vasek - nahrávka barokního souboru
vasek - nahrávka barokního souboru
Na níže uvedených odkazech najdete můj pokus o nahrání amatérského barokního souboru. Probíhalo to docela jednoduše - 2x Audiotechnica PRO37 + 2x SSLTudypreamp, místnost - učebna ve škole.
Nedělal jsem s tím skoro žádné úpravy, jen lehkou ekvalizaci a L2.
Zajímalo by mě, jestli to na vás působí přirozeně, jak co se týče barvy, tak prostoru.
http://www.ridgeback-band.cz/uloziste/t ... llegro.mp3
http://www.ridgeback-band.cz/uloziste/v ... llegro.mp3
www.ridgeback-band.cz/uloziste/dsc_0029.jpg
www.ridgeback-band.cz/uloziste/dsc_0037.jpg
Nedělal jsem s tím skoro žádné úpravy, jen lehkou ekvalizaci a L2.
Zajímalo by mě, jestli to na vás působí přirozeně, jak co se týče barvy, tak prostoru.
http://www.ridgeback-band.cz/uloziste/t ... llegro.mp3
http://www.ridgeback-band.cz/uloziste/v ... llegro.mp3
www.ridgeback-band.cz/uloziste/dsc_0029.jpg
www.ridgeback-band.cz/uloziste/dsc_0037.jpg
Mno, do experta na vaznou hudbu mam opravdu daleko, ale snad nebude vadit, kdyz prispeju svou trochou do mlyna:
Rekl bych, ze prostoru tam je zbytecne moc, resp. asi neni uplne nejvhodnejsi. Prijde mi taky, ze je to lehce vykuchane na basech, coz u nekterych nastroju zpusobuje, ze jim chybi telo (teda v podstate jen u toho cella
). Na druhou stranu s prihlednutim na pouzitou techniku a absenci uprav je to paradni vysledek 
Rekl bych, ze prostoru tam je zbytecne moc, resp. asi neni uplne nejvhodnejsi. Prijde mi taky, ze je to lehce vykuchane na basech, coz u nekterych nastroju zpusobuje, ze jim chybi telo (teda v podstate jen u toho cella


ostrej zvuk je dnes do urcite miry paradoxne IN, ale to jed diky tomu, ze se pouzivaji "autenticke" nastroje - vy jste toho dosahli asi omylem, protoze pri te relizace byl autenticky zrejme jen notograficky zapis... jinak nevim jak moc to je "amatersky soubor", ale nektera mista jsou opravdu spatna - unisona nepusobi zrovna kompaktne, a to nejen v ladeni, ale hlavne v souhre - jinak mam opravdovou radost, kdyz se nekdo takhle snazi - na baroko lidi celkem serou
Co se týče té ostrosti, tak jsem zvědav i na další názory. Určitě by to šlo udělat měkčí, ale přirovnání k žiletkám mi přijde přehnaný. Hlavním důvodem jsou použitý mikrofony, nástroje jsou naprosto normální podprůměr.
Co se týče hráčů, tak jsou to většinou maminy, který si zahrajou jen jednou týdně na zkoušce. Mají to jako hezkej a ne moc náročnej koníček, nic víc.
Co se týče hráčů, tak jsou to většinou maminy, který si zahrajou jen jednou týdně na zkoušce. Mají to jako hezkej a ne moc náročnej koníček, nic víc.
to si me docela dostal... "ne moc narocnej konicek" je treba sbirat pohlednice, ale naucit se ten solovej part fletny v tom vivaldim je dost fuska
nevim jestli by si ve svem tvrzeni setkal se souhlasem tech hracu - jinak ja to opravdu ocenuji - otazka druha je, ze i kdyby to zahrali dokonale a bylo to i super nahrany - stejne o to bohuzel nebude mit nikdo zajem - coz je dost smutny - proto sitoho vazim!

micanek: vím naprosto přesně, co obnáší naučit se sólovej part flétny, protože to hraje manželka 
Máš samozřejmě pravdu, ale ono je to tak, že ti muzikanti uměli velmi slušně hrát cca před 6-7 lety, holky pak měly děcka a tak, takže na to se musí brát ohled. Teď už cvičí maximálně jen před koncertem. Každopádně koníček je to moc hezkej a to baroko je docela hodně stravitelná muzika.

Máš samozřejmě pravdu, ale ono je to tak, že ti muzikanti uměli velmi slušně hrát cca před 6-7 lety, holky pak měly děcka a tak, takže na to se musí brát ohled. Teď už cvičí maximálně jen před koncertem. Každopádně koníček je to moc hezkej a to baroko je docela hodně stravitelná muzika.
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Na to, za jak relativně jednoduchých podmínek je to natočený, to podle mně není špatný. Dalo mi sice dost práce si odmyslet ty intonační a rytmický nepřesnosti a soustředit se na zvuk (ty falše jsou pro mně bolestivý, ale je mi samozřejmě jasný o co jde), IMHO se v té nahrávce projevuje tvar místnosti (kvádr) - cítím tam bouli někde na středovýškách, jak se to stojaté vlnění sečetlo (a odečetlo), vytvořilo to hřebenovej filtr a ten ovlivnil nepříznivě zvuk. Ten prostor mi připadá malej a jeho podíl moc velkej.
Já bych je zkusil odvézt někam do vhodnějšího místa a nahrávku bych zopakoval. Úplnou náhodou jsem vloni narazil při toulkách Vysočinou na tohle:
http://www.kaple.cz/index.php/czech
přespali jsme tam s rodinou a já jsem měl pocit, že to by to mohl být ideální prostor pro podobnou nahrávku (typická profesionální deformace) - místo abych si užíval, chodil jsem po kapli a tleskal a mluvil - lidi tam na mně koukali jako na šílence...
.
Ale majitel měl pochopení - pořádají tam koncerty...
Tak hodně zdaru !
Já bych je zkusil odvézt někam do vhodnějšího místa a nahrávku bych zopakoval. Úplnou náhodou jsem vloni narazil při toulkách Vysočinou na tohle:
http://www.kaple.cz/index.php/czech
přespali jsme tam s rodinou a já jsem měl pocit, že to by to mohl být ideální prostor pro podobnou nahrávku (typická profesionální deformace) - místo abych si užíval, chodil jsem po kapli a tleskal a mluvil - lidi tam na mně koukali jako na šílence...

Ale majitel měl pochopení - pořádají tam koncerty...
Tak hodně zdaru !
Rošky
Pánové, díky za názory, v podstatě se vším souhlasím. Orchestr přislíbil, že zajistí koncertní sál na nahrávání a nakonec se z toho vyklubalo tohle. Co se týče vybavení, tak lepší mikráky jsem zrovna k dispozici neměl. Ono se řekne půjčit, ale to není tak jednoduchý.
Co se týče chyb, tak ty dvě skladby, co jsem vybral, jsou asi skoro nejlepší, některý jsou zahraný tak, že se to moc poslouchat nedá. Takže ono nemělo moc smysl celou akci hrotit.
Pokud vás bude ještě chvilku bavit tady diskutovat, jak byste postupovali vy, kdybyste měli k dispozici kvalitní soubor a dobrou akustiku? Použili byste víc mikrofonů? Co byste udělali jinak?
Co se týče chyb, tak ty dvě skladby, co jsem vybral, jsou asi skoro nejlepší, některý jsou zahraný tak, že se to moc poslouchat nedá. Takže ono nemělo moc smysl celou akci hrotit.
Pokud vás bude ještě chvilku bavit tady diskutovat, jak byste postupovali vy, kdybyste měli k dispozici kvalitní soubor a dobrou akustiku? Použili byste víc mikrofonů? Co byste udělali jinak?
Mně se to úzký stereo líbí - z nahrávky chci mít pocit, že sedím v hledišti a ne uprostřed muzikantů a každý nástroj slyšet úplně z jiné strany.
Dozvuk je fakt hodně divnej.
Dozvuk je fakt hodně divnej.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz