Housle
safa: ty mas tusim problem s tymto netovym zargonom 
ok, "flame" je prispevok ktory umyselne obsahuje kontroverzne alebo provokativne vyjadrenie s cielom rozputat hadku. klasicky priklad je povedat na mujmac.cz ze gui OSX stoji za hovno, lebo sa neda maximalizovat okno
(je to sice pravda ale autor nijako nehodla hladat pomoc alebo riesenie tohto problemu, kedze riesenie neexistuje; to okno sa fakt neda maximalizovat)
mimochodom, nesuhlasim ze sa flauta sampluje lahko. da sa dobre pouzit sampler, ale len v pomerne hustom mixe. inaj pocut prepocitane tembry (jak je to spravne? timbre? ??). ak tam maju byt prefukovane tony alebo nieco podobe tak koncis... s tym sagom je to podobne, i ked trocha jednoduchsie, predsa len, je to lepsie "definovany" nastroj. tazko sa robi vibrato na sagu... zo samplu to skoro vzdy znie ako LFO

ok, "flame" je prispevok ktory umyselne obsahuje kontroverzne alebo provokativne vyjadrenie s cielom rozputat hadku. klasicky priklad je povedat na mujmac.cz ze gui OSX stoji za hovno, lebo sa neda maximalizovat okno

mimochodom, nesuhlasim ze sa flauta sampluje lahko. da sa dobre pouzit sampler, ale len v pomerne hustom mixe. inaj pocut prepocitane tembry (jak je to spravne? timbre? ??). ak tam maju byt prefukovane tony alebo nieco podobe tak koncis... s tym sagom je to podobne, i ked trocha jednoduchsie, predsa len, je to lepsie "definovany" nastroj. tazko sa robi vibrato na sagu... zo samplu to skoro vzdy znie ako LFO
Vcera jsem mel na navsteve kamarada, ktery je profi houslistou a koncertuje na mezinarodni urovni. Navic by se o nem dalo rici, ze ma netopyri usi a absolutni sluch.
Pustil jsem mu prezentacni mp3, ktere jsem stahl z webu Sampletanku. IK Multimedia tam ma nekolik nahravek klasickych nastroju.
Kdyz jsem to slysel ja poprve, byl jsem uzasly nad tou kvalitou zvuku. Piano i housle znely jako opravdove nastroje.
Schvalne jsem mu nic nerekl a chtel jsem slyset jeho nazor.
Kdyz to dohralo, rekl mi, ze to zni nejak umele, jako by to bylo generovane pocitacem.
Takze i ty nejlepsi samplery nedokazou dnes verne nasimulovat tyhle klasicke nastroje. Zvlast pokud to ma hrat solove, tak se to pozna. V mixu nekolika jinych zvuku to muze zaniknout. Co se ale neda vubec napodobit je styl hry.
Skvele to shrnul na predchozi strance Ivo:
Nejen zatím, ale NIKDY to nepůjde. Ty nástroje jsou totiž o tom že na ně hraje živý člověk a vytváří tóny a melodie kombinací tisíců a tisíců nejrůznějších nepředvítalných nuancí - těch slyšitelných i neslyšitelných. Je to živá, nenapodobitelná hudba, která "dýchá". Ty nástroje půjdou věrně napodobit v okamžiku kdy bude možné věrně napodobit člověka. To ale asi taky nebude nikdy.
Použít umělou napodobeninu hry na housle (styl "Casio") jako součást hudebního záměru může být OK. Snažit se ale předstírat že to opravdové housle jsou, bude ale znít vždycky špatně a nepřirozeně. Týká se to zejména sólových houslí.
Pustil jsem mu prezentacni mp3, ktere jsem stahl z webu Sampletanku. IK Multimedia tam ma nekolik nahravek klasickych nastroju.
Kdyz jsem to slysel ja poprve, byl jsem uzasly nad tou kvalitou zvuku. Piano i housle znely jako opravdove nastroje.
Schvalne jsem mu nic nerekl a chtel jsem slyset jeho nazor.
Kdyz to dohralo, rekl mi, ze to zni nejak umele, jako by to bylo generovane pocitacem.
Takze i ty nejlepsi samplery nedokazou dnes verne nasimulovat tyhle klasicke nastroje. Zvlast pokud to ma hrat solove, tak se to pozna. V mixu nekolika jinych zvuku to muze zaniknout. Co se ale neda vubec napodobit je styl hry.
Skvele to shrnul na predchozi strance Ivo:
Nejen zatím, ale NIKDY to nepůjde. Ty nástroje jsou totiž o tom že na ně hraje živý člověk a vytváří tóny a melodie kombinací tisíců a tisíců nejrůznějších nepředvítalných nuancí - těch slyšitelných i neslyšitelných. Je to živá, nenapodobitelná hudba, která "dýchá". Ty nástroje půjdou věrně napodobit v okamžiku kdy bude možné věrně napodobit člověka. To ale asi taky nebude nikdy.
Použít umělou napodobeninu hry na housle (styl "Casio") jako součást hudebního záměru může být OK. Snažit se ale předstírat že to opravdové housle jsou, bude ale znít vždycky špatně a nepřirozeně. Týká se to zejména sólových houslí.
ja na dosiahnutie akoze "ziveho" zvuku pouzivam trochu barbarsku techniku...
a to je strihanie loopov... vyuzivam to hlavne na upright bass..
mam kopu loopov ktore som si nastrihal na jednotlive tony a tie som fukol do samplera a dal im rozsah +-2 tony ..
takto som si urobil instrument ktory je dost expresivny ale vobec nie je usporiadany podla tonov cize pre normalneho hraca nepouzitelny ale na moje 5 tonove improvizovanie do dnb je to pre mna pouzitelnejsie nez normalne instrumenty... a hlavne to znie rozmanitejsie a viac ako ten upright bass..

mam kopu loopov ktore som si nastrihal na jednotlive tony a tie som fukol do samplera a dal im rozsah +-2 tony ..
takto som si urobil instrument ktory je dost expresivny ale vobec nie je usporiadany podla tonov cize pre normalneho hraca nepouzitelny ale na moje 5 tonove improvizovanie do dnb je to pre mna pouzitelnejsie nez normalne instrumenty... a hlavne to znie rozmanitejsie a viac ako ten upright bass..

Když mám na muziku k pohádce čtrnáct dní a dva tisíce tak o živém nahrávání vůbec neuvažuju. Svědomí léčím tím, že ty zvuky vykroutím ",aby to bylo jako doopravdy." Když mám hlad dám si chleba s margarinem a granulované kafé. Kdyby došel na návštěvu IVO tak skočím pro máslo a zrnkovou kávu.
Mimochodem před touto filozofující debatou bych dal přednost nějakým tipům jak co nejvěrnějšího zvuku dosáhnout. Mě se například dost osvědčuje kombinace spiccata a normálních šmytců.

Mimochodem před touto filozofující debatou bych dal přednost nějakým tipům jak co nejvěrnějšího zvuku dosáhnout. Mě se například dost osvědčuje kombinace spiccata a normálních šmytců.
Znate nekdo album od 4 hero/Two pages (jazzy dnb z 97/98....anebo vlastne vubec cokoliv od nich). V jejich hudbe docela dost dominujou smycce (umely), ale tak dobre, az mam nekdy pocit, ze umely nejsou. Je jasny, ze tam nejsou nejak slozity vyhravky (zadne solove housle nbo tak), ale je tam par docela rychlych prechodu mezi tony, ze kterych nemam pocit,ze by znely nejak chemicky. Nevite nekdo podrobnosti jak to nahravali?
ano mas pravdu, ALE poloz si nasledujucu otazku. Kolko ludi ako je tvoj kamarat je danych kvalit ako on sam? myslis ze publikum je natolko dokonale v tomto smere aby to rozoznalo? nie. je to obrovsky nepomer a hudba sa nerobi pre jednotlivcov, ale pre masy... cize za par rokov, to bude daleko dokonalejsie a tvoj kamarat povie, no tak toto je fakt kvalitkafova píše:Kdyz jsem to slysel ja poprve, byl jsem uzasly nad tou kvalitou zvuku. Piano i housle znely jako opravdove nastroje.
Schvalne jsem mu nic nerekl a chtel jsem slyset jeho nazor.
Kdyz to dohralo, rekl mi, ze to zni nejak umele, jako by to bylo generovane pocitacem.
Takze i ty nejlepsi samplery nedokazou dnes verne nasimulovat tyhle klasicke nastroje. Zvlast pokud to ma hrat solove, tak se to pozna. V mixu nekolika jinych zvuku to muze zaniknout. Co se ale neda vubec napodobit je styl hry.

EXCOM píše:ano mas pravdu, ALE poloz si nasledujucu otazku. Kolko ludi ako je tvoj kamarat je danych kvalit ako on sam? myslis ze publikum je natolko dokonale v tomto smere aby to rozoznalo? nie. je to obrovsky nepomer a hudba sa nerobi pre jednotlivcov, ale pre masy... cize za par rokov, to bude daleko dokonalejsie a tvoj kamarat povie, no tak toto je fakt kvalitkafova píše:Kdyz jsem to slysel ja poprve, byl jsem uzasly nad tou kvalitou zvuku. Piano i housle znely jako opravdove nastroje.
Schvalne jsem mu nic nerekl a chtel jsem slyset jeho nazor.
Kdyz to dohralo, rekl mi, ze to zni nejak umele, jako by to bylo generovane pocitacem.
Takze i ty nejlepsi samplery nedokazou dnes verne nasimulovat tyhle klasicke nastroje. Zvlast pokud to ma hrat solove, tak se to pozna. V mixu nekolika jinych zvuku to muze zaniknout. Co se ale neda vubec napodobit je styl hry.
Ja myaslim, ze kazdej kdo je trochu pozornej posluchac, a zajima se o muziku vsech zanru,to pozna. Zalezi na tom jestli to resi. Taky zalezi jakou muziku bys s tim chtel delat. Hudba se dela pro masy...pche... to bychom nejakou verohodnost nastroju nemuseli resit vubec. Napr v 80letech si vsichni vystacili pomalu jen s GM sadou a jak to bylo oblibeny.


Kdyz jsme (nebo bysme alespon meli byt) u simulace solovych housli, urcite si stahnete tohle (minimalne Cyrila by to mohlo zajimat):
StradivariLarge.mpg - 10Mb
Skoda je, ze vubec netusim, proc/kde jsem to stahnul a ani nevim, z ceho ty samply jsou. Proste se to najednou objevilo u me na disku.
StradivariLarge.mpg - 10Mb
Skoda je, ze vubec netusim, proc/kde jsem to stahnul a ani nevim, z ceho ty samply jsou. Proste se to najednou objevilo u me na disku.
ja hraju na violu aj na housle...takze mam lehkou predstavu...a teda musim rict, ze swem nikdy ani na pocaku si se solovejma houslema nehral, protoze sem si rikal kurnik sopa, to prece vubec ani nemuze jit...to video fakt nezni spatne...jasne, je to poznat, o tom se nebavime...vysledek mi pride dobrej...DOTAZ: cim to hejba tou levou rukou? sorry, ze se tak (asi) blbe ptam