa s tym knobom nehybe tak by to malo byt ok...no ked tam da clovek LFO tak to moze robit divne veci cely cas)
ja tu teraz nemam reaktor, ale mozno skuste zmenit "Setting -> Control Rate -> 3200 Hz"
druha vec v ktorej moze byt problem je, ze reaktor nepocita zvuk sampel po sampli 44100 krat za sekundu, ale po nejakych blokoch (myslim ze 64) a niesom si isty ako ten vypocet presne vyzera ked su takto (hardsync) prepejene 2 oscilatory.
tento problem (asi ako jediny) riesia core cells, ktore sa uz pocitaju sampel po samli 44100x za sekundu a niesu tam bloky. takze ak by to cele bolo vramci core-cell makra, tak by to mozno znelo lepsie.
a aj ked Sync na oscilatoroch je Audio vstup, tak Pitch uz je len control, takze pri meneni to zvykne robit divne veci. (ale ked uz sa s tym knobom nehybe tak by to malo byt ok...no ked tam da clovek LFO tak to moze robit divne veci cely cas)
ja tu teraz nemam reaktor, ale mozno skuste zmenit "Setting -> Control Rate -> 3200 Hz"
druha vec v ktorej moze byt problem je, ze reaktor nepocita zvuk sampel po sampli 44100 krat za sekundu, ale po nejakych blokoch (myslim ze 64) a niesom si isty ako ten vypocet presne vyzera ked su takto (hardsync) prepejene 2 oscilatory.
tento problem (asi ako jediny) riesia core cells, ktore sa uz pocitaju sampel po samli 44100x za sekundu a niesu tam bloky. takze ak by to cele bolo vramci core-cell makra, tak by to mozno znelo lepsie.




