Basové kombo
chlapci nevím proč tady řešíte že lampa je nejlepší. já mám jen tu nejlepší zkušenost s gallien krueger. má skvělý zvuk, je téměř nezničitelný, nemusíte se starat o žádné lampy. myslím že flea z redhotů by mohl vyprávět. náš basák ho má a všichni zvukaři si to neuvěřitelně pochvalují a já vlastně taky když přes něj točím do compu. a navíc do rockové muziky zapadá mnohem lépe než třeba ampeg - který je zase skvělý do jiných stylů hudby.
výběr je třeba zde:
http://www.a-znastroje.cz/?find=gallien-krueger&node=0
ps: s tím behringerem si nedělejte srandu - jednou jsme si to pro srandu půjčili na live a byl to dobrý gumák. ještě mnohem horší než třeba peavey nebo laney.

ale proti gustu.....
výběr je třeba zde:
http://www.a-znastroje.cz/?find=gallien-krueger&node=0
ps: s tím behringerem si nedělejte srandu - jednou jsme si to pro srandu půjčili na live a byl to dobrý gumák. ještě mnohem horší než třeba peavey nebo laney.
ale proti gustu.....
Vies - ked sa to trochu odmystifikuje, tak Flea asi nehra na model v cenovom strope 10 litrovmartinrx píše:... myslím že flea z redhotů by mohl vyprávět. ..
Ctirad - najlepsie urobis osobnou exkurziou po shopoch, ale vsak to je jasne...
Ja viem, ze to nejde generalizovat, ale myslim si, ze v tychto cenovych relaciach tu bude asi vsetko dost podobne, vacsinou azijska vyroba a tak. Takze kludne hrdost nabok a nehanbil by som sa pozriet aj na tie menej "vychytene" znacky, ci tam nieco zvukom neprekvapi - mozno nie, ale za vyskusanie nic nedas...
myslim že není třeba nic odmystifikovávat - a když tak už jediné - o zvuku daleko z největší části rozhoduje především sám hráč, pak kytara a posléze aparát.Vies - ked sa to trochu odmystifikuje, tak Flea asi nehra na model v cenovom strope 10 litrov . Nic proti znacke, poznam to len letmo, reagujem len na ten argument .
a pokud se jedná o ten gallien tak právě tady si myslím že i ty nejlevnější aparáty tu kvalitu prostě mají. nezáleží tady totiž na počtu a typu použitých elektronek ale na nějakém (mě neznámém) know -how zapojení obvodů a to jak jsem se dočetl někde v nějakém rozhovoru s výrobcem - používají víceméně stejné u všech svých modelů. ty se liší především výbavou a výkonem. nicméně ten základní a vlastně charakteristický - tedy podle mě nejlepší zvuk mají i ty nejlevnější modely. alespon dříve tomu tak bývalo. vzhledem k tomu že je to jedna z nejkvalitnějších a nejserioznějších značek na světě - tak tomu i věřím. prostě poskytují kvalitu s nižší výbavou i pro začínající hráče. pak se jim to později stejně vyplatí - protože si pak koupí basáci vyšší model. tak tomu bylo i v případě našeho basisty. ten dnes používá hlavu 1001 rb a box410rbh - což je samozřejmě jiná cenová kategorie - nicméně platí podle mě výše řečeno.
nevím samozřejmě co všechno se dělá v číně ale co se týká levných značek si myslím platí podobné jak jsem zminoval u toho galliena - vyšší modely poskytují navíc výkon a zbytečnou nadvýbavu. na co je ti třeba chorus nabo flanger na basu když se to stejně nedá nikde použít. proč mít kompresor když po letech zjistíš že stejně lepším hráčem se staneš jedině když se naučíš hrát dynamicky vyrovnaně. na co je ti dvacet knoflíků ke kroucení když ti stačí tři - čtyři které opravdu fungují a mají tu správnou barevnost. - a výkon at si každý vybere podle potřeby nebo svých finančních možností.Ja viem, ze to nejde generalizovat, ale myslim si, ze v tychto cenovych relaciach tu bude asi vsetko dost podobne, vacsinou azijska vyroba a tak. Takze kludne hrdost nabok a nehanbil by som sa pozriet aj na tie menej "vychytene" znacky, ci tam nieco zvukom neprekvapi - mozno nie, ale za vyskusanie nic nedas...
já jen radím podle svých zkušeností - s toho co znám a přešel jsem do styku: doporučuji jít a vyzkoušet i třeba ty nejlevnější modely d galliena.
nebrat podle mě - behringer, laney, peavey, ani hartke se mi moc nelíbilo.
jenom ještě doporučuju jednu věc - dát si velký!!!!! pozor při zkoušení na hlasitost!!!!!! a zkoušet při stejné hlasitosti. pokud si třeba horší aparát zesílíš víc - je pravděpodobné že se ti bude zdát že líp hraje - to je prostě ten nejzákladnější psychoakustický klam.
a jinak přeju štastnou ruku, dobré uši, klid a rozvahu při výběru.
a nejlíp si vzít sebou nějakého kámoše který trochu slyší at na to nejsi sám.
a ještě jedna vlastně nejdůležitější věc - až to budeš zkoušet tak si hlavně na tom aparátku stahni basy!!!! to myslím naprosto vážně!!! - o kvalitním zvuku basové kytary rozhodují především středové frekvence. "nadunět" to umí každý - i ten behringer - ale jestli chceš aby tvůj nástroj byl slyšet jak v nahrávce tak i na koncertě tak musí mít především kvalitní příjemné a pevné středy.
- žádné dunění a cinkání! - to je to první co ti každý zvukař stejně stáhne.
martinrx píše:... know -how zapojení obvodů a to jak jsem se dočetl někde v nějakém rozhovoru s výrobcem - používají víceméně stejné u všech svých modelů. ty se liší především výbavou a výkonem. nicméně ten základní a vlastně charakteristický - tedy podle mě nejlepší zvuk mají i ty nejlevnější modely.....
Tu by som si dovolil za svojich par skusenosti rozhodne nesuhlasit, aj ked pokial pojde konkretne o G&K, ktorych az tak nepoznam, som ochotny pripustit, ze je to zazracna a svetla vynimka medzi vsetkymi ostatnymi firmami svetamartinrx píše:...ale co se týká levných značek si myslím platí podobné jak jsem zminoval u toho galliena - vyšší modely poskytují navíc výkon a zbytečnou nadvýbavu....
Ctirad: 100W je u basovýho tranzistorovýho komba prostě málo, toť zkušenost. Pro rockovou kapelu do zkušebny.
Ještě jeden postřeh: nebrat takový ty komba od Trace Elliot. Vypadají nějak takhle
http://www.caulfieldmusic.com.au/graphi ... kerBox.jpg
Ty komba se hodně prodávají z druhý ruky a jsou dost blbý.
Ještě jeden postřeh: nebrat takový ty komba od Trace Elliot. Vypadají nějak takhle
http://www.caulfieldmusic.com.au/graphi ... kerBox.jpg
Ty komba se hodně prodávají z druhý ruky a jsou dost blbý.
Já v rockových kapelách hraju od 16 let a 50-100W vždycky do zkušebny s rezervou stačilo. A to jsme později měli basu jako celkem dominantní nástroj.vasek píše:Ctirad: 100W je u basovýho tranzistorovýho komba prostě málo, toť zkušenost. Pro rockovou kapelu do zkušebny.
Samozřejmě, pokud se zkouší ve velké místnosti s aktustikou na houby a kytaristi si to vyhulí na plnej knedlík, tak se z toho stane koule hluku a nepomůže ani 500W.
A kromě toho nezapomínej na to, že počet Wattů je spíš ta méně podstatná informace o tom, jak to bude hrát nahlas. Nejdůležitější je citlivost repráku. Když budeš mít 200W zesilovač s 95dB reprákem a 100W zesilovač se 100dB reprákem, hádej, který bude hrát hlasitějc?
Ctirad: dej pls vedet, az to odzkousis, taky budem vyibrat novej aparat... asi dame vyssi strop, pac bysme do kapely radi 4x10"+hlavu, nicmene kazdej poznatek se hodi, GK zatim spolu s Ampegem nejvetsti favorit...
jinak ohledne behringeru: nevim, jak ty vyssi rady, ale mam zkusenosti s tim kombem (presne typ taky nevim), VAZNE nedoporucuju... je to takovy zaplacany, kdyz spusti kapela, tak splyva do jakyhosi kravalu na spodnich kmitoctech, je to necitelny...
jinak ohledne behringeru: nevim, jak ty vyssi rady, ale mam zkusenosti s tim kombem (presne typ taky nevim), VAZNE nedoporucuju... je to takovy zaplacany, kdyz spusti kapela, tak splyva do jakyhosi kravalu na spodnich kmitoctech, je to necitelny...
Čí to byl proboha nápad se timdle živit??




