VST-neexistuje nejaky gate, ktery otevira driv nez signal?
VST-neexistuje nejaky gate, ktery otevira driv nez signal?
Prominte mi ten blby dotaz, ale neexistuje nejaky VST gate nebo expander, ktery otevre o chvilku driv nez prijde signal? Tj. ze by mel zrejme vestavenou latenci (latence v tomto pripade nevadi, realtime neni podminkou) a predzpracoval si signal dopredu, a otevrel dejmetomu o 200msec driv nez se oteviraji typicky gate. Konkretni priklad je gatovani zpevu tak, aby to neodrizlo predchazejici hluk ci nadech. Vim, ze toto lze udelat offline rucne, i automaticky, mozna i pres sidechain, ale myslel jsem neco jednoducheho ve VST reseni a zatim jaksi bez uspechu....diky
nekde jsem to videl, ta fce se u toho pluginu jmenovala "look ahead" ... zkus to podle toho najit. To je ale vazne jen malej kousicek driv ... Matuchovo reseni ti umoznuje urcite delsi casy.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Re: VST-neexistuje nejaky gate, ktery otevira driv nez signa
vras píše:Konkretni priklad je gatovani zpevu tak, aby to neodrizlo predchazejici hluk ci nadech. Vim, ze toto lze udelat offline rucne, i automaticky, mozna i pres sidechain, ale myslel jsem neco jednoducheho ve VST reseni a zatim jaksi bez uspechu....diky
U kazdyho stopy hlasu si vzycky dam tu praci, ze kazdej zacatek/konec slova rucne prostriham a to co nepotrebuju dam mute, je to sice pracny ale absolutne nejlepsi reseni. Gate a pod je cise mechanickej proces kterej nikdy nebude respektovat specificky chovani signalu. Stejnej pripad jsou Tomy u zivejch bubnu. Ja takhle prostrihavam naprosto vsechny stopy, tim se zbavim vsech necistot jako "sperky", ktery mel zpevak pri nahravani na sobe, ruchy papiru s textem, preslechy podkladove hudby ze sluchatek, metronom v kytarove stope, brum, sum, atd atd - vse co pak jeste markantne zduraznuje a podporuje compressor a limiter. Tim jsem sice neodpovedel na tvuj dotaz ale za sebe osobne doporucuju spis manualni osetreni strihem+fade in/out, protoze je nejcitlivejsi k signalu a taky nabizi zasadni kontrlou co vse bude pouzito a co ne.
.
tiez to tak robime .. pri jednej stope hlasu je to OK .. neviem si ale uplne predstavit to robit pri 30 stopach v songu .. to musi byt dost oprcavacka ..
koncerty co tu miesame , tak tam to ani moc nejde , lebo su brutalne presluchy v kanaloch a hrozne by sa menil zvuk .. posledny koncert co sme robili , tak v spevacikonom mnikrofone bolo viacej kapely , ako spevacky .. to sa nedalo strihat (v podstate ani miesat) , lebo po primiesani spevu sa totalne zmenil zvuk ..
koncerty co tu miesame , tak tam to ani moc nejde , lebo su brutalne presluchy v kanaloch a hrozne by sa menil zvuk .. posledny koncert co sme robili , tak v spevacikonom mnikrofone bolo viacej kapely , ako spevacky .. to sa nedalo strihat (v podstate ani miesat) , lebo po primiesani spevu sa totalne zmenil zvuk ..
Re: VST-neexistuje nejaky gate, ktery otevira driv nez signa
Tak u zpevu by me to ani nenapadlo. Ale treba expander u snaru, kterej nesezere zacatek neni uplne zlej, kvuli tomu, ze do urcity miry treba neco z preslechu dela svoje v celistvosti zvuku nebo v jeho zajimavosti.ECSON WALDES píše:U kazdyho stopy hlasu si vzycky dam tu praci, ze kazdej zacatek/konec slova rucne prostriham a to co nepotrebuju dam mute, je to sice pracny ale absolutne nejlepsi reseni. Gate a pod je cise mechanickej proces kterej nikdy nebude respektovat specificky chovani signalu. Stejnej pripad jsou Tomy u zivejch bubnu. Ja takhle prostrihavam naprosto vsechny stopy, tim se zbavim vsech necistot jako "sperky", ktery mel zpevak pri nahravani na sobe, ruchy papiru s textem, preslechy podkladove hudby ze sluchatek, metronom v kytarove stope, brum, sum, atd atd - vse co pak jeste markantne zduraznuje a podporuje compressor a limiter. Tim jsem sice neodpovedel na tvuj dotaz ale za sebe osobne doporucuju spis manualni osetreni strihem+fade in/out, protoze je nejcitlivejsi k signalu a taky nabizi zasadni kontrlou co vse bude pouzito a co ne.
30stop zpevu? No a... zpev neni tak narocny strihat. A nemusis strihat uplne vsechno. Ale fakt zalezi na tom, jak moc casu a penez na to kdo ma. Levny rychly a nedulezity veci staci proste vymazat ticho (ne nadechy) a cau. U radne zaplacenejch veci se klidne budu s***t i s rucnim doladenim hlasitosti jednotlivejch hlasek.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Nevim proc sem si myslel, ze mluvis taky o bicich. Asi proto, ze me gate vlasne ani nenapadlo pouzit na nic jinyho. U vokalu je vzdycky tak malo co gejtovat, ze me ani nenapadne strihani nahrazovat gatem.ECSON WALDES píše:O bicich tu nebyla rec, to je kapitola sama pro sebe. Rec byla o potlaceni necistot ve stope vokalu.