Americká firma Sound Devices je známá jako výrobce velmi kvalitních rekordérů a přenosných nahrávacích zařízení http://www.sounddevices.com/products
USBPre2 je mezi podobnými produkty považován za špičku ve své kategorii (konkurovat mu aspoň podle sdílení uživatelů může ještě Metric Halo ULN-2, ten je však jen pro OSX).
Přístroj už mám a protože tady na něj někteří byli zvědaví, můžu sem hodit pár úvodních postřehů.
Překvapilo mě hned na úvod jak je to malinké

Základem jsou dva napájené XLR mikrofonní vstupy a dva linkové vstupy

Dále 2 sluchátkové vstupy, digitální vstup a výstup a samozřejmě USB konektor

Na předním panýlku je vtěsnáno mnoho ovladačů a přepínačů: ovladač hlasitosti vstupu, hlasitosti výstupu, přepínače mezi mikrofonem, linkou atd., celkém podrobné měřáky, vycvakávací ovladače úrovně hlasitosti výstupu a vyvažování úrovně pre a post signálu. To poslední zmíněné mě na úvod dost zmátlo a tak jsem trošku bezradně a zoufale přemýšlel proč stále ve sluchátkách slyším live zvuk mikrofonu (i bez spuštění DAW, při playbacku atd.). Kontaktoval jsem i přímo support , ale moc jsem nedozvěděl. Pak mě napadlo zavolat Stanislavu Abrahámovi, který se tady zminoval že přístroj také má a pak mi došlo že to tkví v tom otáčecím čudlíku Pre - PC (který se musí nejdříve vycvaknout aby se dal otáčet) a při přetočení na max PC přímý signál mizí (díky
Přístroj je možné použít samostatně (např. v propojení s malým přenosným rekorderem, kterému dodá napájené preampy atd.) - pak je ovšem třeba mít ještě nějaký USB zdroj napájený baterií - anebo v propojení s počítačem přes USB.
Na zadní straně je ve dvou řadách 2x10 malinkých přepínacích čudlíků které podle popisu na dně přístroje svým přepínáním ovládají x funkcí (limiter, HP filtr atd.). Co pokládám za velmi pitomé je fakt že dva z těch čudlíků spouštějí a vypínají 48V fantomové napájení. To jsem nejdřív nemohl vůbec nikde najít a pak jsem musel uplatnit jeden z Murphyho zákonů ("když selžou všechny pokusy, přečtěte si návod

V OSX stačí přístroj připojit a hned to funguje (např. v Reaperu je USBPre hned vidět jako sound device bez jakýchkoliv předchozích instalací).
Ve Windows je třeba nainstalovat ASIO driver (pro práci ve frekvencích nad 48V). Též bez problémů - hned se to pak v Samplitude objevilo.
Takže pak nastalo to nejdůležitější - vyzkoušet zvuk v praxi. Trošku s obavami jsem připojil mikrofony a nahrál pár základních nástrojů přes svůj standardní studiový setup vs USBPre2 - a říkal si jestli to nakonec nebude málo použitelná blbost v rámci příliš low end zvuku. Ale rychle se mi ulevilo ... Kupodivu to zní velmi solidně a dobře ... Ano, v určitých nuancích je nad věcí můj základní studiový setup (Forssell SMP-2+ MADA-2), ale kontrast není až tak výrazný ... Rozdíl je zejména v určitě pevnosti a jasnosti tónů a prostorovém vjemu. Ale není to rozdíl radikální. Rozhodně hodně pod rozlišovací schopností např. manželky obecné ...
Takže nakonec si myslím že záměr se povedl a je to zvukově velice solidní a dobře znějící zařízení, které je velmi přenosné, nenáročné (napájení přímo USB) a stačí vzít s sebou jen 2 stojany, mikrofony a kabely. Když to porovnám s vymontováním 2 Forssellů z racku, umístění do přenosného racku, vybalení Weisse AF1 (hledání Firewire redukce
Samozřejmě by se i tohle dalo použít jako digitální zvuková USB karta a preampy a AD mít externí. A dají se k tomu připojit napřímo i monitory (což v mém dosavadním mobilním setupu nešlo, musel bych ještě sbalit 1U monitor kontroler). Pokud by se jednalo o nahrávání jen stereo, je to mnohem lepší a praktičtější než můj Weiss AF1, který je přes firewire a nemá žádné analogové výstupy (sluchátka, monitory)
Takže sečteno a podtrženo - super. Jediné větší minus zatím dávám těm velmi otravným a krajně nepraktickým zadním miničudlíkům k zapínání 48V fantom




