;)
jindy vyzkousej si nejaky emulace pasu jako pluginy. urcite ti to pomuze si predstavit, co to provede se zvukem. ale fakt od toho necekej nejakej radikalni posun, spis to sou nuance. stejne musis dobre smichat, abys dosah kyzenyho vysledku.
jinak yamaha dela i monitory. jak jsou na tom s pomerem kvalita/cena to fakt nevim. tady dostanes typy prevazne na behringer truth, tapco 5 nebo 8, ruzny maudio, alesis, event, popr. kdyz budes mit vic penez, tak adam - tyhle znacky ma nejvic lidi.
s vyberem zvukovky i monitoru je zbytecny se nejak extra rozepisovat, fakt tu najdes dobry informace si myslim. u zvukovky hlavne zvaz, kolik (i vyhledove) budes potrebovat vstupu a vystupu, pak treba dojdes k tomu, ze delta1010lt se ti vyplati oproti audiophile2496, jako k tomu postupne dochazim ja...
jinak yamaha dela i monitory. jak jsou na tom s pomerem kvalita/cena to fakt nevim. tady dostanes typy prevazne na behringer truth, tapco 5 nebo 8, ruzny maudio, alesis, event, popr. kdyz budes mit vic penez, tak adam - tyhle znacky ma nejvic lidi.
s vyberem zvukovky i monitoru je zbytecny se nejak extra rozepisovat, fakt tu najdes dobry informace si myslim. u zvukovky hlavne zvaz, kolik (i vyhledove) budes potrebovat vstupu a vystupu, pak treba dojdes k tomu, ze delta1010lt se ti vyplati oproti audiophile2496, jako k tomu postupne dochazim ja...
tie yamahy su celkom zaplatitelne, ale moc by som od nich necakal. moc sa nedaju pocut, nikde ich nemaju, ani tu vo FR... takze neviem
http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-186461.html
http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-186461.html
jindy: voxengo warmifier tady
http://www.voxengo.com/product/warmifier/
nebo PSP MixSaturator tady
http://www.pspaudioware.com/indexen.html
a nebo aura pro
http://www.db-audioware.com/aurapro.htm
jo a fakt si zkus neco tady vyhledat - zrovna treba ty aktivni/pasivni monitory by sis moh vic ujasnit
http://www.voxengo.com/product/warmifier/
nebo PSP MixSaturator tady
http://www.pspaudioware.com/indexen.html
a nebo aura pro
http://www.db-audioware.com/aurapro.htm
jo a fakt si zkus neco tady vyhledat - zrovna treba ty aktivni/pasivni monitory by sis moh vic ujasnit
Jindy: Vzhledem k tomu, že s nahráváním na pás mám nějaké zkušenosti, tak ti to při vědomí, že víceméně teprve začínáš, vřele nedoporučuji. Myslím, že to je technika, se kterou by měli pracovat až inženýři, kteří přesně ví, co od toho čekají. Pro začátečníka je to zbytečně složité a nákladné a radši bych na tvém místě opravdu vyzkoušel některý z pluginů.
Pokud bys ale přesto chtěl používat pás, tady je několik základů:
1. Páskový nahrávač se jmenuje kotoučový magnetofon.
2. Nahrávací médium je pás, který je poměrně nákladný, podléha opotřebování a je třeba jej dobře skladovat (vlhkost, teplota, zdroje elmag. rušení, atd.).
3. Provoz kotoučového magnetofonu tak, aby byl 100% v pořádku je finančně náročný, opotřebovávají se hlavy, je potřeba demagnetizovat, seřizovat mechaniku a nastavovat partametry záznamu.
4. Pokud chceš kombinovat nahrávání do pásu s počítačem, budeš muset vyřešit synchronizaci. Poměrně snadno se synchronizuje magnetofon a MIDI, na jedné stopě v magnetofonu máš nahraný SMPTE časový kód, který pomocí interface převádíš na časový kód pro MIDI. Interface stojí další peníze a u dvoustopého magnetofonu pak pro vlastní nahrávání můžeš využít jen jednu stopu, navíc u levnějších modelů riskuješ přeslech nepříjemného hvízdání a pípání SMPTE do audia. U vícestopého magnetofonu ti samozřejmě stop zůstane víc, SMPTE zabírá vždy jen jednu.
5. Synchronizace pásu s digitálním audiem je složitější, nestačí prosté SMPTE, ale potřebuješ převodník SMPTE na worldclock (např. od Rosendahlu), kterým taktuješ převodníky ve zvukovce (musí mít worldclock vstup), což je dost drahé a technicky náročné.
6. Lepší magnetofony mají různé systémy redukce šumu. U vícestopých je třeba dávat pozor, jestli jdou vypínat na jednotlivé stopy, protože si nerozumí s SMPTE a na synchronizační stopě nesmí žádný takový systém být.
7. Konkrétní typy magnetofonů, které stojí za nákup:
2 stopy, obvyklá šíře pásu 1/4"
- v hifi snad jedině Revox A77 / B77
- v pro cokoli od Studer a Nagra, Revox PR99 (já mám PR99Mk.3), popřípadě Tascam či Fostex
8 stop, nejlépe 1/2"
- Studer, Otari
- popřípadě Tascam (já mám TSR8) či Fostex
16, 24 stop, nejlépe 2"
- Studer, Ampex, MCI, Otari, atd. VELMI NÁKLADNÉ NA POŘÍZENÍ I PROVOZ!!!
Nechci tě nějak vystrašit, ale doporučuji dobře zvážit, jestli je kotoučový magnetofon to, co skutečně potřebuješ a chceš. Nenech se oblbnout pitomci, kteří si někde přečtou, že pás má "teplejší zvuk". To je sice pravda, ale hodně záleží na tom, na jaký magnetofon, na jaký pás, jaký zvukař a hlavně jaká hudba se nahrává.
Jen můj názor, Saša.
Pokud bys ale přesto chtěl používat pás, tady je několik základů:
1. Páskový nahrávač se jmenuje kotoučový magnetofon.
2. Nahrávací médium je pás, který je poměrně nákladný, podléha opotřebování a je třeba jej dobře skladovat (vlhkost, teplota, zdroje elmag. rušení, atd.).
3. Provoz kotoučového magnetofonu tak, aby byl 100% v pořádku je finančně náročný, opotřebovávají se hlavy, je potřeba demagnetizovat, seřizovat mechaniku a nastavovat partametry záznamu.
4. Pokud chceš kombinovat nahrávání do pásu s počítačem, budeš muset vyřešit synchronizaci. Poměrně snadno se synchronizuje magnetofon a MIDI, na jedné stopě v magnetofonu máš nahraný SMPTE časový kód, který pomocí interface převádíš na časový kód pro MIDI. Interface stojí další peníze a u dvoustopého magnetofonu pak pro vlastní nahrávání můžeš využít jen jednu stopu, navíc u levnějších modelů riskuješ přeslech nepříjemného hvízdání a pípání SMPTE do audia. U vícestopého magnetofonu ti samozřejmě stop zůstane víc, SMPTE zabírá vždy jen jednu.
5. Synchronizace pásu s digitálním audiem je složitější, nestačí prosté SMPTE, ale potřebuješ převodník SMPTE na worldclock (např. od Rosendahlu), kterým taktuješ převodníky ve zvukovce (musí mít worldclock vstup), což je dost drahé a technicky náročné.
6. Lepší magnetofony mají různé systémy redukce šumu. U vícestopých je třeba dávat pozor, jestli jdou vypínat na jednotlivé stopy, protože si nerozumí s SMPTE a na synchronizační stopě nesmí žádný takový systém být.
7. Konkrétní typy magnetofonů, které stojí za nákup:
2 stopy, obvyklá šíře pásu 1/4"
- v hifi snad jedině Revox A77 / B77
- v pro cokoli od Studer a Nagra, Revox PR99 (já mám PR99Mk.3), popřípadě Tascam či Fostex
8 stop, nejlépe 1/2"
- Studer, Otari
- popřípadě Tascam (já mám TSR8) či Fostex
16, 24 stop, nejlépe 2"
- Studer, Ampex, MCI, Otari, atd. VELMI NÁKLADNÉ NA POŘÍZENÍ I PROVOZ!!!
Nechci tě nějak vystrašit, ale doporučuji dobře zvážit, jestli je kotoučový magnetofon to, co skutečně potřebuješ a chceš. Nenech se oblbnout pitomci, kteří si někde přečtou, že pás má "teplejší zvuk". To je sice pravda, ale hodně záleží na tom, na jaký magnetofon, na jaký pás, jaký zvukař a hlavně jaká hudba se nahrává.
Jen můj názor, Saša.
no, ja myslim ze na prehananie mastra cez pas nepotrebuje SMPTE... ale mimo tohto detailu je to proste tak 
jindy, veci okolo robenia muziky maju istu postpnost a iste priority a toto by si mal riesit ako uplne posledne. najskor sa musis prepracovat k tomu ako dostat nieco v tvojej hlave na rozumny napad, potom sa mozeme bavit o tom ako ten napad zrealizovat (sample, zvuky, aranze), potom ako to zmiesat a az celkom na zaver o tom ako to zmastrovat, ked sem hodis nejake dielko a trebars prideme na to ze to je nieco co pas vobec nepotrebuje
jindy, veci okolo robenia muziky maju istu postpnost a iste priority a toto by si mal riesit ako uplne posledne. najskor sa musis prepracovat k tomu ako dostat nieco v tvojej hlave na rozumny napad, potom sa mozeme bavit o tom ako ten napad zrealizovat (sample, zvuky, aranze), potom ako to zmiesat a az celkom na zaver o tom ako to zmastrovat, ked sem hodis nejake dielko a trebars prideme na to ze to je nieco co pas vobec nepotrebuje
kexik: Já z toho pochopil, že chce na pás nahrávat v kombinaci s PC, viz. Jindy: "Jinak ten pás bych chtěl na nahrávání abych ulehčil PC a taky do té hudby dostal trošku toho dobrého šumu - aby pak nahrávky nebyly tak sterilní." a tam by to bez SMPTE šlo hodně ztuha, respektive si neumím představit jak... Jedině nějakým oldskoolovějším způsobem přes pulsní time code atd, ale to je prakticky to samé v horším podání.
Saša
Saša
syncro: tak ti děkuji za vyčerpávající a poučný text...s hudbou nezačínám, už 6 let hraju na fruita, ale až teď sem se nějak seriózněji na tomto fóru začal zajímat o zvuk a tak celkově o tu elektronickou hudbu hlouběji a zjistil sem, že mi ještě dost znalostí schází k tomu, abych mohl dělat opravdu kvalitní hudbu a pro jistotu sem si taky předplatil muzikus, který sem předtím nečetl...ten kotouč já nějak nehrotim a zatim se na to asi vykašlu, ale když někde v kůlně vyhrabu nějaký obstojný kotoučový magnetofon, tak si na to zkusim něco nahrát, jentak ze zvědavosti, proč ne...no ale asi si mi rozmluvil nákup nějakého toho profesionálního revoxe, zatím se budu zaměčovat radši na jiný věci, ikdyž bych ale rád slyšel co to udělá se zvukem...
Naposledy upravil(a) Jindy dne 16 úno 2006 12:28, celkem upraveno 1 x.
syncro: no jo, chtěl bych to jako rekordér audio outu ze zvukovky (nebo z mixáku, kterej ještě nemám)...dřív sem takhle nahrával na kazety přes hifi věž a výhoda toho je právě v tom, že mi to nežere výpočetní výkon jako Total Recorder který někdy používám teď na nahrávání live actů. Myslel sem, že to pak z toho pásu zase zpátky nacpu přes line-in do PC...ale spíš si pořídím nějaký další slabší počítač jen pro nahrávání, který můžu použít taky jako server. potom ten zvuk ale nebude obohacený a bude pořád studený...mě se zkrátka líbil zvuk třeba z MC, jenže to zase docela dost šumělo...
Naposledy upravil(a) Jindy dne 16 úno 2006 12:19, celkem upraveno 1 x.





