Delirium
Delirium
Preview tracku co mám zrovna v kotlíku rozvařenej. Stále Reason 10, většinou nativní rack extensions, nic extra - nemám moc prachy na utrácení, ale dá se s tím žít. Dokonce mi přijde, že co jsem přestal neustále hledat / sledovat / monitorovat / stahovat / zkoušet / mazat / updatovat extensions a VSTčka, tak jsem extrémně produktivní, znám stále lépe to málo co mám a tolik se s tím nemažu.
Budu rád za feedback, tady asi hlavně technickej. Zvukově bych se chtěl časem alespoň přiblížit někam k Massive Attack / Portishead, ale jsem flink na mix - baví mě to zkomponovat (žádný samply, všechno zahraný na klaviatuře, ke všemu mám notičky - teda čárečky), ale už ne řešit matiku a fyziku toho zvuku.
Budu rád za feedback, tady asi hlavně technickej. Zvukově bych se chtěl časem alespoň přiblížit někam k Massive Attack / Portishead, ale jsem flink na mix - baví mě to zkomponovat (žádný samply, všechno zahraný na klaviatuře, ke všemu mám notičky - teda čárečky), ale už ne řešit matiku a fyziku toho zvuku.
Re: Delirium
jak málos dal, tak málo dostaneš
může to bejt nakonec příjemná triphop věc, ale moc se toho poznat nedá. doporučuju zkusit do toho přidat nějakou vlastní fúzní a nápadnou linku (trap, dnb, dub...) nebo něco jinýho nápadně "tvýho".
a ještě k videu - jestli tohle bude propojený (video image jako součást projektu), doporučil bych to taky trochu provázat - vývojem, rytmicky (a nemyslím střihem a post efektama, ale už v surový fázi). i když to video bude abstraktní, mělo by bejt provázaný a mělo by to bejt cejtit (zrno a plevy jestli mi rozumíš).

a ještě k videu - jestli tohle bude propojený (video image jako součást projektu), doporučil bych to taky trochu provázat - vývojem, rytmicky (a nemyslím střihem a post efektama, ale už v surový fázi). i když to video bude abstraktní, mělo by bejt provázaný a mělo by to bejt cejtit (zrno a plevy jestli mi rozumíš).
Re: Delirium
Díky, no uvidíme. Zatím fakt jen skeč na test. Možná tam jsem já až až, jen jsem se bál se tam doteď dát víc
) Video je jen podmaz staženej z Pexels, na videoklip by to chtělo lépe, ale neumím sync a vychytávky se střihem. Nicméně obecně mi přijde, že jakejkoliv trochu blízkej vizuál funguje na lidi o fous lépe než odkaz na Soundcloud nebo dokonce jen WAV/MP3. Každopádně rozumím 


-
- Příspěvky: 183
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: Delirium
Hmm... takhle vypada moje skladba asi po pulhodine. Pak nasleduje dalsich cca 10 hodin (nekdy klidne i 20) nez sem vubec schopny uvazovat o nejake prezentaci. Chci rict ze sem si ani nestihl vsimnout ze neco hraje. Na tiktok asi dobry. Ale kazdy to mame jinak, takze respekt a tesim se na neco d(e/a)lsiho.
Re: Delirium
určitě dej zase ochutnávku, až to posuneš víc do hotova 

Re: Delirium
Jasná věc, ona ta půlhodina by zhruba i odpovídala. Ale nějak to na mě hodně působí a subjektivně mám pocit, že jsem chytil nějakej vibe, kterej jindy ani za dny nedám dohromady a věc zahodim do koše. Dotáhnu a určitě pak dám do placu k porovnání 

Re: Delirium
Konečně něco k věci
sice záměrně, ale je fakt, že asi krapet moc. Díky

Re: Delirium
Mě vyloženě sere. Zkus ji dát pryč.
Je to na dobré cestě. Pokud jako Massive Attack, tak musíš podstatně zvýraznit a ohraničit kick. Všecko to zvuč jakoby okolo kicku a ať jde cítit i pod 40Hz. To co tam teď je je jakýsi šizuňk před kolapsem, to fakt ne.
Zkus si pohrát s délkou samplů. Co to udělá když bude snare podstatně kratší? Nebo co když delší bude jenom každý čtvrtý nebo tak něco.
Do celkové estetiky ti nechci mluvit, víš co děláš. Mě se osobně nelíbí živé perkuse nehrané živě. Pokud tedy, tak přidat jim lehký electro transient, nějaký synth ocas, nebo zajímavý neotřelý digiverb.
Je to na dobré cestě. Pokud jako Massive Attack, tak musíš podstatně zvýraznit a ohraničit kick. Všecko to zvuč jakoby okolo kicku a ať jde cítit i pod 40Hz. To co tam teď je je jakýsi šizuňk před kolapsem, to fakt ne.
Zkus si pohrát s délkou samplů. Co to udělá když bude snare podstatně kratší? Nebo co když delší bude jenom každý čtvrtý nebo tak něco.
Do celkové estetiky ti nechci mluvit, víš co děláš. Mě se osobně nelíbí živé perkuse nehrané živě. Pokud tedy, tak přidat jim lehký electro transient, nějaký synth ocas, nebo zajímavý neotřelý digiverb.
Re: Delirium
FRACTAL: Fíha díky moc. S tím zvukem bicích se peru už roky a ne a ne z toho ven. Na jednu stranu se mi líbí dobře nazvučená live souprava, ale neumím ji moc udělat digitálně. Na druhou je fakt, že to snažení se o něco je tam slyšet a možná by bylo lepší zkusit ten beat zahrát prostě jinýma jednotlivýma zajímavýma samplama kopáku, virblu a hajtek - určitě zkusim. Hutnej kick je samo o sobě průšvih pak v kombinaci s basou - a to tam mám v jedný části dvě - hlubokou a pak tu elektro, ta by se v kontextu silnýho kopáku asi mohla udržet ve svym spektru. Jak jsem psal, nesnáším tyhle špekulace o spektrech, poměrech a mixu. Vim, že to je moje slabina, ale prostě mě to nikdy nebavilo řešilo. Budu muset zatnout zuby a zkusit.
PS: Sere tě ta otevřená hajtka? Mě naopak přijde, že jede skvěle do ty bublající basy a celkově to má takovej ztripovanej valivej groove. Zkusim pár dalších grooves, ale tohle mi přišlo, že sedí. Jen zvukově to určitě neni hitparáda.
PS: Sere tě ta otevřená hajtka? Mě naopak přijde, že jede skvěle do ty bublající basy a celkově to má takovej ztripovanej valivej groove. Zkusim pár dalších grooves, ale tohle mi přišlo, že sedí. Jen zvukově to určitě neni hitparáda.
Re: Delirium
Možná ta hajtka je moc často. I když jako chápu záměr. Jen pro srandu ji zkus dát jakože "za odměnu". Jenom na konci nějakého celku. Možná je jen blbý ten zvuk/sampl, až moc tuctový.
Nejen že je moc nahlas, mě osobně vadí to, že uhodí stejně s tím dalším samplem/snarem a není tam žádný shuffle. Prostě pokaždé se sejdou na milisekundu stejně.
Mě se osvědčilo zvučit kopák normálně v audio stopě. Tři různé samply vrstvím do grupy. No rules, pokaždé postupuju trochu jinak, je tam i prvek náhody, někdy se ukliknu a vložím jako tečku sampl co jsem nechtěl a ono si to sedne. Někdy se to zase překombinuje a celé zesere, fáze a ladění, že není jiná cesta než delete. Jediný sampl může fungovat sám o sobě grandiozně samozřejmě.
Fakt si myslim že je užitečné kombinovat různé zdroje. Jednoduché průběhy ze synthu, "akustické" šumy, env na pitch...
Hned je ale třeba to pak společně zvučit s basou. Ale tak to snad nemusím říkat. Metody jsou různé ale triphop vyžaduje fokus a tlak právě tam dole, kde to okupujou kick a basa. Dobře se to dá učit na klasickém dubstepu. Ta estetika i žánrové pravidla jsou celkem jasné.
Nejen že je moc nahlas, mě osobně vadí to, že uhodí stejně s tím dalším samplem/snarem a není tam žádný shuffle. Prostě pokaždé se sejdou na milisekundu stejně.
Mě se osvědčilo zvučit kopák normálně v audio stopě. Tři různé samply vrstvím do grupy. No rules, pokaždé postupuju trochu jinak, je tam i prvek náhody, někdy se ukliknu a vložím jako tečku sampl co jsem nechtěl a ono si to sedne. Někdy se to zase překombinuje a celé zesere, fáze a ladění, že není jiná cesta než delete. Jediný sampl může fungovat sám o sobě grandiozně samozřejmě.
Fakt si myslim že je užitečné kombinovat různé zdroje. Jednoduché průběhy ze synthu, "akustické" šumy, env na pitch...
Hned je ale třeba to pak společně zvučit s basou. Ale tak to snad nemusím říkat. Metody jsou různé ale triphop vyžaduje fokus a tlak právě tam dole, kde to okupujou kick a basa. Dobře se to dá učit na klasickém dubstepu. Ta estetika i žánrové pravidla jsou celkem jasné.