Spojení Break-Drop
Spojení Break-Drop
Zdravím , chtěl jsem se zeptat na spojení dvou sekcí např. break a drop aby to znělo důvěryhodně jako celek.Vím se že se to dělá pomocí kadence a protipólu melodie různých nástrojů třeba jedné sekci vrůstá v druhé klesá a pomocných přechodových zvuků,snare rollů , posazení sekce výš a přidávání nástrojů ze sekce (b) na konec sekce (a)pro spojení, nicméně pořád mi to připadá oddělené i když do druhé sekce přenesu trochu té první, je nějaký postup ohledně timbru nástrojů ? můžou se použít v každých sekcí brutálně jinak zabarvené nástroje aniž by to neznělo jako jiná sklaba?děkuji
Re: Spojení Break-Drop
jde ti o spojeni "konstrukcni" - technicke, nebo o spojeni spise hudebni? u obojiho plati pro kazdej styl hudby trochu jina pravidla. janacek treba zadne snarerolly, ani noise sweepy nepouzival a presto ruzne pasaze taky docela dobre a prirozene napojoval 
snazim se ti jen nastinit, ze mas zaostreno na to svoje, ale sem chodi lidi, co maji bud zaostreno jinam, nebo maji sirsi rozhled a aby ti fundovane poradili, musis jim nejdriv dat nejaky souradnice (styl, ukazka apod.)

snazim se ti jen nastinit, ze mas zaostreno na to svoje, ale sem chodi lidi, co maji bud zaostreno jinam, nebo maji sirsi rozhled a aby ti fundovane poradili, musis jim nejdriv dat nejaky souradnice (styl, ukazka apod.)

Re: Spojení Break-Drop

Re: Spojení Break-Drop
Nemusíš nic, to za prvé. Samozřejmě každý žánr má svá pravidla, které je většinou rozumné ctít. Za druhé - na co že se to ptáš?
(dej příklad)

Re: Spojení Break-Drop
je to na tobe, ale mohlo by to byt aspon v jedne tonine
asi hodne poslouchej a neboj se kopirovat. tim se clovek nauci a pak uz to muze rozvijet podle fantazie.
jinak ja osobne jsem bojovnikem hlavne proti zabehle strukture tracku. neni nic nudnejsiho, nez kdyz v setu je po sobe deset tracku, ktery jsou jak podle stejne pitomy sablonky. myslim, ze trance na tohle vzdycky trpel trochu vic, i kdyz se to objevuje vsude... i u tech pisnicek vseho druhu
zkus treba udelat neco, kde zadnej drop nebude 
nejhorsi zazitek vsech dob, jako pro tanecnika na party, byl pro me kdysi oakenfold v praze. hral samy vyborny veci (i kdyz jsem se od natrenclych stylu drzel vzdycky dal), ale kazda vec mela uprostred stop time, ze kteryho se to pak snad dve minuty vzdycky sbiralo
tak na to zkus koukat i skrze tuhle logiku 

jinak ja osobne jsem bojovnikem hlavne proti zabehle strukture tracku. neni nic nudnejsiho, nez kdyz v setu je po sobe deset tracku, ktery jsou jak podle stejne pitomy sablonky. myslim, ze trance na tohle vzdycky trpel trochu vic, i kdyz se to objevuje vsude... i u tech pisnicek vseho druhu


nejhorsi zazitek vsech dob, jako pro tanecnika na party, byl pro me kdysi oakenfold v praze. hral samy vyborny veci (i kdyz jsem se od natrenclych stylu drzel vzdycky dal), ale kazda vec mela uprostred stop time, ze kteryho se to pak snad dve minuty vzdycky sbiralo


Re: Spojení Break-Drop


Re: Spojení Break-Drop
Vašek: ptám se jak spojím dvě sekce k sobě s různou melodií aby to mělo hladký průběh a zdálo se že to k sobě patří, dám příklad: mám klidnou část v breaku která půjde do build up sekce kde je furt ta samá melodie a po té přijde Drop kde to všechno vybuchne ale třebaže už v dropu používám jinou melodii s jiným motivem který nenavazuje na break a sedí výš ve frekvencích pořád to nezní jako celek.Jestli mi teda rozumíš?:)
Re: Spojení Break-Drop
To cos popsal, může být udělané skvěle a stejně tak i neposlouchatelně... Já myslím, že krátká ukázka by byla lepší, než 20 vět.
Re: Spojení Break-Drop
Ja vim ale ukázka je zároveň moje nahrávka kterou u sebe nemám jsem v práci to je jedno tak třeba
1:05
nebo 1:00
co spojuje dvě odlišné různé pasáže u obou trackůi?tím nemyslím přechod který je spojuje ale jako celkovou skladbu že to zní jako celek?
nebo 1:00
co spojuje dvě odlišné různé pasáže u obou trackůi?tím nemyslím přechod který je spojuje ale jako celkovou skladbu že to zní jako celek?
Re: Spojení Break-Drop
zkus zacit tim, ze slozis nejdriv refren a intro od toho odvodis urcitym zjednodusenim 

Re: Spojení Break-Drop
ok. díky dobrý nápad , někdy hledám v jednoduchých věcech složitost:))
Re: Spojení Break-Drop
to je normalni, kazdej si tim projde a nekdo se to dokonce nikdy poradne nenauci, jako treba ja 

Re: Spojení Break-Drop

Re: Spojení Break-Drop
Dík za ukázky, už chápu, o čem je debata 
Takže odpověď na prvotní otázku "co spojuje dvě odlišné různé pasáže u obou tracků?" je - stejná tónina, stejný rytmus, stejná nálada. To první je asi to nejdůležitější.
Ta první věc je stavěné tak, že jsou tam 3 harmonická kolečka (tzn. sledy akordů), která se různě na sebe napojují. Takže je potřeba si vzít papír, nazvat si ty pasáže třeba A,B,C a zkusit si načrtnout schéma písně. Pokud máš problém to poznat, tak bys měl nejdřív věnovat hodně času analýze hudby, než s pustíš do skládání.
Druhá věc je jen jedno harmonické kolečko o osmi akordech - od začátku až do konce, tam se mění jen aranžmá nástrojů a vokál.

Takže odpověď na prvotní otázku "co spojuje dvě odlišné různé pasáže u obou tracků?" je - stejná tónina, stejný rytmus, stejná nálada. To první je asi to nejdůležitější.
Ta první věc je stavěné tak, že jsou tam 3 harmonická kolečka (tzn. sledy akordů), která se různě na sebe napojují. Takže je potřeba si vzít papír, nazvat si ty pasáže třeba A,B,C a zkusit si načrtnout schéma písně. Pokud máš problém to poznat, tak bys měl nejdřív věnovat hodně času analýze hudby, než s pustíš do skládání.
Druhá věc je jen jedno harmonické kolečko o osmi akordech - od začátku až do konce, tam se mění jen aranžmá nástrojů a vokál.
Re: Spojení Break-Drop
Vasek: s tou toninou jsem to věděl ,hledal jsem v tom nějaký jiný háček každopádně díky za ostatní zbylé informace díky moc už mám základní představu.