Poradíte (asi PCI) kartu s ultranízkou latencí?
Poradíte (asi PCI) kartu s ultranízkou latencí?
Máte někdo zkušenost s používáním PC jako zvukového modulu?
Jakou je možno dosáhnout nejnižší latenci?
Rozhodl jsem se, že zprovozním postarší (cca 4-5 let staré, nějaké hyperthreading Pentium4 3.2) WidoZe pécé, co se mi nečinně povaluje kolem a zkusím si z něj udělat takový Muse Receptor. Tedy bez Univire a jiných vychytávek, prostě pouze zvukový modul - ani ne pro synťáky, hlavně pro eDrums.
Mám takový kombinovaný set (V-Drums, Pintech aj.), modul používám hlavně Roland TD-20. Nějakou tu dobu už s tím funguju, natáčím na to kapely, má to svoje velké výhody a bubeníci (i jejich spoluhráči) byli výsledkem vždy nadšeni (přes občasnou počáteční nedůvěru, aby "to neznělo moc uměle, když to nejsou pravý bubny...") . Ty zvuky z modulu používám jenom pro aktuální odposlech při nahrávání. Jakmile začnu míchat, použiju buď BFD či věci od Toontrack. Což s sebou nese pár nevyhnutelně zdržujících akcí. Ač technologie za posled. 5-6 let dost pokročila, HiHat artikulace a ovládání je stále dost problematická a vyžaduje to jistou práci. Obzvlášť, když bubeník nahrává a poslouchá zvuk z modulu a já to pak převedu na plugin - musím editovat a vychytávat controller apod., což je časová ztráta a už mne to neba! I když mám svojí univerzální MIDI mapu a vše dopředu připravený, prostě to je třeba editovat a upravovat, jelikož přes modulu se HiHat chová jinak, než poté při triggrování z pluginu...
Kromě toho, je pro bubeníky stejně pocit při hraní z 90% lepší , když se trigrují zvuky z pluginu, než z modulů...
JENOMŽE pro takové hraní je nutno mít ultra super nízkou latenci.
Ke včemu jsem objevil nejvychytanější Sample Library bicích - MIXOSAURUS, která je naprosto nejdokonalejší a nejpropracovanější záležitostí svého druhu.
Jenom že prostě nemůžu najednou triggrovat zvuky (i když pro "Standalone" plugin a ne skrze DAW) a nahrávat na jednom Macu - potřebuju další comp jako samostatný spouštěč zvuků. MIDI z modulu rozdělím jak do DAW, tak do druhého PC, to není problém.
Zkouším to zatím s tím pécé, v rychlosti jsem nainstaloval Toontrack Solo (Standalone verze pluginu) a nějaký zvuky z C&V. V PC mám starou PCI zvukovku M-Audio delta 410 - jde mi pouze o odposlech. Funguje to solidně, jenom že ta Delta nemůže jít s bufferama při 44.1 KHz níž, než na 64 a já bych potřeboval ještě míň.
Tedy, jakou kartu by jste poradili? Asi RME 9652?
Potřebuji "pouze" nějakou PCI kartu, z které budu moct vyvést 8 analogových, nebo 8 ADAT kanálů (nebo 1 stereo SPDIF a 6 analog atd...) do odposlechů.
S tím ovšem asi souvisí i MIDI převodník pro to PC, co? Má vůbec smysl uvažovat o nějakém tom MIDISPORTU apod. za tisícovku? Liší se tyhle levný záležitosti v rychlosti přenosu? Nemám s nimi vůbec zkušenost, používám Motu MIDI Express XT, jenom že to mi slouží jako převodník pro Logic.
Koukal jsem, že některé RME karty mají i MIDI vstupy a výstupy. což bybylo určitě nejlepší. Jenže zase nechci dát 30 ticíc za MADI-to už raději časem půjdu do toho Receptoru.
Je myslím zbytečný investovat větší částku do něčeho, co má starou základní desku typu 478, starý sloty PCI a má fungovat jen pro odposlech...
Tedy za jakékoliv postřehy a nápady budu vděčný.
Jakou je možno dosáhnout nejnižší latenci?
Rozhodl jsem se, že zprovozním postarší (cca 4-5 let staré, nějaké hyperthreading Pentium4 3.2) WidoZe pécé, co se mi nečinně povaluje kolem a zkusím si z něj udělat takový Muse Receptor. Tedy bez Univire a jiných vychytávek, prostě pouze zvukový modul - ani ne pro synťáky, hlavně pro eDrums.
Mám takový kombinovaný set (V-Drums, Pintech aj.), modul používám hlavně Roland TD-20. Nějakou tu dobu už s tím funguju, natáčím na to kapely, má to svoje velké výhody a bubeníci (i jejich spoluhráči) byli výsledkem vždy nadšeni (přes občasnou počáteční nedůvěru, aby "to neznělo moc uměle, když to nejsou pravý bubny...") . Ty zvuky z modulu používám jenom pro aktuální odposlech při nahrávání. Jakmile začnu míchat, použiju buď BFD či věci od Toontrack. Což s sebou nese pár nevyhnutelně zdržujících akcí. Ač technologie za posled. 5-6 let dost pokročila, HiHat artikulace a ovládání je stále dost problematická a vyžaduje to jistou práci. Obzvlášť, když bubeník nahrává a poslouchá zvuk z modulu a já to pak převedu na plugin - musím editovat a vychytávat controller apod., což je časová ztráta a už mne to neba! I když mám svojí univerzální MIDI mapu a vše dopředu připravený, prostě to je třeba editovat a upravovat, jelikož přes modulu se HiHat chová jinak, než poté při triggrování z pluginu...
Kromě toho, je pro bubeníky stejně pocit při hraní z 90% lepší , když se trigrují zvuky z pluginu, než z modulů...
JENOMŽE pro takové hraní je nutno mít ultra super nízkou latenci.
Ke včemu jsem objevil nejvychytanější Sample Library bicích - MIXOSAURUS, která je naprosto nejdokonalejší a nejpropracovanější záležitostí svého druhu.
Jenom že prostě nemůžu najednou triggrovat zvuky (i když pro "Standalone" plugin a ne skrze DAW) a nahrávat na jednom Macu - potřebuju další comp jako samostatný spouštěč zvuků. MIDI z modulu rozdělím jak do DAW, tak do druhého PC, to není problém.
Zkouším to zatím s tím pécé, v rychlosti jsem nainstaloval Toontrack Solo (Standalone verze pluginu) a nějaký zvuky z C&V. V PC mám starou PCI zvukovku M-Audio delta 410 - jde mi pouze o odposlech. Funguje to solidně, jenom že ta Delta nemůže jít s bufferama při 44.1 KHz níž, než na 64 a já bych potřeboval ještě míň.
Tedy, jakou kartu by jste poradili? Asi RME 9652?
Potřebuji "pouze" nějakou PCI kartu, z které budu moct vyvést 8 analogových, nebo 8 ADAT kanálů (nebo 1 stereo SPDIF a 6 analog atd...) do odposlechů.
S tím ovšem asi souvisí i MIDI převodník pro to PC, co? Má vůbec smysl uvažovat o nějakém tom MIDISPORTU apod. za tisícovku? Liší se tyhle levný záležitosti v rychlosti přenosu? Nemám s nimi vůbec zkušenost, používám Motu MIDI Express XT, jenom že to mi slouží jako převodník pro Logic.
Koukal jsem, že některé RME karty mají i MIDI vstupy a výstupy. což bybylo určitě nejlepší. Jenže zase nechci dát 30 ticíc za MADI-to už raději časem půjdu do toho Receptoru.
Je myslím zbytečný investovat větší částku do něčeho, co má starou základní desku typu 478, starý sloty PCI a má fungovat jen pro odposlech...
Tedy za jakékoliv postřehy a nápady budu vděčný.
Mne isla Delta na 0.7ms stabilne bez problemov (freeze) a lupancov (96KHz). Musel som ale riadne vytunit xp-cka. Velmi som s tou kartou bol spokojny (Delta 66 + Omni Box) ~2 roky. Na zive hranie ako vysite.
Teraz mam Emu 1616M s dokonalym zvukom a mnozstvom problemov (delaye, lupance, 100%CPU) a vysokou latenciov na tom istom xp-cku...
Na zivo sa s na toto neda spolahnut.
Teraz mam Emu 1616M s dokonalym zvukom a mnozstvom problemov (delaye, lupance, 100%CPU) a vysokou latenciov na tom istom xp-cku...
Na zivo sa s na toto neda spolahnut.
velvet : kukam 9652 co tu mame .. minimalny buffer je 32 co pri 48k zodpoveda 0,7msec .. nezabudni ze pri 96kHz mas polovicnu latenciu ako pri 48 .. 9652 ma 2 midi porty ..
celkovo ale zavisi od vyladenia komputru , ako nizku latenciu bude stihat .. na nuendo.com ma vela ludi 9652 alebo MADI prave kvoli nizkym latenciam .. co som tak cital , tak vseobecne RME je schopne behat stabilne na velmi nizkych latenciach .. my behame na 10msec a viac , cize to neviem uplne posudit .. nerobime live ..
celkovo ale zavisi od vyladenia komputru , ako nizku latenciu bude stihat .. na nuendo.com ma vela ludi 9652 alebo MADI prave kvoli nizkym latenciam .. co som tak cital , tak vseobecne RME je schopne behat stabilne na velmi nizkych latenciach .. my behame na 10msec a viac , cize to neviem uplne posudit .. nerobime live ..
chlapci díky za komentáře
dk: s tou mojí Deltou ovčem méně než 64 na 44.1k neudělám
pytkine, to, že přii 96k bych měl poloviční latenci je fakt. Ale ty pluginy mají zvuky 24bit/44.1 a když by hrály pod jinou frekvencí, tak to bude jednak stresovat CPU a nebude to zcela v poho... alespoň ne pro "Live mode". Při míchání to neva. Jak píšeš, že záleží na vyladění kompjútru - tak to je něco, čeho se obávám a stejně nakonec asi koupím ten Receptor.
Jestli je něco, co mi u Maca VŮBEC nechybí, tak je to různé tweakování systému (jak hardwaru, tak softwaru). Úplně mne z toho mrazí, když si vzpomenu na moje léta s péééé céééé
abych se vyjádřil přesněji - nakonec jsem si uvědomil, že jsem jak moji kámoši na Vysočině. Když nám bylo těch 14 - 15 let, posháněli jsme nějaký ty "mašiny", dělali z nich "krosky" a vyjížděli do polí blbnout. Teda - oni hlavně pořád rozebírali, ladili a vyjelo se jen občas, tak jednou za týden , možná. Já jsem taky nakonec víc vychytával a overclockoval, než skládal nebo nahrával. Ne že by mne to nebavilo, ale prostě už často nešlo o muziku a trávil jsem tím až příliš mnoho času. A rozhodně se k tomu nehodlám vracet
kexíku, na tom taky něco bude. I když třeba v případě Toontrack SOLO (resp. DFHS a C&V, který přes SOLO běží jako standalone bez nutnosti být insertnutý v DAW) by ta latence pluginu měla být žádná (snad?), jelikož se zvuky nejdřív nahrajou do RAM a z ní se přehrávají. BFD sice streamuje z disku, ale taky lze zvolit "vše do RAM" (čímž není řečeno, že ten DFHS sampler přes RAM latenci nemá...).
V každém případě, když teď hraju a zvuk pouštím zároveň i z modulu , i z pluginu, je zvuk z pluginu opožděný opravdu velice nepatrně a věřím, že pokud bych se dostal na těch 32 bufferů, tak to bude úplně v pohodě!
Ten Receptor je stejně zajímavej. Běží to na Linuxu, ta uniwire architektura se mi moc líbí. Bych ho používal i při míchání. Jen mne překvapuje, že jsem nenašel žádnou zmínku o možnosti mít v něm více HD v RAIDu. A určitě bych do něj chtěl víc než 2GB RAM - když míchám, tak mi dfhs sežere v pohodě přes 3 giga RAMky jako nic shock:
Neznáte někoho, kdo ten Receptor má?
dk: s tou mojí Deltou ovčem méně než 64 na 44.1k neudělám
pytkine, to, že přii 96k bych měl poloviční latenci je fakt. Ale ty pluginy mají zvuky 24bit/44.1 a když by hrály pod jinou frekvencí, tak to bude jednak stresovat CPU a nebude to zcela v poho... alespoň ne pro "Live mode". Při míchání to neva. Jak píšeš, že záleží na vyladění kompjútru - tak to je něco, čeho se obávám a stejně nakonec asi koupím ten Receptor.
Jestli je něco, co mi u Maca VŮBEC nechybí, tak je to různé tweakování systému (jak hardwaru, tak softwaru). Úplně mne z toho mrazí, když si vzpomenu na moje léta s péééé céééé


kexíku, na tom taky něco bude. I když třeba v případě Toontrack SOLO (resp. DFHS a C&V, který přes SOLO běží jako standalone bez nutnosti být insertnutý v DAW) by ta latence pluginu měla být žádná (snad?), jelikož se zvuky nejdřív nahrajou do RAM a z ní se přehrávají. BFD sice streamuje z disku, ale taky lze zvolit "vše do RAM" (čímž není řečeno, že ten DFHS sampler přes RAM latenci nemá...).
V každém případě, když teď hraju a zvuk pouštím zároveň i z modulu , i z pluginu, je zvuk z pluginu opožděný opravdu velice nepatrně a věřím, že pokud bych se dostal na těch 32 bufferů, tak to bude úplně v pohodě!
Ten Receptor je stejně zajímavej. Běží to na Linuxu, ta uniwire architektura se mi moc líbí. Bych ho používal i při míchání. Jen mne překvapuje, že jsem nenašel žádnou zmínku o možnosti mít v něm více HD v RAIDu. A určitě bych do něj chtěl víc než 2GB RAM - když míchám, tak mi dfhs sežere v pohodě přes 3 giga RAMky jako nic shock:
Neznáte někoho, kdo ten Receptor má?
velvet : PC ti vyladi ten co ti ho stavia a ty sa venujes len muzike .. to je v poriadku .. tak to ma byt .. Aspon ja mam take skusenosti ze muzikanti radi za to zaplatia a nechaju si to postavit niekomu , kto tomu rozumie ..
Co sa tyka latencie .. Na akej si ? ked mas buffer 64, tak pri 44k by si mal byt dakde okolo 2msec .. to by malo byt OK .. to predsa nemoze byt pocut ze to hra neskor .. otazne je ako rychlo vie software zahrat co ma .. to by mal byt problem ale kazdeho syntaku/sampleru .. ze oproti realnemu bubnu zahra neskor .. aj midi je pomale .. kazda jedna sucast to trosku spomali ..
Co sa tyka latencie .. Na akej si ? ked mas buffer 64, tak pri 44k by si mal byt dakde okolo 2msec .. to by malo byt OK .. to predsa nemoze byt pocut ze to hra neskor .. otazne je ako rychlo vie software zahrat co ma .. to by mal byt problem ale kazdeho syntaku/sampleru .. ze oproti realnemu bubnu zahra neskor .. aj midi je pomale .. kazda jedna sucast to trosku spomali ..
pro zajímavost, změřil jsem si, o kolik je zpožděný signál z pluginu (z PC) oproti signálu přímo z TD-20 modulu.
.............................................. Audio z TD20 do Mixáku >DAW
............................................ /
Setup: úhoz na pad > TD-20
............................................ \
..............................................MIDI z TD20 do MotuExpressXT > PC>plugin Toontrack SOLO>audio z Delty po SPDIF do Mixáku >DAW
Při nastavení Delty v PC na 64 bufferů (zrona tak 64 nastaveno v pluginu) na 48k
to dělá 471 sampl.
By mne zajímalo, o kolik míň bych mohl čekat s tou RME na 32 bufferech. Aby to nebylo nakonec tak, že ta už tomu nijak výrazně nepomůže a zpoždění je jak píšete hlavně (též) díky "pomalosti" MIDI, kabelům, latenci pluginu a kdoví čeho ještě
jinak - ne, že by se s tím nedalo hrát, dost zajímavý je podbarvit "suchý" zvuk z pluginu zvukem z TD-20 (taková real-time paralelní komprese), ale k naprostý dokonalosti ještě trochu schází....
.............................................. Audio z TD20 do Mixáku >DAW
............................................ /
Setup: úhoz na pad > TD-20
............................................ \
..............................................MIDI z TD20 do MotuExpressXT > PC>plugin Toontrack SOLO>audio z Delty po SPDIF do Mixáku >DAW
Při nastavení Delty v PC na 64 bufferů (zrona tak 64 nastaveno v pluginu) na 48k
to dělá 471 sampl.
By mne zajímalo, o kolik míň bych mohl čekat s tou RME na 32 bufferech. Aby to nebylo nakonec tak, že ta už tomu nijak výrazně nepomůže a zpoždění je jak píšete hlavně (též) díky "pomalosti" MIDI, kabelům, latenci pluginu a kdoví čeho ještě

jinak - ne, že by se s tím nedalo hrát, dost zajímavý je podbarvit "suchý" zvuk z pluginu zvukem z TD-20 (taková real-time paralelní komprese), ale k naprostý dokonalosti ještě trochu schází....
ano. zvuk z pluginu z PC se dostane do mixáku (a tedy do DAW v Macu) o 471 samplů později, než do toho samého bodu zvuk přímo z TD20.Pytkin píše:velvet : akoze zvuk dostanes o 471 samplov neskor oproti tomu audiu z TD20 hej ?
kartu myslíš kterou? Asi máš na mysli tu Deltu v PC, kde je insertnutý plugin. Ten plugin není v Cubase ani jinde - je to "Standalone" aplikace. V pluginu si zvolím MIDI Device a Audio Device (zde je i možnost nastavit buffery - zrovna tak jako na kontrolním panelu Delty). A ta Delta je nastavena na nejnižší DMA Buffer size co lze : DMA Buffer size: Latency 64 samples.Pytkin píše:Ked zoberies ze kartu mas na 2msec (fakt ukazuje 2msec cubase ? alebo kolko ? nepovedal si) .. tak znizenie na 1 msec , tak zasadne nepomoze ..
Info Wokno od M Audio Delta control panelu říká, že použitím bufferu 64 na 44.1 dostanu latencci of input and output approx. 1 milisec.
Tak se obávám, že ta RME to asi fakt moc neurychlí...
asi to špatně vysvětluju... Ten mixák je "styčný bod", kam oba signály vedou. Jedná se tedy o jeden a ten samý mixák. Odtud posílám signál do odposlechového systému. Abych zjistil, o kolik je signál z pluginu z PC oproti signálu z modulu TD20 zpožděný, nahrál jsem oba signály přes stejný převodník do Logicu. Nejde mi o latenci, jakou to bude mít v Logicu.kexik píše:hmm a preco myslis ze digitalny MIXAK nema latenciu? to meranie je troska problem urobit mixom, lepsia by bola druha zvukna so znamou latenciou
Chtěl bych dosáhnout stavu, kdy signál z PC (zvuk generovaný pluginem) bude co nejméně opožděný oproti signálu z modulu (zvuk generovaný modulem).

Ten Audio signál z PC ani nehodlám nahrávat. Nahrával bych MIDI z modulu (TD20) a audio by generoval plugin v Logicu. (což ovšem znamená odpojit Motu express XT od PC a pro PC použít jiné MIDI rozhraní...)
aha, uz chapem... cece nikdy som neskumal kolko latencie spravi samotny drum trigger, ja mam taky amatersky drumpad od thomanna, a ten ma teda latenciu jak svina, neviem presne kolko, ale noty treba tak o 1/64 posuvat po nahrati midi... a to nema so zvukovkou nic spolocne. mozno by si sa mal skor zamerat na lepsi bici modul, alebo co
kexíku, cece, mám modulů několik a jedním z nich je TD20 , to nejlepší co dnes na trhu je, a zrovna tak (mj.) pady řady Roland V-Drums, tak snad stačí, ne 
Nemám vůbec problém s latencí zvuků z modulu, nebo s latencí MIDI nahraného do DAW z modulu.
Pouze mi jde o to, mít možnost jako generátor zvuku pro poslech při živém hraní (nahrávání) použít i něco jiného, než modul, a sice plugin (BFD nebo DFHS).
Jak jsem psal, něco jako Receptor. Či spíš BFD Turbo Receptor:
http://www.museresearch.com/
http://www.the-freddy.com/drums.html

Nemám vůbec problém s latencí zvuků z modulu, nebo s latencí MIDI nahraného do DAW z modulu.
Pouze mi jde o to, mít možnost jako generátor zvuku pro poslech při živém hraní (nahrávání) použít i něco jiného, než modul, a sice plugin (BFD nebo DFHS).
Jak jsem psal, něco jako Receptor. Či spíš BFD Turbo Receptor:
http://www.museresearch.com/
http://www.the-freddy.com/drums.html