Bery,
vzdycky je dulezity vedet, na co to potrebujes. Na nejaky domaci nahravani rapu nebo tukani do stolu u huciciho pocitace nepotrebujes zadnou U47 za 200tis (tu nakonec doopravdy nepotrebuje nikdo). Co chces nahravat? Treba fakt nema smysl premejslet o nicem drazsim nez o behringerovi.
V ramci kategorie mikrofonu "levně ale přece" je +- jedno jestli se rozhodnes pro Behringera nebo neco jinyho. Jestli ti nesedel Samson, nekupuj samson. Rode ale nebude zas az tak zasadni krok proti behringeru (ale zalezi typ od typu, a taky od ceny - za 3500,- z druhy ruky takova NT1000 muze udelat dost prace). Na oktavu (mk319 nebo mk219) financne nedosahnes? To je trochu zdravejc znejici mikrofon nez vetsina podobne drahejch. Kdybys usetril nejakejch 10-13tis tak pak muzes premejslet o nejakejch starejch C414 (C414buls nebo EB), novy C214 (ale teda raci bych starou C414) nebo treba neumann TLM102, kterej se jevi jako velmi slusnej mikrofon nehlede na cenu. Z 800,- kapesnyho se ~10000,- setri dlouho, chtelo by to nejakou brigadu

.
Drahy (ehm dobry) mikraky maj tu vlastnost, ze snimaj veci realistictejc, plnejc a min problematicky. Cim vys se v kvalite dostavas, tim lehci je neco nahrat fakt dobre. Cim horsi techniku pouzivas, tim vic zvuk ztraci na hloubce a presvecivosti. Treba vezmu priklad z jinyho sveta nez z hudebniho. Dvere. Bouchnuti dveri nahrany na skvelej par mikraku bude znit hodne realisticky. To samy nabrany na hodne levny mikraky bude znit jak nejaky krupnuti ze kteryho bude mnohem tezsi poznat, ze jde o bouchnuti dveri a ne bouchnuti do necim do stolu nebo treba bouchnutim do mikrofonu.
Vyrobci (vsichni bez vyjimky) vyhlazujou frekvencni charakteristiky, ktery ukazujou. Nejde jen o marketingovej tah, ale proste kazdej vyrobenej kus ma trochu jinou. Horsi mikraky jsou hoodne deravy se spoustou bolavejch mist, ale to nikdy na tech publikovanejch grafech neuvidis.
Malokdo uvadi detailni smerovy charakteristiky. Horsi mikraky ji maj hodne nekonzistentni. Coz znamena ze vsechno co prichazi se stran nebo zezadu je ruzne filtrovany a casto strasne nehezky. Diky tomu pak neporesena akustika mistnosti zpusobuje dalsi osklivy zabarveni, ktery z toho nikdy nemuzes dostat ekvalizerem, protoze je to neco co zni hodne jinak nez primej signal.
Zesilovace v horsich mikrofonech (pokud se bavime o kondenzatorovejch) jsou levny a to znamena vetsinou plochej zvuk a sedivej zvuk. Malokdy zvladaj dobre hlasity zvuky. Zajimava situace je se sumem, i hodne drahy veci sumej a nektery levny veci muzou sumet min nez drahy. Takovy rode obecne sumej velmi malo. A stary superdrahy zboznovany kousky sumej nepomerne vic. Stary kouzky i zkreslujou casto vic, ale charakter toho zkresleni je casto zadanej a nekomu muze znit "luxusne".
Pro nekoho, kdo nahrava hodne je dobrej mikrofon (resp. plna skrin dobrejch mikraku) zaklad. Usetri totiz mnoho casu/prace/starosti.