Zvazuju nakup nejakeho ADAT prevodiku k E-Mu 1616M - bud ADCON, nebo Behringer ADA8000 (mimochodem, ktery z nich byste doporucili?) a vzhledem k tomu, ze miuxpult, kterym bych rad vstupy prevodniku krkmil, neni moc blizko u pocitace, potreboval bych relativne dlouhou optiku, ktera vy vedla ke zvukovce (TOSLINK) - cca 6,5 metru. Je to vubec jeste realne? Napriklad v manualu k ADCONu pisou, ze by delka nemela prekrocit 2 metry. Na internetu (u nas) ale narazim i na delku 10 metru. Jaka je podle vas realita? Diky za odpovedi!
ja mam v studiu dost dlhe optiky .. ci to je ale 10m .. neviem .. mozem sa skusit opytat cloveka co to tahal .. ale 10m to bude podla mna .. kedze to ide v potrubiach pod podlahami ..
ty jo takhle z praxe to teda nevim, ale optickej kabel se prave oproti dratu vyznacuje skvelou vodivosti. pokud vim, tak se tim resej nejaky dalkovy datovy prenosy, takze ja bych se toho nebal.. ale je to jen muj vzdalenej pohled - spis odhad
No ja som uz mal moznost pracovat na systeme kde boli napichane 8m optiky.....bolo to bez problemov.....ci to je nejaka referencia...neviem ake boli externe prevodniky uz sa nepamatam....ale pult bol Yamaha.
adat pouziva toslink a limit je 10metrov. su riesenia ako prevodniky z toslinku na ST konektor (aktivne), potom ide pouzit single mode skleneny kabel co pouzivaju sietkari a potom sa da ist do kilometrov; ale to je drahe profi riesenie...
Ja jsem hnal ADAT pres 5M toslink a fungovalo to, ale u AI3 bylo napsano, ze by ten kabel mel byt idealne do dvou metru. Takze nijak extra slavny to s tim toslinkem nebude.
no ono to bude tym ze toslink kable su z plastu a utlmy su statne. plus ten srackovy konektor. ale ja myslim ze sa to zasa pozitivne odrazi na cene a 10m je na male studio primerane cislo, nie?
kexik píše:no ono to bude tym ze toslink kable su z plastu a utlmy su statne. plus ten srackovy konektor. ale ja myslim ze sa to zasa pozitivne odrazi na cene a 10m je na male studio primerane cislo, nie?
to bude asi to ono neni optickej kabel jako optickej kabel. ja jsem si naivne myslel, ze se pouziva nejakej univerzalni material. ani nevim co me k takovy tuposti vedlo
Mmno nevim jak optika ale (kdyz mluvis o 1616tce) tak me tedka poptavala televize ze by potrebovali mit mother kartu od 1616tky v MACHINE ROOM a breakout box v rezii ... jak dlouhej muze bejt propojovaci kabel (ten co je dodavanej ma asi metr). Pujcil jsem si naproti 25m dlouhej klasickej sitarskej CAT5 kabel ... zkusil a normalne to jelo (poslouchal jsem to asi 15 min, zadny dropy nebo praskance jsem nezaznamenal). Takze ... jde to i takhle.
kexik píše:adat pouziva toslink a limit je 10metrov.
Myslim, ze jsem neco takoveho take slysel, ale bude to asi fungovat i na vetsi vzdalenosti.
Kdyz jsem napriklad kupoval 5m MIDI kabel, tak mi ho v prodejne rozmlouvali, ze uz se takove delky nedoporucuji a funguje to bez problemu.
predpokladam ze nejake hiend firmy budu robit nejake "lepsie" kable
napriklad ssnake :) http://www.thomann.de/thoiw8_the_sssnak ... dinfo.html
ono midi je nieco ine, tam zalezi ako sa spravia vstupne a vystupne obvody ale na toslink vsetci pouzivaju ten isty primac/vysielac od toshiby takze je to isty standard
standart ano,ale bez wordclocku nahouby!!!Pokud jde o nejaky lowend,je to jedno,pokud je ale zarizeni uz kvalitnejsi,tak bez wordclocku ani ranu,silne to degraduje.Na vine jsou prave ty pomale toshiby.Je to ihned slysitelna degradace oproti metalickemu VHODNEMU kabelu.
MIDI ja mam pozpajane desiatky metrov a ziadne problemy .. kamarat mi hovoril ze mali natiahnute midi od pultu v hladisku na podium .. mam pocit ze cca 60m a ziadne problemy .. 5m je smiesne .. Take kable sa bezne predavaju .. Je to prudova slucka .. Tam by nemali byt problemy ..