To máš úplnou pravdu. Ale právě v tom to je. U Norda mi stačí jeden pohled na nástoj a už vím, kde jsou splitpointy, kde je jaký nástroj, když chci upravit obálku samplu/synthu, je to vždycky na jednom místě, stejně tak efekty, etc, což může fungovat právě jen díky omezené funkčnosti.
U Kurzweilů to jde všechno nastavit taky. Jen si to musím všechno zapamatovat a dá to docela práci nastavit. Pro muzikály, divadlo, Genesis revival a další situace, kde člověk potřebuje komplexní zvuky a ovládání je Kurz asi neporazitelný. (nebo když na to má někdo hlavu jako ty
Pro nás primitivy, co kroutíme pár relativně prostých zvuků je ten Nord o dost přehlednější. Yamaha CP se snaží o podobný design. Myslím, že ke stage pianu určitá jednoduchost patří. Ze života: za ta léta, co jsem používal Nord Electro jsem si poradil skoro vždycky bez návodu, případně po chvíli googlení. Od té doby, co jedu v Kurzweilech, jsem se prohrabal několika (!) návody, zjistil, že v nich toho strašně moc chybí a ještě každou chvíli otravuju zkušenější kolegy.
Zase je to dobrodružství a poznávám fajn lidi
