EXCOM píše: obavam sa ze dnes sa da napodobnit kazdy hudobny nastroj tak ze bude na nerozoznanie od realneho a na posluch to nikto nemoze zistit..
... mmmno tak to bych se hadal. Jak pises da se "napodobit" vice ci mene uspesne, ale porad je to jen napodobenina. U spousty nastroju je ta napodobenina (budu k nim pocitat i nasamplovani a dalsi zpracovani realneho nastoje) docela verna (sax, hoboj, klavir ap.) az tak, ze se na tento nastroj da hrat (spustet jednotlive vzorky, vzajemne je prolinat adt, vska to znate) tak, ze vznika iluze realneho nastroje. Jenze, zalezi na tom co ten nastroj hraje ... kuprikladu u te fletny strasne zalezi na technice hry a veskery techniky hry snad zadny sample CD pokrejt nemuze. Kuprikladu takove frulato jsem nikde nevidel.
Jinak vubec nic nemam proti syntetizovanym nebo samplovanym nastrojum. Jednak se daji skvele vyuzit pri priprave aranzma, ktere pote budou hrat zivi muzikanti a jednak v moderni hudbe zaujimaji sve opodstatnene misto. Jinymi slovy, pokud tam ten zvuk funguje (plni spuj ucel) tak proc ho nepouzit. V rade veci neni treba trvat na zivem nastroji a treba samplovany klavir je v rade popovych nahravek k nerozeznani od ziveho (navic producent usetri obrovske penize za pronajem klaviru, ladice, odvoz ... a bude moct zaplatit treba zivej smyccovej kvartet). tedy pro shrnuti, jedine k cemu mam vyhrady neni neopodstatnenost pouzivani syntsamp nastroju, ale fakt, ze se VSECHNY nastroje daly verne napodobit. Nektere ano, ale hromada nastroju zatim proste napodobit NEJDE.