Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Resim ted nabidku pro jedno vetsi studio(mimo CR), ktere se zabyva nahravanim klasicke hudby a trochu tapu v optimalnim reseni. Problem je ten ze hlavni sal je cca 55m od rezie. Varianta
a) s tou prisli majitele studia:
4x preamp Millenia HV3-R s remote a prevodniky, ktere by byly v hlavnim sale a do rezie by to slo pres MADI
b) muj navrh je Forssell SMP-500 + SMP-2 bez remote. To je samozrejme spickove reseni a mnohem kvalitnejssi,ale ovladani gainu je manulani. V pripade, ze by to bylo v hlavnim sale, nejspis by to chtelo asistenta ktery by to v pripade potreby prenastavil. Nebo by preampy byly v rezii a ze salu by sel signal z mic pres parak. Nicmene v tech 55m by to asi byl problem. Pan "Forssell" se k tomu vyjadril nasledovne:
Most Symphony people don't care about remote gain control all that much
because their set-ups tend to stay the same all the time. They don't move
mics all that much (if at all) once they have a good set-up. They set the
levels and then leave it alone. The Symphony that bought the SMP-500 has a
300 meter distance and they are not concerned at all about the lack of
remote gain control.
Fred
Nemate nekdo s timto vetsi zkusenost? Co by bylo optimalni reseni pro variantu b?
P.S. do ted to bylo reseno variantou b),ale v mnohem horsim provedeni a delalo to problemy
a) s tou prisli majitele studia:
4x preamp Millenia HV3-R s remote a prevodniky, ktere by byly v hlavnim sale a do rezie by to slo pres MADI
b) muj navrh je Forssell SMP-500 + SMP-2 bez remote. To je samozrejme spickove reseni a mnohem kvalitnejssi,ale ovladani gainu je manulani. V pripade, ze by to bylo v hlavnim sale, nejspis by to chtelo asistenta ktery by to v pripade potreby prenastavil. Nebo by preampy byly v rezii a ze salu by sel signal z mic pres parak. Nicmene v tech 55m by to asi byl problem. Pan "Forssell" se k tomu vyjadril nasledovne:
Most Symphony people don't care about remote gain control all that much
because their set-ups tend to stay the same all the time. They don't move
mics all that much (if at all) once they have a good set-up. They set the
levels and then leave it alone. The Symphony that bought the SMP-500 has a
300 meter distance and they are not concerned at all about the lack of
remote gain control.
Fred
Nemate nekdo s timto vetsi zkusenost? Co by bylo optimalni reseni pro variantu b?
P.S. do ted to bylo reseno variantou b),ale v mnohem horsim provedeni a delalo to problemy
Naposledy upravil(a) monoque dne 27 črc 2010 13:29, celkem upraveno 2 x.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu

Jedny z nejkvalitnejsich remote preampu nabizi NEVE 1081R. To jsou preampy ktery se casto pouzivaji pri nahravani orchestru u velkejch filmovejch produkci. Je to ale uz hodne drahej system. http://www.ams-neve.com/Products/Outboa ... 1081R.aspx
4x 8mi kanalovy Millennia preapmy jsou dobry reseni, osvedceny a s dobrym jmenem. Z meho pohledu mi neprijde zrovna dvakrat elegantni tahat sebou neco v poctu 30-ti kusu. Forsell preampy jsem navic u nikoho ze studii tohodle oboru nevidel, coz neznamena ze je spatnej ve vztahu k puvodnimu Millennia designu, ale je to mysleno z pohldu ne tak zavedenyho jmena na ktery lidi ze zminenyho hudebniho zanru slysej a to ma svoji roli u tehle lidi hodne velkou. Tak jako jsou pro ne treba znacky mikrofonu. Je to docela konzervativni skupina lidi, ktera sazi na osvedcena reseni. Ale verim jsou otevreni novejm vecem.
Spousty velkejch profi instalaci pro divadla a orchestry u nas resil Mediatech chrudim. http://www.mediatech.cz/reference.html
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Forssell SMP-500 si ted napr. poridili v jedne velke americke filharmonii. Kvalita Neve i Millenia mi prijde horsi nez forssell, ktery se pro tyhle ucely nahravani klasicky hodi mnohem vice. Nechtel bych tu resit kvalitu jednotlivych komponent. V tom uz mame jasno,ale spis samotne reseni, postrehy a podnety k vedeni signalu v jiz zminene verzi prampu s manualnim gainem na vetsi vzdalenost.
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Neve preampy na klasiku asi nebudou to pravé ... Otázka pořád zůstává na co je vlastně dobré to dálkové ovládání, když praxí ve studiích podobného typu je obvykle věci nastavit (mikrofony preampy) do osvědčeného setupu a tak už to pak stabilně až na drobnosti je ...
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Jeste me napadlo ze by te treba mohlo oslovit reseni remote preampu treba od dalsich firem. Ale ty uz by se tem lidem obhajovaly asi jeste o neco hur - jmeno, kvalita, cena : )
Krome techto zminenejch delaj remote preampy taky STUDER, SSL, Stagetec, LAWO a tusim i Euphonix.
Grace Design m802
- http://www.gracedesign.com/products/m802/m802.htm

Crookwood Remote Controlled Preamp
- http://www.crookwood.com/~crookwood/pre ... rview.html

Aphex Model 188
- http://www.aphex.com/188.htm

.
Krome techto zminenejch delaj remote preampy taky STUDER, SSL, Stagetec, LAWO a tusim i Euphonix.
Grace Design m802
- http://www.gracedesign.com/products/m802/m802.htm

Crookwood Remote Controlled Preamp
- http://www.crookwood.com/~crookwood/pre ... rview.html

Aphex Model 188
- http://www.aphex.com/188.htm

.
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Ja nevim Neve na orchestr....zkousel jsi to nekdy treba na kvartet?navic ty Air preampy kteryma se budes ohanet jsou jen AMS trik
precti si tohle http://www.gearslutz.com/board/high-end ... ition.html
To uz fakt radsi Millenia.
Forsell je ale zvukove na klasiku nekde jinde...navic se to nikam tahat nebude..sal tam je...
momentalne je kdyz se podivas na GS nejuznavnejsi spolecne s Crockwoood na klasiku....
precti si tohle http://www.gearslutz.com/board/high-end ... ition.html
To uz fakt radsi Millenia.
Forsell je ale zvukove na klasiku nekde jinde...navic se to nikam tahat nebude..sal tam je...
momentalne je kdyz se podivas na GS nejuznavnejsi spolecne s Crockwoood na klasiku....
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Panove prosim..upravuji dotaz...jak nejlepe vest signal z mikrofoniho pre na vzdalenost cca 50m bez pouziti preampu s remote. Znacky a tipy na HW nejsou predmetem tohoto threadu..dekuju...
Naposledy upravil(a) monoque dne 27 črc 2010 13:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu

Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
-
- Profesionál
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 17 čer 2002 17:39
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
Hele točim klasiku víc jak pět let. Máme přesně 4x HV3D, který dle potřeby doplňujeme boardovejma preampama protože máme na HDčkách 48 inputů. Kvalitativně bych je vůbec neřešil. Byly v pohodě dostačující i pro nejnáročnější (Disney, Sony music, MGM, atp.) klienty ať už z hudební nebo filmový branže. Nenašel se nikdo, kdo by řekl že to neni v klidu nebo že je něco v nepořádku.
V rudolfinu maj tytéž akorát verzi s remote. Co si pamatuju měli hrozný problémy to rozchodit. Navíc ten software je dost naprd. Listuje se tam mezi jednotlivenjma unitama... :/ *Sorry teď na to koukám, už je to jinak viz

Tahat signál na 50m je to nejhorší možný řešení. Přesně jak píše Forsell. V drtivý většině se to nastaví a dynamika se moc neřeší po celou dobu projektu. Nebejvá důvo. Tichý věci prostě maj bejt tichý. Neni potřeba modulovat neustále vysoko. S prampama se posléze laboruje v případě ovedrdubů nebo sól. JInak jsou stejně. Jejich úrovně se samo daj zaznamenat podle konkrétních setupů orchestru, který maj systém tj. jsou podobný stejně jako ony nastavení gainů. Pak se to vytáhne z archivu a bez problémů se točí. S tim neni jedinej problém.
Jo ještě doplnim dobronost a tou je cena remotewovejch modelů a neremoteovejch. Kdy remoteovanej je o cca 1000 USD dražší.
V rudolfinu maj tytéž akorát verzi s remote. Co si pamatuju měli hrozný problémy to rozchodit. Navíc ten software je dost naprd. Listuje se tam mezi jednotlivenjma unitama... :/ *Sorry teď na to koukám, už je to jinak viz

Tahat signál na 50m je to nejhorší možný řešení. Přesně jak píše Forsell. V drtivý většině se to nastaví a dynamika se moc neřeší po celou dobu projektu. Nebejvá důvo. Tichý věci prostě maj bejt tichý. Neni potřeba modulovat neustále vysoko. S prampama se posléze laboruje v případě ovedrdubů nebo sól. JInak jsou stejně. Jejich úrovně se samo daj zaznamenat podle konkrétních setupů orchestru, který maj systém tj. jsou podobný stejně jako ony nastavení gainů. Pak se to vytáhne z archivu a bez problémů se točí. S tim neni jedinej problém.

Jo ještě doplnim dobronost a tou je cena remotewovejch modelů a neremoteovejch. Kdy remoteovanej je o cca 1000 USD dražší.
Freelance film scoring engineer, producer, senior sound engineer & editor, Wwise apprentice
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
vitekkral.com | IMDb | ALLMUSIC
Re: Nahravani klasiky VS vzdalenost rezie a salu
a co hovorite na toto ? je to kupena reklama ?