No u mluvenyho slova jsem dosel k sennheiseru MKH60, kterej me zatim nezklamal na nikoho. Prosel jsem si hodne mikrakama na mluveny slovo a podle potreby jsem je prohazoval. A tak to vicemene je i se zpevama, kdyz prijde nekdo uplne novej, odhadnes podle toho jak zpiva co by mohlo byt pekny a treba do toho hodis neco "necham se prekvapit". Treba mi prijde, ze M7kovy neumann barvy sedej spis na muzsky vokaly a na zensky spis saham po CK12kovy C414 nebo C24... ale fajn vysledky jsem mel i s malomembranovou KM76... zalezi. Co funguje a co ne? To poznas hned, nekdy to je proste uplne nefunkcni charakter (tj vsechno spatne), jindy to je treba celkova tupost nebo ostrost. Malokdy se ale uplne pozastavuju nad sykavkama, kdyz jsou trochu vic a vsechno ostatni sedi (barva, spektrum, charakter, nalada).
A jasne, nekdy Rode muze sedet nejlip. Portishead treba taky natocili posledni desku vokaly na Rode NTK i kdyz meli hromadu jinejch moznosti. Proto pisu, ze ten behringer muze klidne plnit svoji roli a vsechno je to v poradku. Co me vyprovokovalo ke komentari bylo spojeni NT1, C3000 se slovem TOP

. AKG C1000, C2000, C3000, C4000 jsou opravdu osklivy a jestli na neco fungujou pekne, tak je to stejna nahoda jako vyhra miliardy ve sportce. Jo taky se s nima da nahravat a taky z toho muze vzniknout hudba a treba i hit

. Ale za stejny penize (i za min) jsou na svete radostnejc znejici mikraky.
Co jsou problemy tech zminenejch levnejch mikraku? Plochost, nudnost, nijakost, orezanost, ostrost, deravost, absence detailu, nefunkcnosti v mixu... nekdy je to zasadni problem, jindy to je sumafuk.
Cim ty levny mikraky casto netrpej? Velkym sumem, zdanim detailnosti skrz hodne vejsek, ocividnym zkreslenim. Takze nemaj zadny takovy ty objektivni problemy, ktery si lajk na prvni dobrou spojuje se spatnym zvukem. Proto je pro nektery lidi tezky pochopit, proc ze to vlastne nejsou dobry mikrofony.