Soundcraft EFX vs Peavey PV, A&H ZED, Yamaha MG

Analogové a digitální mixy pro studio i živé hraní
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 175
Registrován: 21 zář 2015 16:22

Soundcraft EFX vs Peavey PV, A&H ZED, Yamaha MG

Příspěvek od ZFarkas » 23 říj 2017 10:09

Pokud by to někoho zajímalo, osobní srovnání několika hodně rozšířených levných mixů, použitých jako submixy pro klávesy (zapojeny vintage analog poly, mono synty, analog rhytm computer, analog bass sequencer, analog varhany, digital workstationy, wave player, vocal mic Sennheiser E945 a 935):

1. Peavey PV (první verze bez usb, compresoru a Autotune mrvičů) - vítěz testu, pevný, neslitý, příjemně měkký a čitelný zvuk, bez korekcí výstupy master out i phones naprosto 1:1 s přímým výstupem z kláves, efekty na zpěv nepouzitelné, ale jako simulace tape delay pro synty překvapivě lepší než standalone efekt pedály Boss, Digitech Hardwire, TC Electronic a menší verze EHX (Memory Man i Memory Boy full jsou ale lepší). HPF na vstupech je podivný, nejlépe vše hraje bez korekcí (včetně Sennh. miců - mají minimální proximity, netřeba ani basy stahovat), přidání výšek a basů o jediný dílek (na 13” hodin) u samohrajek a playeru udělá neskutečně dokonalý zvuk, co má koule a je úžasně čitelný

2. A&H ZED10 FX - ta větší starší verze je na tom zvukově podobně jako Peavey PV, možná ještě větší rezerva v headroom a dynamice (lepší mic preampy, což ale pro keyboardy, zejména vintage analogy se silným line out výstupem, je nevyužitelné), ale zvuk celkově trošku takový tvrdší než PV. Opět skvělé efekty, tentokrát i pro zpěvy. Novější menší verze se 4x4usb má znatelně menší headroom na mic preampech a trochu takovy tenčí zvuk a i lehce horší efekty

3. Yamaha MG s FX - tak jako v nouzi to ujde, efekty mizerné, korekce nevhodně navržené, resp. na klávesy nepříliš výhodné, ale nevazbí ani nenahoukává (ani nepříjemně nezvýrazňuje prezency např při ladění filtru u rezonance blízko selfoscilace), stále profi použitelný

4. Souncraft EFX - totální zklamání, slitý nečitelný zvuk ve spodkách, krade výšky, takže i vintage synty co třeba přes PV trhají nohavice a současně jsou jasně definovatelné a čitelné, přes EFX jsou jako pod dekou. Mechanicky je na tom asi taky nejhůř, korekce taky divné, basy přidávají spíše dunění než měkký hluboký bas. Nechápu všechny ty kladné recenze u prodejců na tento zvukomrvič, ledaže by na to někdo přešel z neznačkového krámu nebo z LD system, Omnitronic a podobných “mixů”

PS. Je to subjektivní pohled a nemohu sloužit, zda nové modely Peavey PV jsou stejně dobré jako testovaná první verze z roku cca 2002 nebo zda už se neodrbávají podobně jako A&H ZED ta nová řada se 4x4 usb proti původní.

Odpovědět