RTAS A VST plug-in
RTAS A VST plug-in
ahoj,
jsem úplnej začátečník a prosím o vysvětlení jaký je rozdíl mezi VST A RTAS plug-iny.
Díky za radu
Honza
jsem úplnej začátečník a prosím o vysvětlení jaký je rozdíl mezi VST A RTAS plug-iny.
Díky za radu
Honza
Re: RTAS A VST plug-in
RTAS je format real time-ovych pluginu pouzivanych v Pro Tools. Vst je format pouzivany prave v Cubase nebo Nuendo a mozna dalsich DAW, ktere bohuzel neznam. 

iMac i9 80GB RAM 2TB SSD, Mac OS Mojave 10.4.16, Apollo 8 Duo
VST pouzivaju v podstate vsetci okrem Protools .. RTAS pouziva asi len Protools ..
Ani Logic nepouziva VST. Pouziva AU.
Ak sa nemylim tak ani DP (Digital Performer).

jo to je fakt
pod "vsetci" som myslel skorej ten Gatesovsky svet ..

Ale i tam (v Gatesovskom svete) existuje okrem VST este aj DX nebo li Direct X. Je to ciste Windows zalezitost pre SOund Forge, ACID Pro, Cool Edit . . .
Jo to hej. Ale o tom nebola v tejto téme reč.
Reagoal som na tvoju poznamku, ze VST pouzivaju vsetci okrem Pro Tools. Ty si na moje priklady zase reagoval poznamkou o "Gatesovskom svete", tak som uviedol priklad z tohto sveta.
Když už je tady to téma... co podporuje Cubase pod MAC OSX ? AU ? Audio Units / MAS ? přeci pod MAC OSX VSTi nejsou?
au, jestli se nepletu
Takze DMG instalacni fajly obsahujou pak i VSTi verze pro cubase.. pokud to ten soft umoznuje.. ja pocitam, ze jo protoze napriklad PSP stereopack jsem koupil ve verzi pro MAC a PC VSTi.. ale zase by to pak bylo nepouzitelne kdybych mel LOGIC s AU.. nebo by ten plug in musel podporovat jak AU tak VSTi.
VSTi je virtualni instrument ve formatu VST. PSP stereo pack jsou pravdepodobne VST pluginy a ano budou tudiz pod Mac OS X fungovat v Cubase. Vetsina installeru pro Mac OS X obsahuje RTAS VST a AU verze. Nektere pak jeste taky TDM a nebo MAS. Kazdy vyrobce to uvadi minimalne na svych strankach a pri instalaci je mozno zaskrtnout format, ktery potrebujes.