zdravim
mame v radiu celu seriu Sennheiser MKH mikrofonov ktore su funkcne trochu odlisne od normalnych kondenzatorovych mikrofonov
popisane je to tu - RF capacitor
http://en.wikipedia.org/wiki/Condenser_ ... icrophones
ide o to ze namiesto kapsule ktora je priamo napajana vysokym fantomovym napajanim staci na napajanie okolo 12V (zavisi od typu) pretoze signal z kapsule sa nesnima rovno na odpore ale ide do šumového generatora (alebo resonancneho obvodu). vdaka tomu sa da pouzit nizsie napajanie a membrana moze byt viac napnuta
udajne beru taketo mikrofony lepsie spodne pasmo a moze sa v pohode pouzivat v exterieroch (asi im tak nevadi vlhkost ci co)
mate niekto skusenosti s takymito micmi? maju nejake speci studiove vyuzitie? su este nejake ine zmane RF kondiky?
dik
RF kondenzatorove mikrofony
RF kondenzatorove mikrofony
http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
Mam jeden sennheiser mkh405, je to velmi zajimave hrajici mikrak.
1) ma hodne tlustej a hladkej zvuk
2) malo sumi
3) na hodne veci zni trochu mdle
4) ma dost specifickej zvuk basu a stredobasu, budto se to hodi nebo ne
Kazdopadne na nahravani hodne tichejch zdroju nebo veci s hodne agresivnima vejskama nemam nic lepsiho. Stary gefelly (cmv563, um57) tihnou k agresivnim 3-6kHz, maly neumanni (km76) zase k tvrdsimu podani 8-12kHz no a sennheiser tyhle veci ustoji. Jen mam obcas problem dostat z nej ty lehce divny 200-400Hz.
Sennheiser od ty doby udelal par dalsich generaci. Nedavno byly aktualni MKH20,30,40... nedavno ale vysly MKH80x0, ktery jak se zda asi starsi radu nahradej i v oblibenosti.
Znamy je, ze sennheiser aktivne ekvalizuje vystup z toho mikraku. Jednak tim dorovnava frekvencni charakteristiku, druhak tim pry "caruje" i se sumem a je pravda, ze ty veci jsou tichy a hodne rovny.
Pak je tu este MKH416, ktera je neco jako U87 pro filmovy nataceni dialogu. Diky tomu se taky dostava casto do VO studii, kde pak pri dotaceni nebo pretaceni casti dialogu zustava stejnej charakter. No a taky se vyuziva jeji velky smerovosti pro potlaceni odrazu.
No kdybyste nahodou prodavali jednu MKH405, tak mam zajem doplnit si ji do paru.
1) ma hodne tlustej a hladkej zvuk
2) malo sumi
3) na hodne veci zni trochu mdle
4) ma dost specifickej zvuk basu a stredobasu, budto se to hodi nebo ne
Kazdopadne na nahravani hodne tichejch zdroju nebo veci s hodne agresivnima vejskama nemam nic lepsiho. Stary gefelly (cmv563, um57) tihnou k agresivnim 3-6kHz, maly neumanni (km76) zase k tvrdsimu podani 8-12kHz no a sennheiser tyhle veci ustoji. Jen mam obcas problem dostat z nej ty lehce divny 200-400Hz.
Sennheiser od ty doby udelal par dalsich generaci. Nedavno byly aktualni MKH20,30,40... nedavno ale vysly MKH80x0, ktery jak se zda asi starsi radu nahradej i v oblibenosti.
Znamy je, ze sennheiser aktivne ekvalizuje vystup z toho mikraku. Jednak tim dorovnava frekvencni charakteristiku, druhak tim pry "caruje" i se sumem a je pravda, ze ty veci jsou tichy a hodne rovny.
Pak je tu este MKH416, ktera je neco jako U87 pro filmovy nataceni dialogu. Diky tomu se taky dostava casto do VO studii, kde pak pri dotaceni nebo pretaceni casti dialogu zustava stejnej charakter. No a taky se vyuziva jeji velky smerovosti pro potlaceni odrazu.
No kdybyste nahodou prodavali jednu MKH405, tak mam zajem doplnit si ji do paru.
tato technologia je hodne stara... povodne islo samozrejme o napajanie z bateriek a nemoznost ziskat 48 (alebo dokonca 60) voltov z bateriek, tak senn vymyslel tuto vec. potom ale prisli pzm elektrety a vec uz nebola principialne potrebna
matucha: skoro kazdy mikrofon interne ekvalizuje svoju kapslu, v tom je jadro pudla pri kvalitnych diy remakoch cinanov. cinske kapsle nie su zle, len zltaci pouzivaju obvody z neumannov a schoepsov, ktore ekvalizuju ale uplne inu kapslu
pri tomto rf principe ale nutne potrebujes low pass filter a to asi bude ten prvok co vyraba zaujimave vysky. ze nesumi, to je jasne, z kapsle ide velmi silny signal a navyse vf, v tej oblasti FET tranzistory sumia velmi malo (vf typy maju bezne sumove cislo 0.3dB, kym klasicka nf 2sk170 ma asi 5dB)
matucha: skoro kazdy mikrofon interne ekvalizuje svoju kapslu, v tom je jadro pudla pri kvalitnych diy remakoch cinanov. cinske kapsle nie su zle, len zltaci pouzivaju obvody z neumannov a schoepsov, ktore ekvalizuju ale uplne inu kapslu

pri tomto rf principe ale nutne potrebujes low pass filter a to asi bude ten prvok co vyraba zaujimave vysky. ze nesumi, to je jasne, z kapsle ide velmi silny signal a navyse vf, v tej oblasti FET tranzistory sumia velmi malo (vf typy maju bezne sumove cislo 0.3dB, kym klasicka nf 2sk170 ma asi 5dB)
No vono je to taky odolny vuci vlhkosti narozdil od standardnich kondenzatoru.
Jinak bych rek ze cinsky kapsle se poznaj velmi dobre i v americkejch vyrobcich. Vsechny ty Pelusa a podobny veci maj asi vpoho elektroniku, ale ta kapsle to srazi presne o tolik trid dolu o kolik sou ty mikraky levnejsi oproti "originalum". Zatim sem neslysel takovej mikrak hrat tak aby se mi to vylozene libilo.
Jinak bych rek ze cinsky kapsle se poznaj velmi dobre i v americkejch vyrobcich. Vsechny ty Pelusa a podobny veci maj asi vpoho elektroniku, ale ta kapsle to srazi presne o tolik trid dolu o kolik sou ty mikraky levnejsi oproti "originalum". Zatim sem neslysel takovej mikrak hrat tak aby se mi to vylozene libilo.
matucha: jee, mame aj 416ku, cize do chlpateho POP filtru, na stojan a ides tocit? juu 
edit: a co pozeram tak nemame 416ku ale 406, 435 a 816
aky moze byt rozdiel medzi 406 a 405?

edit: a co pozeram tak nemame 416ku ale 406, 435 a 816
aky moze byt rozdiel medzi 406 a 405?
http://www.danokrnac.sk , http://www.automix.sk , http://www.myspace.com/thebadplayer
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII
MIKROFÓNY: AKG C12A , Sennheiser MD421, Neumann M7 a plno iných starín
ZVUKOVKA: Focusrite Saffire 6 USB, NI Rig Kontrol 2 (Guitar Rig native)
MONITORY:Fostex PM1 MKII