Už nějakou dobu mě lehce zneklidňovaly tyto thready na Gearslutz

Dnes mě napadlo tam zavolat, jestli tedy můžeme už nějak pokročit, řekli že šéf a autor (Anssi Hyvonen) je někde v Německu , dali mi na něj mobil, zavolal jsem, řekl že ok, že se na to podíváme a něco mi pošle. A pak najednou po obědě mi volal, odkud přesně jsem, že když je v tom Německu ... že by se případně mohl i stavit ... nebylo to až tak blízko, ale nakonec řekl že přijede (jak mi pak sdělil, byla to kuriozní shoda okolností - uviděl v té chvíli na německé dálnici cedulku Praha a vzpomněl si na mě). Byl někde na high end show a měl s sebou pár Amphion Two18 a hlavně prototyp unikátních subwooferů v podobě sloupových podstavců pod nimi .. Dost mě to překvapilo, ani ve snu by mě nenapadlo, že něco takového může dnes (nebo kdykoliv) nastat ... rychle jsem uklidil ve studiu

Amphiony jsou principiálně pasivní monitory napojené na zesilovač ... Mají své vlastní zesilovače, ale je samozřejmě možné použít i jiné značky .. Pro monitory i subwoofery byly zapotřebí zesilovače dva. Po všech těch nadšených reportech jsem byl samozřejmě strašně zvědavý jak to bude znít (i v porovnání s velkými Quested).
Podělím se ted jen o stručné dojmy ... Poslouchal jsem spoustu svých oblíbených referenčních nahrávek, pak i nahrávky co zrovna masteruju (a zkoušel na nich úpravy) a taky nahrávky mých nástrojů v mojí vlastní hudbě.
Celkový dojem je zatím takový, že je to proti Quested trošinku jiný úhel pohledu na věc, ty informace se ale přitom pěkně doplnují ... Quested mají svoje krásné detailní středy a prostor, Amphion zase krystalické výšky a trochu jiný typ prostoru. Jsou velmi detailní a precizní, Quested zase trochu více v naturálním prostoru. Ten subwoofer je monumentální ale velmi čistý (je to sloup na kterém přímo stojí ty bedny). Ale pro porovnání jsem to většinou poslouchal bez subu. Hodně zajímavé bylo poslechnout nahrávku reálného nástroje na obou bednách s tím že jsem na ten nástroj pak zahrál i živě. Tohle pana Hyvonena velmi zajímalo a vysloveně mě o to požádal - tak jsem donesl svůj velký monochord a poslouchali jsme. Shodli jsme se nakonec že ta pravda je asi někde mezi (Quested a Amphion)


Zatím mám z toho velmi dobré dojmy a myslím že výše zmíněné reporty nelhaly ... Jsou to vynikající a dost výjimečné monitory (i jako studiové hlavní) a zaujaly mě do té míry že o One18 nebo One15 ted vážně uvažuju jako o druhých doplňujících monitorech. Takže uvidíme jak to bude znít zítra s čerstvýma ušima. Jak je možné se dočíst v těch diskusích, někteří lidé odložili i svoje mnohem dražší Barefooty, nahradili je Amphiony a jsou ted spokojenější ...
Tyhle Two18 jsou cenově zhruba na úrovni těch mých Quested a když si připočteme zesilovač tak ještě o nějakých 1000 EUR dražší. Ty sloupové subwoofery nevím, ale nic levného to asi nebude

Pro běžná studia jsou ovšem nejpoužívanější (a cenově mnohem přístupnější) verze One15 a One18.
Připadá mi to pořád lehce kuriozní .... ještě dopoledne by mě ani ve snu nenapadlo že se tady u mě v Jablonci může z ničeho nic objevit sám pan Amphion z Finska

Zajímavé rozhovory s ním : https://www.kmraudio.com/news/interview-with-amphion
http://blog.digitalaudioservice.de/mixi ... n-speakers
http://www.amphion.fi/en/create/



