ADSR obalky
ADSR obalky
Ahoj, nemate nekdo nejaky prehled ADSR obalek pro klasicke hudebni nastroje - napr. klarinet, housle, viola atd. Zkousel jsem to googlovat, ale moc jsem nepochodil. Vsude jenom takovy ty obecny veci, co kazdej vi, ale ze by mel nekdo zpracovanej prehled pro nastroje symfonickeho orchestru - to ne. dik m.
Re: ADSR obalky
sorry ale vacsiu kravinu som dlho nepocul, ved dynamiku akustickych nastrojov robi prave hrac svojim dychom, rukami ci ostatnymi organmi. preto je velmi tazke napodobnit frakturu hry cez sample, ale aj cez fyzikalny modeling.
Re: ADSR obalky
nechapem co je na tom blbe. aj u akustickych nastrojov sa da popisat ADSR. nehovorim ze to znie dokonale prirodzene, ale je to norm. vec. perkusivne nastroje maju napr. ostrejsi nabeh, nejaky huslovy string pomalsi. tak neviem preco by to mala byt blbost.
Re: ADSR obalky
Lebo ADSR je casovy modulator ktory tvori obalku priebehu (zmenu v case) nejakeho parametru ( nevztahujuje sa len k volume) takze chciet zohnat tabulku ADSR priebehov akustickych nastrojov je trochu odveci. Raz davno som mal v samplery natiahnutu nejaku trumpetu, hral som na midi klaves a jeden DJ co sedel vedla sa ma fundovane opytal: "Ta trubka teraz to je s obalkou alebo bez?" 

Re: ADSR obalky
Ten dj sa ale neopytal uplne hlupo. Keď už sa jedna o sampel v sampleri, tak môže mat obalku alebo nemusí.
Re: ADSR obalky
trochu som vybehol sorry, ale preco prekrucate akusticky svet na to,
ci ma sampel ADSR obalku (co je v podstate aj dost primitivna obalka)
v sampleri? chciet definovane ADSR obalky podla akustickych nastrojov
je jednoducho smiesne. na husle mozem hrat aj staccato, mozem "zarezat"
a tahat ton, zvysit jeho dynamiku, robit tremolo, a tento svet ma pridaleko
od sveta ADSR obalok kde mas linearne body v style od-do.
kazdy sampel, respektive "nastroj" v sampleri ma obalku, aj ked ju nema.
v podstate ked je obalka vypnuta, tak ju ma tzv. naturalnu.
ci ma sampel ADSR obalku (co je v podstate aj dost primitivna obalka)
v sampleri? chciet definovane ADSR obalky podla akustickych nastrojov
je jednoducho smiesne. na husle mozem hrat aj staccato, mozem "zarezat"
a tahat ton, zvysit jeho dynamiku, robit tremolo, a tento svet ma pridaleko
od sveta ADSR obalok kde mas linearne body v style od-do.
kazdy sampel, respektive "nastroj" v sampleri ma obalku, aj ked ju nema.
v podstate ked je obalka vypnuta, tak ju ma tzv. naturalnu.
Re: ADSR obalky
no .. ja myslim ze sampel ma obalku , resp. moze mat .. ale pri akustickom nastroji hovorit o obalke je fakt trosku scestne .. i ked samozrejme daju sa definovat parametre ako nabeh a doznievanie .. ale samozrejme pre kazdy styl hry .. iny release je pridlhom tone , iny je pri staccaton ... atd .
-
- Příspěvky: 221
- Registrován: 04 říj 2007 11:21
Re: ADSR obalky
asi měl namysli charakteristickej tvar průběhu zvuku u různejch nástrojů a při různých technikách hry. Pokud chci např. napodobit nějakej živej nástroj pomocí synťáku musim přece pomocí obálky napodobit i specifický charakter nějaké techniky hry na tento nástroj. A obálka se na samply živejch nástrojů používá uplně bežně, jak při nějakým nepřirozeným deformování samplu, tak i při imitaci právě nějaké konkrétní techniky hry. Je to přece jednoduší řešit to obálkou, než mít uděláno milion multisamplů. Pochopitelně ne všechno tou obálkou de řešit, a ne vždy tak aby to znělo uplně přirozeně.
Re: ADSR obalky
brenda : hmm .. ja teda nesuhlasim s tebou .. je omnoho jednoduchsie mat milion multisamplov jednotlivych technik hry , lebo to znie verne .. obalkou to nikdy nenapodobis .. v dnesnej dobe , ked samplery nemaju obmedzenu ram , neni problem mat vsetky artikulacie nasamplovane ..
Re: ADSR obalky
No teda rizci, ja se fakt bavim:))
Demsky - podle me fakt moc nevis, o cem mluvis, a delas jenom chytryho. Prubeh kazdeho zvuku akustickeho nastroje jde rozdelit do nekolika fazi, napriklad ctyr - ADSR. Precti si neco o tom, jak vznikly syntaky a v cem byla ADSR vpodstate revolucni. Jdou vygooglovat nebo vyyoutubovat i nejaka videa, kde Bob Moog rika, jak to prebiral od Ussachevskeho a o co jim tehdy slo - to se dozvis veci:)).
Jinak me samply akustickych nastroju vubec nebavi. Jeste jsem neslysel zadnej, kterej by me nejpozdej po 5 minutach neprestal bavit. Fakt radsi zajdu na koncert nejakyho symfonaku, nez abych si to doma hral z nasamplovanych zvuku a kdyz potrebuju nejaky akusticky nastroj nahrat, tak proste nekomu, kdo na to hraje, zavolam, at prijde na frekvenci.
Kazdopadne jsem nedavno propadnul analogovym syntakum a akorat ted shanim nejakou inspiraci, jak s tim kroutit. Da se na to samozrejme prijit metodou pokusu a omylu a nahlych bozich vnuknuti, ale mam docela vzdelani v hudebni teorii (mineno v teorii vazne hudby), rad veci resim metodicky a komplexne a i kdyz to nekdy muze byt velice prijemne a uspokojujici samo o sobe, tak z casovych duvodu nerad objevuji Ameriku, ktera uz byla prede mnou nekym jinym objevena.
Jsem si 100% jistej, ze existuji tuny materialu, ktere popisuji ADSR u nejruznejsich akustickych nastroju. Ze na to byly napsany desetisice diplomek nebo doktorskych praci z muzikologie a pribuznych oboru, nektere treba na tema komparace ADSR u housli pizzicato a arco:)) Myslel jsem, ze jsem tady v trochu ucenejsi spolecnosti a ze to proste nekdo budete mit doma. Ja samozrejme ted nepotrebuju stostrankove elaboraty o ADSR jednoho konkretniho nastroje. Stacil by mi prehled pribliznych prubehu u jednotlivych nastroju symfonickeho orchestru serazenych hezky vedle sebe. Mozna bych pak pocitil nejakou potrebu se necim zabyvat hloubeji, ale urcite ne ted.
Ale vpohode, napisu nejakymu docentovi nebo profesorovi zvukove tvorby na HAMU.
Kazdopadne me ta diskuze tady fakt pobavila.
Jen houst:))
Demsky - podle me fakt moc nevis, o cem mluvis, a delas jenom chytryho. Prubeh kazdeho zvuku akustickeho nastroje jde rozdelit do nekolika fazi, napriklad ctyr - ADSR. Precti si neco o tom, jak vznikly syntaky a v cem byla ADSR vpodstate revolucni. Jdou vygooglovat nebo vyyoutubovat i nejaka videa, kde Bob Moog rika, jak to prebiral od Ussachevskeho a o co jim tehdy slo - to se dozvis veci:)).
Jinak me samply akustickych nastroju vubec nebavi. Jeste jsem neslysel zadnej, kterej by me nejpozdej po 5 minutach neprestal bavit. Fakt radsi zajdu na koncert nejakyho symfonaku, nez abych si to doma hral z nasamplovanych zvuku a kdyz potrebuju nejaky akusticky nastroj nahrat, tak proste nekomu, kdo na to hraje, zavolam, at prijde na frekvenci.
Kazdopadne jsem nedavno propadnul analogovym syntakum a akorat ted shanim nejakou inspiraci, jak s tim kroutit. Da se na to samozrejme prijit metodou pokusu a omylu a nahlych bozich vnuknuti, ale mam docela vzdelani v hudebni teorii (mineno v teorii vazne hudby), rad veci resim metodicky a komplexne a i kdyz to nekdy muze byt velice prijemne a uspokojujici samo o sobe, tak z casovych duvodu nerad objevuji Ameriku, ktera uz byla prede mnou nekym jinym objevena.
Jsem si 100% jistej, ze existuji tuny materialu, ktere popisuji ADSR u nejruznejsich akustickych nastroju. Ze na to byly napsany desetisice diplomek nebo doktorskych praci z muzikologie a pribuznych oboru, nektere treba na tema komparace ADSR u housli pizzicato a arco:)) Myslel jsem, ze jsem tady v trochu ucenejsi spolecnosti a ze to proste nekdo budete mit doma. Ja samozrejme ted nepotrebuju stostrankove elaboraty o ADSR jednoho konkretniho nastroje. Stacil by mi prehled pribliznych prubehu u jednotlivych nastroju symfonickeho orchestru serazenych hezky vedle sebe. Mozna bych pak pocitil nejakou potrebu se necim zabyvat hloubeji, ale urcite ne ted.
Ale vpohode, napisu nejakymu docentovi nebo profesorovi zvukove tvorby na HAMU.
Kazdopadne me ta diskuze tady fakt pobavila.
Jen houst:))
Re: ADSR obalky
cigi: tak pozdravuj docenty a profesory. My plebejci se ti nemuzeme rovnat, to da rozum. Ale i tak budem jeste dlouho zit z toho, zes nas (byt nedopatrenim) alespon na chvili poctil svou navstevou. Diky! 

Re: ADSR obalky
Pocuj Pytkin, ked si taky frajer, tak ti tu nahram 5 samplov trumpety a mozes hadat ktory je s obalkou a ktory bezPytkin píše:Ten dj sa ale neopytal uplne hlupo. Keď už sa jedna o sampel v sampleri, tak môže mat obalku alebo nemusí.

Re: ADSR obalky
cigi : mrkni na toto EWQL Symphonic Orchestra
je to kniznica celeho orchestru, predpokladam ze tam uz ADSR maju porobene pre kazdy nastroj,.. netusim sice ci to nejako zverejnili, ale opytat sa ich mozes, maju tam tech support.. myslim, ze oni o tom budu vediet celkom dost, popripade dajake forum kde su ludia co pouzivaju EQWL
tu je obrazok kde je obalka vidiet, tak predpokladam ze je konkretne nastavena pre kazdy nastroj v kniznici

je to kniznica celeho orchestru, predpokladam ze tam uz ADSR maju porobene pre kazdy nastroj,.. netusim sice ci to nejako zverejnili, ale opytat sa ich mozes, maju tam tech support.. myslim, ze oni o tom budu vediet celkom dost, popripade dajake forum kde su ludia co pouzivaju EQWL
tu je obrazok kde je obalka vidiet, tak predpokladam ze je konkretne nastavena pre kazdy nastroj v kniznici

Re: ADSR obalky
Načo by som to robil? Ja som predsa reagoval na niečo iné. Že ten dj sa nespytal hlúposť. V sampleri na sempli môžeš mat obalku , ale nemusíš. Obalku nemusí byt počuť, alebo môže a môže byt neprirodzena. Napríklad keď das na trumpetu veľký attack. Takze ten dj sa mohol pravom pýtať, či je tam obalka, lebo mu to mohlo znieť neprirodzene.listonos píše:Pocuj Pytkin, ked si taky frajer, tak ti tu nahram 5 samplov trumpety a mozes hadat ktory je s obalkou a ktory bezPytkin píše:Ten dj sa ale neopytal uplne hlupo. Keď už sa jedna o sampel v sampleri, tak môže mat obalku alebo nemusí.