Mikrofon na nahravani akusticke kytary a hlasu
Mikrofon na nahravani akusticke kytary a hlasu
V mikrofonech jsem naprostej laik. Potrebuju vyhledove nahravat doma akustickou kytaru s nylonovyma strunama, a rad bych taky mel moznost s nim nahravat hlas (vzdychani ,) a pokud mozno i venku ruzne ambienty, cvrlikani ptaku v lese apod. Existuje neco takoveho univerzalniho? Nebo je lepsi na kazdou tuhle aplikaci koupit neco spesl? Melo by to bejt levny reseni. Mikrofonu je tak strasne moc... prase aby se v tom vyznalo. Jestli se to tu uz vsechno probiralo, omlouvam se.
Naposledy upravil(a) Cyril dne 18 zář 2006 13:55, celkem upraveno 1 x.
kexik píše:cyril: nahrat doma gitaru nie je velky problem. bezna dynamika, paravan z dvoch stoliciek a paplonovej prikryvky a obycajny stojan ti daju prinajmensom porovnatelny zvuk ako gitara osadena snimacom.
Cyril píše:kexik: doporuc nejaky mikrofony, prosim, nic o tom nevim...
kexik píše:sm57, beta57, sm58 bez pop filtra, vsetky kopie sm57, vsetky kopie sm58 bez pop filtra, skoro lubovolna kondenzatorova tuzka... urcite dostanes aj dalsie tipy.
jasne ze to nebude profi nahravka, ale z toho jacku na gitare tiez nelezie spickovy zvuk, je to urcene na live.
no jestli nepotrebujes mit hlas nejakej ultra krutej, tak si urcite vystacis s malym kondenzatorem... pripadne parem malejch kondenzatoru
muzes vyzkouset nejakou levnou tuzku od Uliho, ivo zkousel a i kdyz to samozrejme nejsou shoepsy, tak to prej nebylo nic odstrasujiciho
pak jsou tu velmi zajimavy oktavy 012
rode nt5 neni taky zadnej ultra prusvih
z druhy ruky sou zajimavy stary sennheiser mkh (405, 406)
ve vysoky kategorii pohom shoeps, dpa, gefell m300
ze starsich urcite neumann km84, km86 nebo km 74, km76
a z vyhodnich "neumannu" jsou oblibeny M582+kulova mala kapsle (ted sem zapomel oznaceni) nebo CMV563+M55K (taky kulova), kupodivu hodne casto se tyhle veci objevujou jako top mikraky na kytaru.
na ty koule je potreba dobra akustika samozrejme ;(
muzes vyzkouset nejakou levnou tuzku od Uliho, ivo zkousel a i kdyz to samozrejme nejsou shoepsy, tak to prej nebylo nic odstrasujiciho
pak jsou tu velmi zajimavy oktavy 012
rode nt5 neni taky zadnej ultra prusvih
z druhy ruky sou zajimavy stary sennheiser mkh (405, 406)
ve vysoky kategorii pohom shoeps, dpa, gefell m300
ze starsich urcite neumann km84, km86 nebo km 74, km76
a z vyhodnich "neumannu" jsou oblibeny M582+kulova mala kapsle (ted sem zapomel oznaceni) nebo CMV563+M55K (taky kulova), kupodivu hodne casto se tyhle veci objevujou jako top mikraky na kytaru.
na ty koule je potreba dobra akustika samozrejme ;(
cyril: islo mi o to, ci mas ako pouzit stereo par malych kondenzatorov, alebo skor by si vyuzil jeden kvalitnejsi... ak mas len jeden kanal, tak behringer b5, alebo jednu oktavu 012 (skor to prve, ma menitelne kapsle a mas tym padom viac moznosti), ak mas dva kanaly, tak stereo par c-2 (trocha knikaju na stredoch, ale ide to bez problemov vyekvalizovat). alebo potom, ako som pisal na zaciatku, daku dynamiku.
Co se podivat na reklamu nahore, kdyz uz se sem s tim delam ? ;-D
Nebo rovnou sem ... http://shop.audiopro.cz/katalog/mikrofo ... mikrofony/
Pokud chces multipatern tak Z3300, pokud to staci kardioida tak sE2200a a nebo levnou novinku MINI M1C. Jinak tez k videni od stredy na vystave MUZIKA 2006 v pavilonu E na vystavisti v Praze - Holesovicich (pozor, ne ve Veletrznim palaci ale na vystavisti u fontany v Julde Fulde)
Nebo rovnou sem ... http://shop.audiopro.cz/katalog/mikrofo ... mikrofony/
Pokud chces multipatern tak Z3300, pokud to staci kardioida tak sE2200a a nebo levnou novinku MINI M1C. Jinak tez k videni od stredy na vystave MUZIKA 2006 v pavilonu E na vystavisti v Praze - Holesovicich (pozor, ne ve Veletrznim palaci ale na vystavisti u fontany v Julde Fulde)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Nevim jak to ma Uli, ale jestli je to stejne jako u Studio Projects, tak C1 ma zvyraznene vysky. Zni sice lepe na vokaly, ale zkresluje ti akusticke nastroje. Na nastroje je pak lepsi B1, ktera ma vice neutralni charakteristiku. Nekomu ale B1 muze znit fadne.rastis píše:Ja som si kupil akurat 2ks C-1 v slovenskom Prodance za suverenne najnizsiu cenu v celej EU a zatial mam pocit, ze som urobil dobre
Zajímavý. Já jsem zase všude slyšel, že ty SP (a lepší číny obecně) jsou díky zmíněné charakteristice velmi dobré právě na akustické kytary a podobné nástroje a u vokálů to funguje dobře jenom na některé.fova píše:Nevim jak to ma Uli, ale jestli je to stejne jako u Studio Project, tak C1 ma zvyraznene vysky, takze zni sice lepe na vokaly, ale zkresluje ti akusticke nastroje.
Zalezi na tom, jaky model a jakeho vyrobce myslis. Obecne se to takhle rict neda. Napr. SP B1 skutecne vokalove sedi jenom nekomu. Na druhou stranu SP C1 je prednostne vokalni mike a nedoporucoval bych ho na instrumenty.Ctirad píše:Zajímavý. Já jsem zase všude slyšel, že ty SP (a lepší číny obecně) jsou díky zmíněné charakteristice velmi dobré právě na akustické kytary a podobné nástroje a u vokálů to funguje dobře jenom na některé.fova píše:Nevim jak to ma Uli, ale jestli je to stejne jako u Studio Project, tak C1 ma zvyraznene vysky, takze zni sice lepe na vokaly, ale zkresluje ti akusticke nastroje.