Soliloqui
Soliloqui
O vikendu jsem dodelal EP jedny kapely, kde bubnuje kamarad, kterej me nekdy u piva poprosil, jestli bych jim nenahral nejaky demo, ktery by mohli posilat promoterum. Naivni predstava ;-)... a naivni predstavy o pracnosti a penezich. No a ja sem mu do toho naivne skocil, protoze dema, co mel nahrany na diktafon se mi do urcity miry libily.
Hlavni cast jsme jeli nahrat na jeden statek pobliz prahy. Zadny kontrolovany prostredi studia a pomerne velka a ziva mistnost. Na jednu stranu zadny katastrofalni podminky na nahravani, ale na druhou stranu pomerne punk.
Vlastne sem poprvy sel nahravat bici (sam), takze to byl tak trochu experiment...
Mel jsem k dispozici jako interface Amorphuv Presonus Firebox (este jednou diky Martine), do kteryho sem pres spdif hodil manley>lavry no a pak taky starej mackie mixak, kterej mi vetsinu casu lezi ladem v kufru, ale docela se ted parkrat pri takovymhle nahravani osvedcil jako doplnek. Mimochodem ty jeho preampy byly rozhodne lepsi nez ty z presonusu. Ty veci z presonusu este k tomu chytaly takovej ten pocitacovej cvrkot, fakt e e...
Vicemene vsechno dulezity bylo nahrany na KM76ky... zpevy, overheady, sago... Kytara pres kombo behringer - nesmirne nijakej zvuk, zvlast ten zkreslenej, ten je opravdu nehezkej, takze sem ho pak schovaval ;-).
Zpevy a sago sme dohravali dodatecne u me.
Na kopak sla MD421 na snare AKG D224E.
Byla to pak docela drina, hlavne s vecma, ktery sly pres presonuse sem mel dost pekla, nastesti overheady to dost zachranovaly. Krome jednoho kopaku (v traffic) tam neni jedinej triggerovanej buben. Obcas je snare dobarvenej tleskanim, obcas sem pridal shaker nebo tamburinu... klasika.
Protoze mi obcas aranze pripadaly prilis prazdny, tak sem pridal piano (waiting for) no a u trafficu bylo spousta hledani s plochama, pridavani syntaku a taky to sago tam puvodne vubec nebylo (mimochodem typek, co to prisel nahrat hral pekne a ten zvuk co z toho nastroje lez byl fakt vybornej).
No bylo to hodne prace a nakonec to na tom mozna ani neni tolik slyset. Neni to nijak dokonaly, ale v tomhle bode uz sem si rek dost, uz to nejak hraje a funguje, musim taky vydelavat penize nebo delat svoje veci ;-). Takze me zase nekamenujte, ze to nezni perfektne.
Jinak master pres manley vari - mu a jako eq uad neve 1081 nebo plparEQ podle toho, co se hodilo vic. Na trafficu je taky hodne uad neve veci.
http://bandzone.cz/soliloqui
Proti original wavum je to uz dost orezany o detail a udernost, ale ten zaklad toho zvuku tam celkem prolez.
Tak se to snad nekomu zalibi ;-).
Hlavni cast jsme jeli nahrat na jeden statek pobliz prahy. Zadny kontrolovany prostredi studia a pomerne velka a ziva mistnost. Na jednu stranu zadny katastrofalni podminky na nahravani, ale na druhou stranu pomerne punk.
Vlastne sem poprvy sel nahravat bici (sam), takze to byl tak trochu experiment...
Mel jsem k dispozici jako interface Amorphuv Presonus Firebox (este jednou diky Martine), do kteryho sem pres spdif hodil manley>lavry no a pak taky starej mackie mixak, kterej mi vetsinu casu lezi ladem v kufru, ale docela se ted parkrat pri takovymhle nahravani osvedcil jako doplnek. Mimochodem ty jeho preampy byly rozhodne lepsi nez ty z presonusu. Ty veci z presonusu este k tomu chytaly takovej ten pocitacovej cvrkot, fakt e e...
Vicemene vsechno dulezity bylo nahrany na KM76ky... zpevy, overheady, sago... Kytara pres kombo behringer - nesmirne nijakej zvuk, zvlast ten zkreslenej, ten je opravdu nehezkej, takze sem ho pak schovaval ;-).
Zpevy a sago sme dohravali dodatecne u me.
Na kopak sla MD421 na snare AKG D224E.
Byla to pak docela drina, hlavne s vecma, ktery sly pres presonuse sem mel dost pekla, nastesti overheady to dost zachranovaly. Krome jednoho kopaku (v traffic) tam neni jedinej triggerovanej buben. Obcas je snare dobarvenej tleskanim, obcas sem pridal shaker nebo tamburinu... klasika.
Protoze mi obcas aranze pripadaly prilis prazdny, tak sem pridal piano (waiting for) no a u trafficu bylo spousta hledani s plochama, pridavani syntaku a taky to sago tam puvodne vubec nebylo (mimochodem typek, co to prisel nahrat hral pekne a ten zvuk co z toho nastroje lez byl fakt vybornej).
No bylo to hodne prace a nakonec to na tom mozna ani neni tolik slyset. Neni to nijak dokonaly, ale v tomhle bode uz sem si rek dost, uz to nejak hraje a funguje, musim taky vydelavat penize nebo delat svoje veci ;-). Takze me zase nekamenujte, ze to nezni perfektne.
Jinak master pres manley vari - mu a jako eq uad neve 1081 nebo plparEQ podle toho, co se hodilo vic. Na trafficu je taky hodne uad neve veci.
http://bandzone.cz/soliloqui
Proti original wavum je to uz dost orezany o detail a udernost, ale ten zaklad toho zvuku tam celkem prolez.
Tak se to snad nekomu zalibi ;-).
Naposledy upravil(a) matucha dne 16 pro 2008 10:13, celkem upraveno 1 x.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Pro me vzdycky u tehle veci visi nad hlavou otazka co s produkci. Dostat to z 90. let znamena este dalsi 3 tejdny prace a casto jit proti puvodnimu zameru kapely a dat si s nima i boje. To je na velmi specialni pripady, nejde tak jednat uplne s kymkoli. Druha strana je samozrejme ten cas. Tady slo o to, ze jsem se snazil z demo materialu dostat nejrychlejsi cestou neco, co ma neco do sebe. Ani vic ani min. Ten Traffic je asi nejvic produkovanej, protoze tam to byla vic Tabula Rasa nez u tech ostatnich. Resp. dokazal jsem to tak brat. Hudebne me to v zakladu bavilo a i kdyz bych ty veci delal sam jinak, tak to opravdu nebyl muj ukol, ja se snazil jen maximalne pomoct a minimalne nicit, co tam bylo.
Co se zpevacky tyce, tak jsem byl "krotitelem", protoze mi prislo, ze jakmile to "rozbali", tak zpiva jak "tatka smoula", ale ta jemnejsi poloha se mi opravdu libi. Hlasy sou vzdycky hodne subjektivni, takze tam myslim nejde nic delat, budto se libi nebo ne. Objektivni je akorat to, ze sem musel notne melodynovat. Proste notu neudrzi a netrefi. Na obhajobu bych zase podsunul to, ze zpevovy partie jsou zcela jejim napadem a i kdyz jsem ji nutil delat druhy hlasy atd, tak je dokazala najit a zazpivat, coz neni uplne samozrejmy.
hvezdicky asi este nikdo poradne nezmack... ale to je myslim jedno, ne?
Co se zpevacky tyce, tak jsem byl "krotitelem", protoze mi prislo, ze jakmile to "rozbali", tak zpiva jak "tatka smoula", ale ta jemnejsi poloha se mi opravdu libi. Hlasy sou vzdycky hodne subjektivni, takze tam myslim nejde nic delat, budto se libi nebo ne. Objektivni je akorat to, ze sem musel notne melodynovat. Proste notu neudrzi a netrefi. Na obhajobu bych zase podsunul to, ze zpevovy partie jsou zcela jejim napadem a i kdyz jsem ji nutil delat druhy hlasy atd, tak je dokazala najit a zazpivat, coz neni uplne samozrejmy.
hvezdicky asi este nikdo poradne nezmack... ale to je myslim jedno, ne?