Oh my piano (pracovni nazev)
Oh my piano (pracovni nazev)
Tak sam nevim - chtel jsem puvodni motiv z klaviru prenest do daw, chtel jsem ambientni/baladu naladu, ovsem mam pocit, ze ty bici akorat nici motiv klaviru.
Jednoducha otazka - mam spis delat na zkvalitneni bicich, nebo je vyhodit?
Oh my piano
Jednoducha otazka - mam spis delat na zkvalitneni bicich, nebo je vyhodit?
Oh my piano
Diky - sem rad, ze jste mi potvrdili totez, co jsem si myslel sam. Holt mi ty bici porad nejdou.
Kontrabas uz v pozadi jede, ale nejak se mrcha nevyrendroval, ale urcite ho tam vrazim znovu a poradne.
S fletnou super napad, puvodne jsem tam chtel dat smyce, ale nejak mi tam nesedly, tak jsem se na to vyprdnul. Chce to asi delat jednodussi melodie, takhle so do toho pokazdy zazeru a neni tam poradne misto na jine nastoje.
Kontrabas uz v pozadi jede, ale nejak se mrcha nevyrendroval, ale urcite ho tam vrazim znovu a poradne.
S fletnou super napad, puvodne jsem tam chtel dat smyce, ale nejak mi tam nesedly, tak jsem se na to vyprdnul. Chce to asi delat jednodussi melodie, takhle so do toho pokazdy zazeru a neni tam poradne misto na jine nastoje.
Na fletne je kouzelne to, ze to mas hotove jedna dva. Staci nejaka jednodussi melodie na vyssich oktavach a pokud mas slusny sample te fletny, tak to zni hodne dobre. Spousta lidi vubec nepozna, ze to neni skutecny nastroj. Kamaradka se mi jednou ptala, kdo ze znamych mi do te nahravky nahraval tu fletnu 

-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 21 bře 2006 22:42
Možná si jenom to piano IMHO říká o volnější tempo (nesvázané přesným BPM) a ty bicí jsou k tomu někde trochu jako metronom...
Jinak ale ty bicí nejsou chvílema špatný, ne? Možná bych je dal víc nahlas, třeba ty kousky kolem 1:50, 3:45, 4:45 jsou výborný
...taky ty přestávky bicích jsou zatím asi jenom draft?
Piano super, nevím proč mi to chvílema připomnělo Tori Amos (třeba kolem 4. minuty)...
Jinak ale ty bicí nejsou chvílema špatný, ne? Možná bych je dal víc nahlas, třeba ty kousky kolem 1:50, 3:45, 4:45 jsou výborný
...taky ty přestávky bicích jsou zatím asi jenom draft?
Piano super, nevím proč mi to chvílema připomnělo Tori Amos (třeba kolem 4. minuty)...
No s tim pianem a nesvazanym BPM - naprosto souhlasim, tohle bylo hrano s metronomem prave proto, aby se tam vybec nejake bici daly dat. Pokud bych nahraval pouze piano, tak se na metronom rovnou vyklaslu, ale pak se s tim vazne neda delat.
Piano je cista improvizace, jako vsechny moje kousky, tohle je ale propracovanejsi - zacalo u drevenyho kridla a teprve po vycisteni zbytecnych melodickych odskoku to slo do MIDI na dig.pianu.
Piano je cista improvizace, jako vsechny moje kousky, tohle je ale propracovanejsi - zacalo u drevenyho kridla a teprve po vycisteni zbytecnych melodickych odskoku to slo do MIDI na dig.pianu.
Normalne ne - resp. pouzivam obcas ten od tebe/thomanna, ale spis si sedi u klaviru na paraperu a doplnuje tak atmosferu. Nesnasim totiz ten zvuk, puvodne jsme zamyslel, ze na trenink to bude fajn, ale nejde to, rusi me pri kompozici a pri nahravani v Live bych jim za ten metronom nejradsi zakroutil krkem, nejde to ztisit, dela silenej kraval. Zlaty mechanicky metronom...fova píše:Upmane, pouzivas metronom pri hrani?
Na druhou stranu uz jsem se ale smirl s faktem, ze bez quantizace na min. 1/4 a metronomu zapnutem pri nahravani to proste nejde

Ted jsem delal jednu pianovou skladbu a delal jsem to tak, ze jsem si do jedne stopy dal presny rytmus z EZ Drummeru, pak jsem nahral harmonicky pianovy doprovod s tim, ze mi bici znely pri nahravani do usi. Pak jsem stopu s bicimi smazal a ostatni stopy pianove skladby jsem nahral tak, ze jsem si do usi pustil uz jen ten harmonicky doprovod.
Tim jsem docilil toho, ze skladba zni zive a emotivne, je to mirne rozhozene (v dobrem slova smyslu) a zaroven relativne presne.
U piana nesnasim kvantizaci midi not, ktera se provadi po nahrani do sekvenceru. Zni to jak od robota.
Take mi vadi hrat celou skladbu s metronomem, protoze me to svadi k roboticky presnemu hrani.
Tim jsem docilil toho, ze skladba zni zive a emotivne, je to mirne rozhozene (v dobrem slova smyslu) a zaroven relativne presne.
U piana nesnasim kvantizaci midi not, ktera se provadi po nahrani do sekvenceru. Zni to jak od robota.
Take mi vadi hrat celou skladbu s metronomem, protoze me to svadi k roboticky presnemu hrani.
Tak s tou kvantizaci s tebou souhlasim (kdyz ji ale das na 1/32, tak to ani nepoznas
) + metronom zvuk je fakt hnus.
S tema bicima v jedne stope to je celkem dobry napad, obcas to delam, ale rusi mi to atmosferu. Ono jde hodne o to, co clovek dela - pokud jedu popik, tak mi to pomaha drzet linii, ale pokud atmosferickou hru, tak me to zbytecne svazuje.
Zavidim ti, ze dokazes nejdrive nahrat levou a pak pravou ruku - ja mam vsechno zatim vetsinou prvoplanovy, tj. sice drzim nejakou 'jazz' melodicko-akordickou krivku, ale vice mene za chvili nevim, kde mam menit akordy a kde ne - vetsinou koukam na midi zapis a podle toho se ridim
protoze uz jsem davno zapomnel na niance 

S tema bicima v jedne stope to je celkem dobry napad, obcas to delam, ale rusi mi to atmosferu. Ono jde hodne o to, co clovek dela - pokud jedu popik, tak mi to pomaha drzet linii, ale pokud atmosferickou hru, tak me to zbytecne svazuje.
Zavidim ti, ze dokazes nejdrive nahrat levou a pak pravou ruku - ja mam vsechno zatim vetsinou prvoplanovy, tj. sice drzim nejakou 'jazz' melodicko-akordickou krivku, ale vice mene za chvili nevim, kde mam menit akordy a kde ne - vetsinou koukam na midi zapis a podle toho se ridim


Ja to nejdriv vymyslim na digi pianu, rozepisu si na papir akordy a noty a pak si teprve sednu k pocitaci s Oberheimem a cpu to do sekvenceru. Takze ja to mam cele promyslene predem - zadna momentalni inspirace.
Asi nebudu tak dobry hrac jako ty
Podle me se metronom pouziva pri treninku, ale nemel bys ho pouzivat pri tvorbe.
Kvantizaci jsem zkousel na vsechna mozna nastaveni (i na 1/32 triplets) a stejne mi to zmenilo hru robotickym smerem, byt nepatrne.
Bici do te stopy jsem si dal jenom tamburinku, ktera me nerusila v mem rozpolozeni
. Klasicke rockove bici by mi vadily. Mam k EZ Drummeru rozsirujici balicek perkusi.
Asi nebudu tak dobry hrac jako ty

Podle me se metronom pouziva pri treninku, ale nemel bys ho pouzivat pri tvorbe.
Kvantizaci jsem zkousel na vsechna mozna nastaveni (i na 1/32 triplets) a stejne mi to zmenilo hru robotickym smerem, byt nepatrne.
Bici do te stopy jsem si dal jenom tamburinku, ktera me nerusila v mem rozpolozeni
