V Drums od Rolandu

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Odpovědět
Mirorelo
Příspěvky: 2
Registrován: 08 bře 2006 17:30

V Drums od Rolandu

Příspěvek od Mirorelo » 09 bře 2006 09:03

Ahojte,

konkretne ma zaujimaju V Drums (TD 12K, TD 20, TD 8, TD 6), ak ich niekto skusal, alebo ich ma kupene nech napise ci to stoji za to, alebo skor ostat pri klasickych bicich.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 09 bře 2006 09:22

Přesunuto, stejně jako tvé druhé téma. Projdi si prosím strukturu sekcí, a? příště víš, kam co patří. Díky, Saša.

Uživatelský avatar
MonkeyFighter
Příspěvky: 733
Registrován: 28 úno 2003 12:17

Příspěvek od MonkeyFighter » 09 bře 2006 10:18

mno pokud chces nahradit zivy bici tak na to zapomen,zadny e-bici nebdou znit jako bubny ze dreva...na druhou stranu to ma spoustu ruznejch vyhod a vyuziti muzes to pripojit k sampleru, k ozvuceni bo nahrávání nepotrebujes zadnou extra mistnost ani mikrofony, je to paradni domu na cviceni...

zalezi co delas za muziku...jestli to ma znit jako zivy bici tak bych do toho nesel...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 09 bře 2006 10:51

mirorelo: ide o to ako drumpad snima udery, berie ich az od urcitej urovne a z niekolkych iducich rychlo po sebe nezoberie uplne vsetky (ked zaviris na snare napriklad). koli rozliseniu midi velocity sa straca mikrodynamika. dost zalezi na tom kde buchnes, so vzdialenostou od cidla v pade sa viac alebo menej straca citlivost (tu su ale velke rozdiely medzi kvalitnym a lacnym padom - velka haluz su pady s viacerymi cidlami - snare, hajtka). musis si na to buchnut, inak asi nepochopis o com hovorim.

na cvicenie to bude asi super, to neviem, nie som bubenik. tiez neviem ako si stoja rolandy oproti yamaham a pod, len ta chcem upozornit, jak to je, rozhodne to nekup bez osobnej skusenosti s konkretnym modelom.

Dava
Příspěvky: 69
Registrován: 11 říj 2002 11:14

Příspěvek od Dava » 09 bře 2006 10:52

No zivy bici to nenahradi ,asi jako kytaru nenahradis samplama.No ale predpokladam ze Vdrum nechces jen proto aby jsi na ne moh hrat jazz :) ,ale jsou drahy,teda aspon pro me.myslim ze existuje levnejsi reseni.
Koupil jsem Roland TMC6 trigger to midi prevodnik,bici jsem poskladal ruzne od kamosu a z bazaru,koupil jsem na inzerat snimace DDRUm,zapojil do sampleru a je to :) .Investice TMC6 5500,- snimace 6ks 1000,- no a sampler.nekdo ted prodaval myslim Yamahu za 5000,-.
Dobry je ze kdyz budes mit slusny bici ne jako ja Amati a uvnitr molitan tak muzes vyuzit oboji.

Uživatelský avatar
Ondrash
Příspěvky: 888
Registrován: 22 led 2005 10:43

Příspěvek od Ondrash » 09 bře 2006 14:38

Bubeník z kapely používal TD6. Byly pěkně drahý. Dal za ně 30000Kč. Hráli jsme house. Na elektroniku super věc. I na koncertech dobrý. Výhoda je že jsou oproti klasickým bicím skladné. Hráli jsme na klik, používali MIDI. Záleží na co ty bicí chceš. Od toho se to odvíjí....

j-bee74
Příspěvky: 54
Registrován: 20 črc 2004 09:23

Příspěvek od j-bee74 » 09 bře 2006 16:06

No náš bejvalej bubenik si pořídil Td 10 + komplet V drums pady asi cca před dvouma rokama...co se týká zvuku....jak na co.....pokud budu mluvit pouze o akustickejch sadách...tak na popinu, nebo v jeho případě dub..v pohodě...zní to ze všeho co jsme mohli vyzkoušet (D drum, Alesis D5) opravdu nejlíp, ale hodně tam dělaj EQ a efekty....co se týká citlivosti a chování tak taky jednoznačně nejlepší, zvláš? ten jejich snare pad.. ale upozorňuju že bubeník, kterej x let mlátí do dřevěnejch škopků, může mít trochu problém sžít se s tím. Na tvrdší styly to zvukově nedoporučuju. K použití ještě stojí za zmíňku kombinonovat zvuk TD 10 s normální sadou. Zní to mnohem líp, víc v prostoru a u zásadních věcí jako je kopák a snare to dodá větší tečku a i tělo dostane lepší barvu. Takhle jsem to viděl a slyšel třeba u bubeníka L. Dusilové. Další výhodou je že pokud naopak není dostatek šavlí v mixu můžeš jet třeba Kopák, snare, Stereo. a je hotovo. Jinak co se týká akustickýho zvuku ...viděl jsem na to hrát chlápka jazz metličkama..a taky hodně v pohodě. Takže abych to schrnul...
1) Na taneční věci a elektronický zvuky OK, celkem dobrý EQ i jakž takž compressor a Fx
2) Pop , reggae, dub, solidní... asi nejsilnější stránka, co se týká zvuku
3) Na metal a tvrdší styly...moc nedoporučuju...nemá to takovou razanci a agresivitu.

j-bee74
Příspěvky: 54
Registrován: 20 črc 2004 09:23

Příspěvek od j-bee74 » 09 bře 2006 16:12

Jinak upozorňuju že u TD 10 potažmo i 20 se nejedná o samply...to je hodně důležitý. Proto se ty Rolandy chovaj hlavně u snare tak dobře oproti všemu...až na tu cenu.

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 11 bře 2006 03:08

V-Drums jsou skvělý.
1) Pady: Snare má positional sensing, což znamená, že jinak zní úder u okraje a jinak u středu blány. Lze nastavit citlivost ráfku tak, aby hrál "ráfek" tedy "stick" při slabém úhozu a "rimshot" při silném. To samý mají tomy. Činely: ride má bell, "plochu" i "hranu" , Crashe mají 2 zóny. Těchto funkcí využiješ s modulem TD-20, u nižších asi s nějakou upgradovou kartou mám dojem. Modul TD-20 NEMÁ nijak závratný množství zvuků ve svojí bance (na rozdíl třeba od Alesis DmPro) protože téměř každý zvuk/nástroj lze editovat novou "technologií" : zvolíš materiál z čeho je virbl (brass, wood a já nevim co ještě), rozměry bubnu, blánu (písek, PinStripe-a to v licenci Remo, clear)... dál tlumení, pozici mikrofonu snímajícího buben (víc na střed blány/víc dovnitř kopáku/víc ven z kopáku/dál od bubnu nebo činelu atd...). U snare napnutí struníku taky. U tomů a kopáku obdobně co by tak asi bubeník mohl chtít "pořešit" ... U činelů kromě materiálu děrování nebo řetízky apod. U umělejch electro bicích lze větš. editovat velikost a ladění.....
Dál-celou soupravu lze umístit do prostoru (ambience) a zvolit jaký prostor se jedná (studio, garáž, theatre, hala apod...). dále zvolit materiál z čeho jsou stěny (plast, dřevo, sklo) a velikost prostoru. dál-umístění "ambientních" mikrofonů v tomhle prostoru (nahoře/ dole u země). Každej buben má možnost svýho comp/expanderu a EQ. Na celou soupravu z hlavního stereo výstupu pak lze použít Master comp/EQ. Jo a pak taky multiefekt (Reverby, GateReverb, chorusy, Overdrive apod...)....Zároveň má TD-20 dostatek outputů pro jednotlivý bubny...
Je to dost flexibilní na to, aby to znělo "bratelně" a přirozeně-pokud si pohraješ s nastavením a ekvalizací-to je potřeba, pohrát si s nastavením a EQ jednotlivejch bubnů a souprav. Bicí moduly maj obecně velice často moc "hezký" (navejškovaný a nadupaný) presety... Roland je je Japonec a jako takovej "z továrny" zní-prostě jinak než Clavia. Ale zacházení je jednoduchý a dostaneš z toho víc. I pro tvrdej metloš se to dá použít.
Jasný je, že pro bubeníka to bude trochu nezvyk - ale jen zpočátku. Něco jako poprvý ve studiu se sluchátkama na hlavě kam pouští zvukař trochu naefektovaný škopky :oops:
Já říkám: TD20 je super. K ní je nutný mít z V-Drums nejlepší řady Snare, Ride, HiHat (VH-11 nebo 12) a Crash(e). Pokud Ti nejde o jazz, patrně oželíš ráfky u tomů. Tak že tomy a kopák se dá sehnat levnější.
Pozor na:
1)kopák14" od Pintech na "podstavci" - je nestabilní (to zase V drums je Rock Solid!)
2) Roland moduly obecně neumožňujou spustit zároveň zvuk blány a ráfku, když se zahraje na blánu i ráfek zároveň: buď blána, nebo ráfek-i když udeříš obojí najednou, dostaneš jen jeden zvuk- to ale neva, protože to zatriggruje ráfek, pod kterým když bude "rimshot" tak to zahraje rimshot jako by jsi hrál rimshot. A "rimshotem" teď mám na mysli silný úder zároveň na blánu a ráfek.... fuj je toho nějak moc :shock: Je ale fakt že si musíž dávat pozor aby jsi hrál jen čistě na blánu, jestliže trigger ráfku bude spouštět diametrálně odlišný zvuk...

No pocit samozřejmě není stejnej jako u akustickejch, ALE doba se mění, na akustiku se taky hraje jinak než na elektriku, na křídlo jinak než na hammondky nebo na keyboard zapojenej do compu a VST-tak co. Dneska je stejně všechno možný. A výhody to má značný :wink:

PS-a stačí i ten modul a použít speciálních snímačů-výplní od Hartdynamics co dělaj Hart drums. Ty výplně se strčej pod blány akustickejch bicích a (prej) je utluměj tak jako by to byly pady. Ale asi nemaj positional sensing atd. Nicméně se tak dá ušetřit na kopáku a tomech.
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Odpovědět