Nakup studiových repro na poslech hudby. 4'' nebo 5''? Jaký model?
Nakup studiových repro na poslech hudby. 4'' nebo 5''? Jaký model?
Dobrý den, prosím o radu.
Už přes rok intenzivně řeším, čím mám nahradit můj současný žalostný zvukový systém, za něco obstojnějšího. Aktuálně mám Logitech 2.1 (něco podobného jako známější model x-230), které jsem koupil ještě jako student a kvalitou zvuku mě zklamaly, na 1500Kč prostě hrají mizerně. A teď už nastal čas na definitivní výměnu. Jako zdroj zvuku mám zvukovku Asus Xonar DSX, která je momentálně naprosto nevyužitá, vzhledem ke kvalitě současných bedniček.
Přemýšlím nad koupí studiových monitorů jako jsou např.: Presonus E4.5, E5, Mackie CR4, CR5, Alesis... a další modely od jiných značek. Ale nedokážu se rozhodnout a relevantně zohlednit všechny parametry. Bude mi stačit 4'' repro, nebo spíš 5''? Je třeba 25W dostatečný výkon? Mám se zaměřit na vybavení vstupů a výstupů? Je možné je případně zkombinovat s levným subwooferem např. od Geniusu přes flex kabel, bez ztráty kvality a odstupu signál/šum? (chápu, trochu poťouchlý dotaz, ale pokud subwoofer hraje ve spektru 40-150Hz, pak by to mohlo teoreticky fungovat)
Před měsícem jsem pořídil M-Audio AV32.1, ale musel jsem je vrátit, pro jejich nesnesitelný bzukot a šum. Jako by nebyly stíněné a i pohyb myši na obrazovce způsoboval brum. Šuměly dokonce přes optický výstup, což byl původní důvod pro jejich koupi. Nejspíš se jednalo o vadný kus, ale bral jsem to jako znamení a opět mě to uvedlo do hledání jiného řešení.
Mými největšími favority jsou JBL LSR 305, Presonus Eris E4.5 a opět M-Audio AV32.1. Můj rozpočet jsem si stanovil na 4 až 7 tisíc. Hledám tedy mezi aktivními repráky, bez zesilovače. Poslouchám všechny hudební styly a na filmy koukám minimálně.
Budu rád za rady a doporučení!
Mohu poradit ve všech komponentech počítače. Veškerý hardware, základní desky, monitory, ale v reproduktorech zatím tápu.
Díky moc!