Brooklyn / juanita juarez píše:no mozna jde u ty statistiky cz itunes taky o to, ze je to otevreny chvilicku a zatim si tam nenakupuje dost lidi, aby to melo nejakou skutecnou statistickou hodnotu. a mozna nakupujou jen lidi, co maji blizko IT / applu, ktery na tyhle hudbe vyrostli. nevim, jen spekulace.
Slovaci i madari meli stejny podminky a presto jsou tam uplne jiny desky (mnohem novejsi). A o rakusacich vubec nemluvim:)
Ja nechci tvrdit, z v CZ je to uplne zabity. Je tu dost lidi, co sleduje aktualni hudbu, v praze lze v poslednich 5 letech jit konecne na soucasnou kapelu/projekt.
Ale porad je to minorita, mainstream se porad potaci kolem roku 2000. Podle toho taky vypadaj lineupy velkejch festivalu .:-/Je zajimavy jak treba zni nejuspesnejsi desky na itunes. JAR - to je nejakej divnej novovlnej prazskej vyber (kterej kdyby vysel jeste v ceskoslovensku, tak se tomu nikdo nedivi), Tomas Klus - to samy, Soundtrack Nebelovi, kde knoura prestarlej Vasek Neckar nebo Marie Rottrova a aranze opet nekde v ceskejch 80-letech.
Jenze v CZ 80 letech se tady poslouchala aktualni hudba, mistni hudebnici ji pomerne rychle reflektovali. Kdyz se otevreli hranice, tak to bylo jeste lepsi, vznikali tu kapely, ktery meli vysoce soucasny zvuk a meli minimalne evropskou uroven. Za vsechny Extaze, Liquid Harmony, Ohm Square, Hypnotix, Sebastians, lidi tady meli na party treba jen 2-3 roky spozdeni. Po roce 2000 se neco posralo. Zacli fungovat kapely jako Krystof, Vypsana Fixa, Wohnout, Skyline, Chinaski, ktery nas vratili nekam na uroven skody 120.(takova sparchantela nova vlna/ceskej bigbit) nebo uplne jalova elektronika. Zatimco vsude na svete nema nikdo problem zazpivat normalne anglicky, tak tady je to i po 20 letech naprosto sileny. Nechci tady knourat, nastesti ziju v evrope, a hranice ceskyho statu me vubec neomezuji. ale i tak.
Jednou v reflexu napsali ze kdo navstivi cesko muze mit rychle pocit, ze je to zeme hnusnyho jidla a debilni hudby.