Výměna záložní baterie - Prophecy, 03RW, TG500, S03 atd.
Výměna záložní baterie - Prophecy, 03RW, TG500, S03 atd.
Prosím o radu, jestli někdo nemá zkušenosti s výměnou záložní baterie u kláves. Hlavně by mě zajímal Korg Prophecy, 03RW a Yamaha TG500 a S03. Pokud dojde k vybití záložní baterie, ztratí se pouze uživatelské presety a nastavení, nebo dojde ke kompletnímu výmazu všech dat, včetně továrních presetů a továrního nastavení a bude nutné nahrát znovu všechny presety ? Neumím si ale představit, jak to udělat např. u toho 03RW nebo TG500- jak by bylo možno nahrát tovární zvuky do interní nepřepisovatelé paměti?
V manuálech se píše, aby lidi neprováděli výměnu sami a svěřili nástroj do autorizovaného servisu. Samozřejmě to beru s rezervou, ale přesto, je možné při výměně baterie nástroj nějak poškodit? Předpokládám, že by výměna měla být prováděna, pokud je přístroj zapnutý, aby byla paměť stále pod proudem……?
Asi jsou to naivní otázky,ale jako opravář jsem naprostý amatér. Na klávesy spíš hraju.
Díky.
V manuálech se píše, aby lidi neprováděli výměnu sami a svěřili nástroj do autorizovaného servisu. Samozřejmě to beru s rezervou, ale přesto, je možné při výměně baterie nástroj nějak poškodit? Předpokládám, že by výměna měla být prováděna, pokud je přístroj zapnutý, aby byla paměť stále pod proudem……?
Asi jsou to naivní otázky,ale jako opravář jsem naprostý amatér. Na klávesy spíš hraju.
Díky.
Re: Výměna záložní baterie - Prophecy, 03RW, TG500, S03 atd.
nic ti nebrani pripojit paralelne k starej baterii krokodilkami inu bateriu o rovnakom nominalnom napati a potom uskutocnit vymenu. pouzitim tohto riesenia sa stavaju tvoje obavy bezpredmetne
Díky, ale nějak to nechápu.....v čem by mi to pomohlo? Stejně na okamžik výměny by to bylo chvilku bez proudu. Leda že by tam byly 2 otvory pro baterii. I přesto by mě zajímalo, jak to je s tím vymazáním továrních presetů. Díky
co by bolo bez prudu? mas v masine povedzme 3V bateriu, pripojis k nej paralelne drziak s dvomi 1.5V tuzkami, original bateriu vyberies, masina je potom napajana z tych tuziek, nasledne vlozis novu bateriu a tuzky odpojis
a než ty tužky odpojí tak to tam půjde z obou ? to se sčítá nebo ne ?
Co se týče výměny baterií, není to tak nebezpečné, jak se zdá. Při výměně mám zkušenost, že pokud rychle vyndám a zasunu novou, uživatelská nastavení se neztratí, pravděpodobně to chvilku drží nějaký kondenzátor. Rozhodně ale výrobci doporučují zazálohovat si nastavení - nejjednodušeji přes výpis SysEx např. do Cubase, Cakewalku, nebo pokud má přístroj FDD, tak na disketu. Presety by se výměnou vymazat neměly, obvykle jsou v nějaké ROM, která baterii nepotřebuje. Presety zmizí většinou v případě nějakého zaseknutí, podpětí apod. Obvykle bývá nějaká rutina, jak je vrátit zpět - buď v Utilitách nějaká inicializace, nebo držení kombinace nějakých tlačítek při zapnutí. Mám seznam těch kombinací u různých nástrojů, ale ty Vaše mezi nimi bohužel nejsou - v tom by asi pomohl servisní manuál. Vymazání presetů se ale stává rozhodně vyjímečně a s výměnou baterie obvykle nemá nic společného. Co se týče těch paralelně zapojených tužkových baterií, v tom by také problém neměl být - pokud mě neklame paměť - napětí by v tomto případě mělo zůstat stejné a nic by to nemělo udělat.
Midimidi: Díky moc za odpověď – přesně to mě hlavně zajímalo – že vypojení baterie nemá vliv na paměť ROM – protože na ROM se z podstaty této paměti nahrát nic nedá, tak jsem se bál aby se nástroj nepoškodil definitivně. Vyplývá z toho tedy, že všechny informace pro inicializaci nástroje jsou uloženy v paměti ROM a měly by být v nástroji uchovány.
Nevíte náhodou, jak je to u YAMAHY S30? Tam jsou 2 banky preset a jedna internal. Předpokládám, že preset bude ROM a internal RAM, ale v návodě to není takhle přesně uvedeno.
Mám i jiné nástroje, možná že i nějaké z Vašeho seznamu. Byl bych moc vděčný, kdybyste mi mohl ten seznam s kombinacemi pro inicializaci zaslat na mail hamaya@email.cz .
Postup s krokodýlkama si nějak nedokážu představit – neumím si představit, jak se dostat na ten kontakt, který je pod tou baterií, aniž bych jí předem musel vyndat.
Díky moc.
Nevíte náhodou, jak je to u YAMAHY S30? Tam jsou 2 banky preset a jedna internal. Předpokládám, že preset bude ROM a internal RAM, ale v návodě to není takhle přesně uvedeno.
Mám i jiné nástroje, možná že i nějaké z Vašeho seznamu. Byl bych moc vděčný, kdybyste mi mohl ten seznam s kombinacemi pro inicializaci zaslat na mail hamaya@email.cz .
Postup s krokodýlkama si nějak nedokážu představit – neumím si představit, jak se dostat na ten kontakt, který je pod tou baterií, aniž bych jí předem musel vyndat.
Díky moc.
Je to tak, jak jste psal. Myšleno to je - Preset - pevné zvuky z ROM a Internal (User apod.) - Vaše zvuky v RAM, většinou držené baterií, dnes už se to myslím u nových strojů dělá pomocí flash. Co jsem se díval do manuálu - Yamaha S03 má 128 ROM (Preset Voice) a 128 RAM (User Voice) a v Utilitách funkci Factory SET (na kompletní HW reset nástroje, ev. na vrácení Presetů - pokud by došlo k nějakému zamrznutí apod.) Yamaha S30 má 256 Preset (ROM), 128 Internal (RAM) a 128 External (RAM - ale na flash kartě) + nějaké bicí sady - některé preset a některé Internal atd. V utilitách má i S30 funkci Factory SET. U S30 by se dala SM karta (flash) využít pro zálohu zvuků před výměnou baterie.
2jackies: paralelní spojení zdrojů - napětí zůstává shodné, zvyšuje se dodávatelný proud (mluvíme stále o tomto konkrétním příkladu).
P.
P.
zvysuje sa dodavatelny prud, ale nie odber. aby sme to nekomplikovali, je to UPLNE KOSER a nic sa nestane. je to ako vacsia baterka do mobilu, presne ten samy pripad