Co řikáte na Oktava Mk 012. Máte to někdo odzkoušené. Jaké je srovnání s tou CM3. Klavír moc neřeším. Potřebuju spíš na overy na bicí, hihatku, akustiku. Jaky je názor třeba na Recording Tools MC-520(je to velkomelbrána). Nebo třeba Rh tužky(což je samozřejmě ůplně levnej mikrák).
Oktavu MK012 pouzivam na overheady permanentne. Spokojnost absolutna. CM3 som zatial ako over neskusal, takze to priamo porovnat neviem, ale zrejme buduci tyzden budem nahravat aj bicie, tak som mal prave v plane to vyskusat. Mozem dat potom postreh. Ovsem, MK012 je karioda (v pripade, ze tam nemas inu hlavu) a CM3 je siroka karioda, takze bude brat taktiez viac miestnost, co moze byt problem, ak nemas dobru akustiku.
MC520 som taktiez neskusal na Overy, ale skusal som ho prave kvoli jeho peknej farbe na rozne perkusie a tiez Tomy. Problem bol ovsem v tom, ze ten mikrofon ma mimoriadne vysoku citlivost a nema ziaden pad, ktorym by to slo stlmit, takze bol na tento ucel nepouzitelny, pretoze pri expresivnejsej hre hned skreslovala samotna elektronika mikrofonu, zatial co ine velkomembrany co som skusal (AT4040, MK319) to zvladli bez problemov. Z vacsej dialky ako over by to ale mozno mohlo fugovat...
Cokolvek od RHsound by som ja osobne ani neuvazoval.
Mk012 na akustiku jsem mel hodne rad. OH jsem s nima netocil. Z hlediska OH bych se bal dvou veci:
- je to spis vintage zvuk nez moderni zvuk. Nema to moc vysek, ma to krasne stredy, vysky kultivovane, ale ne zvyraznene a nablyskane.
- nevim jak jsou na tom jejich matched pairs, ja mel dve tela a pet hlav, ktery jsem kupoval jako neparovany a byly rozdily ve zvuku jednotlivych kusu. Pro srovnani mam dve C414BXLS kupovane tri roky od sebe a hrajou identicky. Coz rika neco o technologii vyroby v CCCP.
Opakuku - je to dobry mikrofon, jenom chci upozornit na tydle dve veci.
radek_p: Nemal si na mysli nahodou Oktavu MK319? Vsetko co pises presne sedi prave na velkomembranovu MK319. Naopak, MK012 ma krasny jasny zvuk, praveze s trochu enhancovanymi vyskami, pricom ale nie v zmysle "cinsky znejucich" mikrofonov, ale s kultivovanym vlastnym charakterom. Ja odkedy mam MK012, uz nikdy som na overheady nepouzil ine mikrofony (mal som na tento ucel C451, SM81 aj AT4031).
Ne ne, myslim mk012. Kdyz porovnam mk012 s Beyerdynamic mc930, tak mk012 jich ma slysitelne min. Beyer uvadim proto, ze se o nem pise, ze ma vysek min nez treba km184 (kterej jsem v ruce nikdy nemel), takze to by nemel bejt extra navejskovanej mikrofon.
Otazka je, jaky je rozdil mezi mejma a tvejma mk012 ... kdyz uz mezi tema mejma navzajem nejakej rozdil byl. Mel jsem pravy rusky.
Mam zkusenost jen s AEA88 stereo blumlein mikrakem. Takovej hodne intimni oldschool stredovej zvuk bez vyraznejch hran. Jsou urcite projekty, kterej to sedi. Akorat neni paskac jako paskac, takze thomanovic tbone muzou delat leccos.