No cus, Pixies jsem jeste nestacil, snad ted o vikendu...
Jak jde prodej nevím, zacalo se prodavat snad pred 10 dny a co vim, melo by se prodavat na koncertech Sunshine.
S prodeji je to tak: nekdy cca pred 2 lety hrala na Rock for People (myslim) skupina the Killers. Zrovna meli venku
aktualni album a pisne z toho alba s nimi zpivala znacna cast publika (byli tam kamosi a na Killers pry mohlo koukat
urcite 10 tisic lidi). No a dle informaci vydavatelstvi se te aktualni desky prodalo: 2. (slovy "dvě")
Kdyz meli Suns krest MGKK Telepathy v Roxy, u vstupu dostavali lidi cerstve CD, ktere bylo soucasti vstupneho. Nekteri lidi
si ho pry ani nevzali - ze je pro ne zbytecny, nebot si to druhy den stahnou z netu...
Ad problem publicity u "mensich" skupin. Jsme maly trh, neni kde tu publicitu nahnat. Proto se pri sledovani ceske Extraligy v
lednim hokeji musi clovek dost soustredit, aby videl na lede puk, protoze ledy jsou sama reklama kvuli tomu, ze jen ze vstupneho
a TV prav by na to penize nebyly - je to holt nase realita. V hudbe (alespon v CR) je to mj. tak, ze v podstate skoro vsechny radia
hraji temer totozny repertoar. Pry je to kvuli tem vyzkumum sledovanosti - Evropa2 si je dela a zjistuje co posluchaci chteji
slyset a maji pak sledovanost a hlavne argument pro potencialni inzerenty, aby u nich pousteli reklamy, z kterych radio zije.
Nic proti, horsi je, ze Evropa2 v zaplave svetovych i domacich novinek nasazuje ZOUFALE MALO novych titulu (mam dojem ze 1 za tyden).
A jeste horsi je, ze vzhledem k tomu ze ten vyzkum c sledovani chovani potencialnich posluchacu je pry dost nakladna zalezitost, tak
ostatni radia proste kopiruji styl a repertoar Evropy2... Posledni dobou se treba radio HEY udajne snazi jit rockovejsim smerem. Ale
priznavam - nemam moc prehled, protoze pokazdy kdyz jsem naladil v aute nejakou radiostanici, bylo to prast jak uhod (Radio 1 je fak asi jediny,
ale zase jen pro opravdu uzkou skupinu lidi mam dojem...).
Podle mne bez investic publicita pro "sirojjky okruh" potencialnich posluchacu neni mozna. A vydavatelstvi ji neudela, protoze stejne kazdy stahne
album z netu. Tak jediny jak by mohlo vydavatelstvi ziskat penize zpet je domluvit se na podilu z koncertu (popripade z Intergramu - ale to by
se to muselo hodne hrat v TV a radiich).
Anime byli hodne nazhaveni "do toho jit", chteli si i brat pujcku a investovat. Meli super krest, natriskane Metro v Brne, zrovna jejich posledni
album obsahuje dle (nejen) meho nazoru 5-6 pisni, ktere by vyhovovaly jakemukoliv "velkoformatovemu" radiu na zapad od nasich hranic.
Pisen Never come true vyhovuje jak delkou, tak snad dostatecnou "poslouchatelnosti na prvni poslech" i pro nase radia, ale ty to proste nenasadi
z vice duvodu, z nichz jeden jsem popsal vyse... Je to zacarovany circle

asi. Jenze, kdyz zrovna prislo na to, ze bude turne a zacala se shanet
vsemozne podpora (aby se mohl treba vozit vlastni zvuk. aparat), tak jim bubenik odesel k Support lesbiens. Oni s temi bubeniky maji fakt nejake peklo,
vzdycky hned po natoceni alba nekdo odesel (Lukas Pavlik pred tim k alesi Brychtovi), pak na par koncertu sehnali nekoho, kdo zas odesel k Ewe Farne...
Sam nevim uplne vsechno co a jak funguje. Mel jsem to stesti byt v kapele, jejiz pisne hrala radia porad dokola a koncerty byly v halach nebo stadionech.
Netroufam si tvrdit, ze by to same se mohlo podarit i dnes, ale bych to kazdemu pral, je to docela fajn
