listonos - co este chyba tomuto zvuku do "acka"?
listonos - co este chyba tomuto zvuku do "acka"?
Zdravim, mohli by ste si pls vypocut a napisat nazor kolko chyba tomu zvuku do profi zvuku (mix a mastering) - kludne aj vas subjektivny dojem.
Stahuj mp3 tu...
Referencne som vychadzal z: Robert Miles - Children, Sonique - Sky, Sonique - Alive.
Dakujem.
Stahuj mp3 tu...
Referencne som vychadzal z: Robert Miles - Children, Sonique - Sky, Sonique - Alive.
Dakujem.
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
No rozdelil bych odpoved na 2 casti.
1, produkce
2, zvuk
1 -Produkce.
Bici netahnou. Kopak je divne lizlej distorzi bo co ale hlavne nema uder. Tenhle vyhod a najdi nejakej z banky Roland TR-909. Potom analogovy hihat ala TR-808 bejt tebou vymenim za klasicky TR-909. Vyhrej si s detailama jako shaker/tamburina/ride a pod. Sednul by tam kratkej Snare nebo Clap. A
Mam z toho pocit zes to delal v nejakym grooveboxu. Nebo nejakym "DANCE Synthu". Vcem pracujes?
2 -Zvuk.
Prvni co mne trklo tak mi prijde ze to jeste neni vubec smichany. Vse je to nalepeno na sobe, zadny compresse ktery podpori perkusivitu solo nastroju a co se bicich tyce, compressor asi pouzitej nebyl vubec. Zrovna tak frekvencne je vse v podobny oblasti. Rekni si co ma bej stredova informace co basova a co ma zastoupit vejsky. Vsechno je to tak nejak soucasne basovostredovovejskovy.
Ale zvuk, bej tebou, zatim necham na delsi cas stranou a poradne se venuj produkci. Vzhledem ke tvejm vzorum se snaz abys zvladnul udelat propracovany bici, chytrejsi basovy linky a ne tolik klise solo melodky. Cely to namne pusobi ze to je z roku 1992.
Vrta mi hlavou v cem jsi tu vec slozil... to bude nejakej presetovej synth, mam pocit
.
1, produkce
2, zvuk
1 -Produkce.
Bici netahnou. Kopak je divne lizlej distorzi bo co ale hlavne nema uder. Tenhle vyhod a najdi nejakej z banky Roland TR-909. Potom analogovy hihat ala TR-808 bejt tebou vymenim za klasicky TR-909. Vyhrej si s detailama jako shaker/tamburina/ride a pod. Sednul by tam kratkej Snare nebo Clap. A
Mam z toho pocit zes to delal v nejakym grooveboxu. Nebo nejakym "DANCE Synthu". Vcem pracujes?
2 -Zvuk.
Prvni co mne trklo tak mi prijde ze to jeste neni vubec smichany. Vse je to nalepeno na sobe, zadny compresse ktery podpori perkusivitu solo nastroju a co se bicich tyce, compressor asi pouzitej nebyl vubec. Zrovna tak frekvencne je vse v podobny oblasti. Rekni si co ma bej stredova informace co basova a co ma zastoupit vejsky. Vsechno je to tak nejak soucasne basovostredovovejskovy.
Ale zvuk, bej tebou, zatim necham na delsi cas stranou a poradne se venuj produkci. Vzhledem ke tvejm vzorum se snaz abys zvladnul udelat propracovany bici, chytrejsi basovy linky a ne tolik klise solo melodky. Cely to namne pusobi ze to je z roku 1992.
Vrta mi hlavou v cem jsi tu vec slozil... to bude nejakej presetovej synth, mam pocit
.
presne tak. chabaju tam transienty - kontury nastrojov (ako keby bol na kazdom tracku zaveseny kompresor s nulovym attackom), vsetko je to zliate v kope a uplne sa straca priestor. vysledny zvuk mi prapada akoby bol na nedorobeny mix hodeny nejaky assimilator s referenciou z inej skladby, ktorej sa mal podobatECSON WALDES píše:No rozdelil bych odpoved na 2 casti.
1, produkce
2, zvuk
1 -Produkce.
Bici netahnou. Kopak je divne lizlej distorzi bo co ale hlavne nema uder. Tenhle vyhod a najdi nejakej z banky Roland TR-909. Potom analogovy hihat ala TR-808 bejt tebou vymenim za klasicky TR-909. Vyhrej si s detailama jako shaker/tamburina/ride a pod. Sednul by tam kratkej Snare nebo Clap. A
Mam z toho pocit zes to delal v nejakym grooveboxu. Nebo nejakym "DANCE Synthu". Vcem
2 -Zvuk.
Prvni co mne trklo tak mi prijde ze to jeste neni vubec smichany. Vse je to nalepeno na sobe, zadny compresse ktery podpori perkusivitu solo nastroju a co se bicich tyce, compressor asi pouzitej nebyl vubec. Zrovna tak frekvencne je vse v podobny oblasti. Rekni si co ma bej stredova informace co basova a co ma zastoupit vejsky. Vsechno je to tak nejak soucasne basovostredovovejskovy.
Ale zvuk, bej tebou, zatim necham na delsi cas stranou a poradne se venuj produkci. Vzhledem ke tvejm vzorum se snaz abys zvladnul udelat propracovany bici, chytrejsi basovy linky a ne tolik klise solo melodky. Cely to namne pusobi ze to je z roku 1992.
Vrta mi hlavou v cem jsi tu vec slozil... to bude nejakej presetovej synth, mam pocit
.
Skladba to nie je moja, dostal som uz vyrenderovane stopy ale myslim ze vacsina zvuku ide z Hypersonicu a vsetko az na to pomale piano su to arpeggia z neho. Toto bol moj prvy vaznejsi mix a master. No nic, zda sa ze to nedopadlo najlepsie.
Vdaka za odpovede.
Este by ma zaujimalo, da sa pri mixovani spravit sucasny zvuk ak je produkcia ako "z roku 92"?
Vdaka za odpovede.
Este by ma zaujimalo, da sa pri mixovani spravit sucasny zvuk ak je produkcia ako "z roku 92"?
To zalezi na tom co se povazuje za soucasny zvuklistonos píše:Skladba to nie je moja, dostal som uz vyrenderovane stopy ale myslim ze vacsina zvuku ide z Hypersonicu a vsetko az na to pomale piano su to arpeggia z neho. Toto bol moj prvy vaznejsi mix a master. No nic, zda sa ze to nedopadlo najlepsie.
Vdaka za odpovede.
Este by ma zaujimalo, da sa pri mixovani spravit sucasny zvuk ak je produkcia ako "z roku 92"?

Me se libi zvuk lampy a pasku, dneska je v mode krasny cisty jasny zvuk vsechno digy vcetne nastroju signalove cesty efektu pres upravy mixi az po prevod na cd a odtud digitalne do zesilovace kde snad jen ty bedny nejsou digitalni (zatim


90% akehokolvek zvuku robia pouzite zdrojove zvuky (nastroje) a ich aranz, takze ak dostanes vysledny render so zvukmi a aranzami z 92, tak 2006 z toho celkom urctie neurobis (maximalne tak 93listonos píše:Skladba to nie je moja, dostal som uz vyrenderovane stopy ale myslim ze vacsina zvuku ide z Hypersonicu a vsetko az na to pomale piano su to arpeggia z neho. Toto bol moj prvy vaznejsi mix a master. No nic, zda sa ze to nedopadlo najlepsie.
Vdaka za odpovede.
Este by ma zaujimalo, da sa pri mixovani spravit sucasny zvuk ak je produkcia ako "z roku 92"?

teda jak z roku 92 mi prijdou hlavne ty akordy na piano - kratky, divny samply (nejspis jen jeden na celej rozsah piana), ale i ty u tech starejch veci zneji lip - v podstate v tech starejch vecech maji i nejaky kouzlo. bohuzel i celkovej zvuk se tenkrat delal o dost lip. mozna se tenkrat nehledelo tolik na rms, ale zvuk byl konkretni, mel basy atd. (treba: opusIII - it's a fine day, praga khan - injected with a poison, bizzare inc - playing with knives...) tohle je cely jak nahravany v nejakym divnym pokoji, z nejakyho divnyho kazetaku, mikrofonem kterej byl docela daleko od zdroje... zrejme nejakej reverb na mixu (ze by izotope ozone?)
na skladbe jako takovy se mi par momentu libi (prave ty old school prvky), bohuzel spatnej zvuk a kycovity trance prvky (ktery navic nehrajou) z toho delaj divne zastaralej track s jakoby komercnim zamerem.
sorry za neuprosnou kritiku, ale na druhou stranu bejt to vylozene pruser, napisu to jednim slovem. takhle spis drzim palce s "dopilovanim", ale myslim ze na to bude treba poradna rasple!
na skladbe jako takovy se mi par momentu libi (prave ty old school prvky), bohuzel spatnej zvuk a kycovity trance prvky (ktery navic nehrajou) z toho delaj divne zastaralej track s jakoby komercnim zamerem.
sorry za neuprosnou kritiku, ale na druhou stranu bejt to vylozene pruser, napisu to jednim slovem. takhle spis drzim palce s "dopilovanim", ale myslim ze na to bude treba poradna rasple!
Amatersky dotaz mohu? Co je to RMS?biscuit píše:teda jak z roku 92 mi prijdou hlavne ty akordy na piano - kratky, divny samply (nejspis jen jeden na celej rozsah piana), ale i ty u tech starejch veci zneji lip - v podstate v tech starejch vecech maji i nejaky kouzlo. bohuzel i celkovej zvuk se tenkrat delal o dost lip. mozna se tenkrat nehledelo tolik na rms, ale zvuk byl konkretni, mel basy atd. (treba: opusIII - it's a fine day, praga khan - injected with a poison, bizzare inc - playing with knives...) tohle je cely jak nahravany v nejakym divnym pokoji, z nejakyho divnyho kazetaku, mikrofonem kterej byl docela daleko od zdroje... zrejme nejakej reverb na mixu (ze by izotope ozone?)
na skladbe jako takovy se mi par momentu libi (prave ty old school prvky), bohuzel spatnej zvuk a kycovity trance prvky (ktery navic nehrajou) z toho delaj divne zastaralej track s jakoby komercnim zamerem.
sorry za neuprosnou kritiku, ale na druhou stranu bejt to vylozene pruser, napisu to jednim slovem. takhle spis drzim palce s "dopilovanim", ale myslim ze na to bude treba poradna rasple!

Jo a zajimalo by me ja to u tech oldschoolaren s primitivnimi samplery delali ze to znelo tak dobre


Acid Punk>
rms aka root mean square znamena zhruba toto: tvarovo lubovolny signal nahradime stvorcovym s dlzkou identickou s dlzkou naseho signalu (alebo frekvenciou v casovej domene, ak chcete) a s intenzitou takou, aby mali oba signaly rovnaky vykon. vykon, v diferencialnom tvare dU.dI, v realnom je to integral napatovej krivky pri konstantnom prude do zataze.
dovod preco sa zavadza taka cudna hodnota je ten, ze signaly nemaju analyticky popisatelny priebeh (vieme celkom dobre popsat sinusovku; tam sa da aj lahko odvodit, ze Urms=Umax/2^0.5, ale pri sucte desiatich sinusoviek vznikne desny polynom ktoreho integral riesit analyticky je na obesenie)
meranie digitalneho signalu je pritom velmi jednoduche a lahko poskytne rms hodnotu (vzdialenost medzi samplami je konstantna, takze sa integruje metodou rovnakych intervalov, ziskany integral sa podeli casom merania, a mas rms). problem je, za aky velky cas rms merias, to potom vedie k rozlicnym hodnotam, kedze hudobny signal sa meni co do intenzity v case. preto ak ma jeden soft meraci interval 1s, tak druhy s intervalom 2 nameria ine cislo (prvy hodi vacsie cislo a mensie cislo, kym druhy za ten isty cas len jednu hodnotu medzi nimi)
------
Proste neco jako prumerna hlasitost nahravky.
no takto, zasa sa troska blysnem presnejsimi vedomostami:safa píše:... mmnojo to jo ale to se snad spojuje s vyzarovani vykonu ne ? Asi bych to tezko hledal na metru ve Wavelabu nebo jo ?matucha píše:root mean square... neco jako intenzita... je to nejak vztazena hlasitost k ctvercovy vlne, ted sem linej to hledat, ale jinak je to dost dulezita reference co ja vim (pro me je dulezity, ze je to pro me reference uzitecna)
rms aka root mean square znamena zhruba toto: tvarovo lubovolny signal nahradime stvorcovym s dlzkou identickou s dlzkou naseho signalu (alebo frekvenciou v casovej domene, ak chcete) a s intenzitou takou, aby mali oba signaly rovnaky vykon. vykon, v diferencialnom tvare dU.dI, v realnom je to integral napatovej krivky pri konstantnom prude do zataze.
dovod preco sa zavadza taka cudna hodnota je ten, ze signaly nemaju analyticky popisatelny priebeh (vieme celkom dobre popsat sinusovku; tam sa da aj lahko odvodit, ze Urms=Umax/2^0.5, ale pri sucte desiatich sinusoviek vznikne desny polynom ktoreho integral riesit analyticky je na obesenie)
meranie digitalneho signalu je pritom velmi jednoduche a lahko poskytne rms hodnotu (vzdialenost medzi samplami je konstantna, takze sa integruje metodou rovnakych intervalov, ziskany integral sa podeli casom merania, a mas rms). problem je, za aky velky cas rms merias, to potom vedie k rozlicnym hodnotam, kedze hudobny signal sa meni co do intenzity v case. preto ak ma jeden soft meraci interval 1s, tak druhy s intervalom 2 nameria ine cislo (prvy hodi vacsie cislo a mensie cislo, kym druhy za ten isty cas len jednu hodnotu medzi nimi)
------
Proste neco jako prumerna hlasitost nahravky.
ano jednoznacne suhlasim, v takejto hudbe je preefektovanost a prilisna zlozitost (zvukova i kompozicna) prekazkou, prave v jednoduchosti je sila..LUPO píše:me to prijde preefektovany a ty reverby dlouhy tam delaji takovej gulas.... polovinu veci bych vyhodil a pouzil jen slapak, basu, jednu plochu a to piano. Beatles, 3 akordy, nazdar.