Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně mikrofonů (k filmu) na nahrávání zvukových efektů, ruchů, ambience atd... to je hlavní záměr... Přemýšlel jsem buď to nad:
Line-audio (CM3+OM1)
http://www.velvetsound.net/cz/line-audi ... audio-cm3/
http://www.velvetsound.net/cz/line-audi ... audio-om1/
Oktava-MK012 (XY)
http://www.thomann.de/cz/oktava_mk_0120 ... d_pair.htm
GAP FC4 ST
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... e-fc-4-st/
Vím že na SFX se nepoužívají jen 2 malomembrány, ale nějak se začít musí...
PS: Dalo by se těmito mikrofon nahrávat i mluvené dialogy?
PS2: Dalo by se těmito mikrofon nahrávat např. malé sbory?
Díky za rady.
Line-audio (CM3+OM1)
http://www.velvetsound.net/cz/line-audi ... audio-cm3/
http://www.velvetsound.net/cz/line-audi ... audio-om1/
Oktava-MK012 (XY)
http://www.thomann.de/cz/oktava_mk_0120 ... d_pair.htm
GAP FC4 ST
http://www.velvetsound.net/cz/golden-ag ... e-fc-4-st/
Vím že na SFX se nepoužívají jen 2 malomembrány, ale nějak se začít musí...
PS: Dalo by se těmito mikrofon nahrávat i mluvené dialogy?
PS2: Dalo by se těmito mikrofon nahrávat např. malé sbory?
Díky za rady.
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Line Audio mají podstatně kvalitnější zvuk než GA FC4. Jsou to univerzální mikrofony, čili vhodné i na mluvené slovo atd. V případě použití stereo páru je ale dobré když jsou oba stejné (ne CM3+OM1)
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Díky... Teď se zrovna dívám, GAP má sensitivitu 14,5mV, LA-CM3 pouze 6mV. V čem se projeví rozdíl?
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Neporovnávám čísla, ale zvuk
Line Audio mají plný, přirozený detailní zvuk. FC4 jsou trošku tenčí a lehce naostřené. Ale je pravda že Line Audio mají trošinku vyšší "self-noise" než třeba Schoepsy apod.

Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Az na ten malej detail, ze Line audio se na XY nehodej, protoze maj moc siroky smerovy charakteristiky. Spis musis pouzivat sirsi ORTF/NOS nebo AB. To se hodi na atmosfery, ale neni to moc dobry na zvuky co potrebujes mit "zacentrovany" nebo na veci co ti projizdej stereem (auta, prochazejici lidi...). XY nebo MS fungujou na vsechno, jen jsou trochu nudnejsi na atmosfery, resp atmosfery nahrany AB, ORTF... maj prirozene rozmazlejsi centr a tak se tam potom hezky zije konkretnim zvukum nahranejm v monu nebo XY/MS.
Na dialogy samozrejme muzes pouzit cokoli, ale znovu ta hodne siroka kardioda CM3 neni vubec idealni, pokud nemas hodne dobrou nebo mrtvou akustiku. Ve filmu se pouzivaj venku pusky, uvnitr hyperkardiody. Obcas i cardiody, ale uz to je moc otevreny. Sirkoky kardiody CM3 budou hodne mistnostovy nebo v nich uslysis hodne okoli.
Sbory? Kdyz nebudes mit prilis moc dozvuku v mistnosti a budes moct jit idealne blizko, tak urcite spatny nebudou. Jakmile se ti podminky zhorsej, tak budes rad za kardiody.
Sum taky zalezi na nahravadle. Ve vetsine podminek bude sum okoli mnohem vetsi nez sum mikrofonu. Ale jakmile zacnes nahravat hodne tichy zvuky (nocni atmosfery, nocni priroda, roomtony ale i nejaky jemnosti), tak se urcite ty hladiny sumu dotknes. Jestli ti to bude vadit, tak dlouhy roky vzdycky pada volba na sennheiser mkh radu mikrofonu. MKH30, 40, 50, 60, 70 nebo MKH 8040, 8050, 8060, 8070. A k tomu nejaky sound devices nahravadlo nebo kvalitativni ekvivalent.
Na dialogy samozrejme muzes pouzit cokoli, ale znovu ta hodne siroka kardioda CM3 neni vubec idealni, pokud nemas hodne dobrou nebo mrtvou akustiku. Ve filmu se pouzivaj venku pusky, uvnitr hyperkardiody. Obcas i cardiody, ale uz to je moc otevreny. Sirkoky kardiody CM3 budou hodne mistnostovy nebo v nich uslysis hodne okoli.
Sbory? Kdyz nebudes mit prilis moc dozvuku v mistnosti a budes moct jit idealne blizko, tak urcite spatny nebudou. Jakmile se ti podminky zhorsej, tak budes rad za kardiody.
Sum taky zalezi na nahravadle. Ve vetsine podminek bude sum okoli mnohem vetsi nez sum mikrofonu. Ale jakmile zacnes nahravat hodne tichy zvuky (nocni atmosfery, nocni priroda, roomtony ale i nejaky jemnosti), tak se urcite ty hladiny sumu dotknes. Jestli ti to bude vadit, tak dlouhy roky vzdycky pada volba na sennheiser mkh radu mikrofonu. MKH30, 40, 50, 60, 70 nebo MKH 8040, 8050, 8060, 8070. A k tomu nejaky sound devices nahravadlo nebo kvalitativni ekvivalent.
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Díkes, ale... to jsou ceny celkem mimo můj dosah, potřeboval bych nějaký entry-level, za málo peněz hodně muziky... Co třeba K6p+ME66?
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Nizsi sennheisery nemaj podle me smysl, jsou to vsechno dost zasadni kompromisy. Je fakt skoda ze Line Audio nedelaj cistou kardiodu a hyperkardiodu.
Obcas nekoho vidim doporucit http://mikrofony.heureka.cz/shure-ksm137-sl/ s tim ze to pry bylo dost inspirovano schoepsama taky. Ale cenove se to blizi uz bazarovejm MKH40. Levne se daj koupit starsi MKH405 MKH406, ale i kdyz jsou to vseobecne malo sumici mikrofony, tak tam nejakej sum proti tem novejsim je, plus je potreba koupit prevodni barely z Tonaderu na Phantom u nekterejch z nich. Nahral jsem tim spoustu zvuku a nemuzu si stezovat.
Oktavy jsou oblibeny u indie filmaru, i kdyz tam to valcuje posledni dobou Rode. Rode ale nema hyperkardiodu. 012 oktava s hyperkardiodou na nahravani dialogu v interierech je jedno z oblibenejch lowcost reseni. Na atmosfery bude CM3 zrejme zajimavejsi. To ale odhaduju, protoze jsem je nikdy nemel pokupe a nikdy s nima nedelal testy.
Kdyz pouzijes funkce hledani na tomhle foru, tak narazis na nejaky dalsi vlakna, kde se resily podobny veci. Jako treba tady: zvuk/fieldrecording-t16932.html
Obcas nekoho vidim doporucit http://mikrofony.heureka.cz/shure-ksm137-sl/ s tim ze to pry bylo dost inspirovano schoepsama taky. Ale cenove se to blizi uz bazarovejm MKH40. Levne se daj koupit starsi MKH405 MKH406, ale i kdyz jsou to vseobecne malo sumici mikrofony, tak tam nejakej sum proti tem novejsim je, plus je potreba koupit prevodni barely z Tonaderu na Phantom u nekterejch z nich. Nahral jsem tim spoustu zvuku a nemuzu si stezovat.
Oktavy jsou oblibeny u indie filmaru, i kdyz tam to valcuje posledni dobou Rode. Rode ale nema hyperkardiodu. 012 oktava s hyperkardiodou na nahravani dialogu v interierech je jedno z oblibenejch lowcost reseni. Na atmosfery bude CM3 zrejme zajimavejsi. To ale odhaduju, protoze jsem je nikdy nemel pokupe a nikdy s nima nedelal testy.
Kdyz pouzijes funkce hledani na tomhle foru, tak narazis na nejaky dalsi vlakna, kde se resily podobny veci. Jako treba tady: zvuk/fieldrecording-t16932.html
Naposledy upravil(a) matucha dne 21 čer 2015 22:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Nebo MBHO
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Tento parameter moze byt obcas docela zasadny... Ta citlivost Ti udava, aky velky elektricky signal dostanes z mikrofonu pri akustickom tlaku 1Pa... cim nizsi vystupny signal mikrofonu, tym vacsie zosilnenie preampu potrebujes, takze v pripade LA-CM3 ak nemas superkvalitny preamp a potrebujes nahravat nejake tiche zvuky, mozes mat na nahravke dost vela sumu.Blop79 píše:Díky... Teď se zrovna dívám, GAP má sensitivitu 14,5mV, LA-CM3 pouze 6mV. V čem se projeví rozdíl?
Co sa ale tyka zvuku, tak tie Line-Audia maju na svoju cenu uplne famozny zvuk. Myslim, ze nic ine sa v pomere cena/vykon absolutne nechyta.
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Díky... No teď jsem ještě trochu brouzdal a koukal se na ty Sennheisery s T napájením... Myslíte že to je krok kupředu? Co jsem se koukal, tak jsou v celku srovnatelné s novou řadou (phantom) MKH. S redukcí si osoběn myslím že by to mohlo být v poměru cena/výkon velmi dobré...
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
Ja jsem s MKH405 dost spokojenej. Novejsi MKH budou cistejsi o kus a taky min sumet, ale v zasade mi prijde, ze na ruchy zni MKH405 luxusne tluste ale prokreslene. Sbory bych se na ne vubec nebal natacet a nahravat dialogy uvnitr bych si taky dokazal predstavit. Dialogy v exterieru leda v hodne tichy prostredi, tam potrebujes pusku (kdyz ne klopaky).
Jak nemam oktavy, tak nemuzu porovnat. Novy MKH jsou cistci a "korektnejsi", nemaj v sobe tu tloustku. Oboji ma neco do sebe a neni to od sebe tak daleko, ze by se nedaly pouzit v MS treba. Schoeps MK21 (CM3 je podobny) trumfnoou vsechny MKH veci na difuzni atmosfery, kde je pekny zvyraznit detaily na hodne vysokejch vejskach. Gefell M300 se mi libi na ruchy a dialogy ktery je dobry trochu rozsvitit a vylehcit. Pekny atmosfery jsem nahral taky s Neumann KM76. Co mikrofon, to jinej charakter a textura. Nemuzu rict, ze by MKH405 byla proti nim horsi a vlastne ji na ruchy casto preferuju. Ale casem ji mozna nahradim mkh40 nebo mkh8040 kvuli minimalizaci sumu v hodne tichejch situacich.
Jak nemam oktavy, tak nemuzu porovnat. Novy MKH jsou cistci a "korektnejsi", nemaj v sobe tu tloustku. Oboji ma neco do sebe a neni to od sebe tak daleko, ze by se nedaly pouzit v MS treba. Schoeps MK21 (CM3 je podobny) trumfnoou vsechny MKH veci na difuzni atmosfery, kde je pekny zvyraznit detaily na hodne vysokejch vejskach. Gefell M300 se mi libi na ruchy a dialogy ktery je dobry trochu rozsvitit a vylehcit. Pekny atmosfery jsem nahral taky s Neumann KM76. Co mikrofon, to jinej charakter a textura. Nemuzu rict, ze by MKH405 byla proti nim horsi a vlastne ji na ruchy casto preferuju. Ale casem ji mozna nahradim mkh40 nebo mkh8040 kvuli minimalizaci sumu v hodne tichejch situacich.
Re: Univerzální XY na SFX (GAP vs. Line-Audio vs. Oktava)
aniž bych chtěl dělat reklamu........ přes "mediaport" pšššš....... sme si nechali dovést pár MBHO 603A s oddělitelnejma kapslema, tak ti už mají zkušenost jak je sem dostat. A co sem slyšel, mají MBHO podivný systém distribuce, kde ač jsou mikrofony vyráběné v německu, tak distribuce vede skrz,přes Amerikucarloff píše:Nebo MBHO

jinak je celkem známo, že MBHO dodáva svoje kapsla Audixu, tudíž nějaké ty SCX -1 by měli mít totožné kapsle..... viz článek tady na AZone, který visí na první straně......... vysloveně se píše, kapsle v audixu je Made in Germany a podobná Schoepsovskejm.......... což by odpovídalo tem MBHO
