
Vinyl Recorder
Vinyl Recorder
Vinyl Recorder - tohle chci na hraní
, ve FAQ je docela zajímavý povídání...

https://www.youtube.com/dysmusax
Music washes away from the soul the dust of everyday life
Music washes away from the soul the dust of everyday life
- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
MonkeyFighter - Neboj se, vinyl nezemre nikdy, to jsem si naprosto jistej, dokud bude zit tolik magoru do kterych se taky pocitam, co za nejakou klasiku daji strasny penize a pak nemaji celej mesic co jist, tak se nebojim... Zajem je porad stabilni a navic pribejvaji dalsi a dalsi maniaci, takze pohoda.... 

Tohle mě zajímalo moc a moc, takže jsem kolem toho něco zjiš?oval. Vestax je nejhorší volba, má špatnej zvuk a je to spíš amatérský řešení. Profi řešení je buď novej katr od VinylRecorder ( http://www.vinylrecorder.com/ ) nebo od Vinylium ( http://www.vinylium.ch/dubcut/dubcutter.html ), popřípadě starší jetej katr od třeba od Neumanna. Vzhledem k ceně katru a médií to pro pár desek nemá význam a je lepší si je objednat od někoho, kdo dělá komerční dubplates (cena cca. 1000 až 1500 za kus). V Loděnicích nechávám singly lisovat taky, ale to má smysl až pro sérii, protože nechat udělat matrici stojí ba?oh.
Co se týče diskuze na téma "smrt vinylu", tak ta už tu byla tolikrát, že to snad nemá cenu řešit, ne?
Saša
Co se týče diskuze na téma "smrt vinylu", tak ta už tu byla tolikrát, že to snad nemá cenu řešit, ne?
Saša
Ja mam pocit, ze v CZ se dubplates nedelaji, nebo o tom nevim, lidi si je delali v Nemecku, ale ja nevim, je to strasne tezky a zvuk to ma prisernej. Soudim podle trech kusu, ktere jsem mel doma... Rad se o nich dozvim vic, jestli tady je nekdo, kdo tomu rozumi....Side píše:Kdo dělá v Čechách dubplates?je lepší si je objednat od někoho, kdo dělá komerční dubplates (cena cca. 1000 až 1500 za kus)
Dubplates dělají třeba zrovna Vinylium, ale i spousta dalších manufakturek. Stačí si vyhledat v Googlu třeba "dubplates cutting". V Čechách podle mě nikdo, kromě nezaručených zvěstí o "nějakejch technařích, co maj katr". Co se zvuku týče, lepší zvuk maj acetáty, ale je to měkčí matroš, kterej se brzo ojede. Hardwaxy jsou řezaný přímo do tvrdýho plastu, vydržej víc, ale maj o trochu horší zvuk. Já sám jsem si nikdy dubplates dělat nenechal, jenom lisuju, ale nějaký dubplates jsem slyšel, takže trochu představu mám.
Nejlepší řešení je rozhodně lis, v Loděnicích jsou schopný udělat testpressy (třeba 5 kusů), jenže stejně je tam nutnost zaplatit výrobu matrice, což třeba pro 7" představuje cca. 6 litrů. Takže je to vrcholně neekonomickej způsob získání pár desek.
Co se zvuku týče, pokud má věc skončit na vinylu, je s tím potřeba počítat při mixu a masteru. Dělal jsem na vinyl čtyři produkce, první dopadla špatně, protože jsem jako jouda nevěděl, jak to na vinyl správně připravit. Další tři singly hrajou skvěle a Loděnice můžu jenom doporučit. Obecný zásady jsou tu někde popsaný, ale shrnout se daj následovně:
1. Frekvenční rozsah (ořezat sub, nepřepálit vejšky)
2. Mono kompatibilita (pozor na protifáze, peklo pro řezací diamanty)
3. Délka tracku (čím delší, tím hůř)
4. Dynamika (čím natlačenější, tím hůř)
5. Transienty (čím výraznější, tím hůř)
Tolik moje skrovný znalosti týhle problematiky,
Saša
Nejlepší řešení je rozhodně lis, v Loděnicích jsou schopný udělat testpressy (třeba 5 kusů), jenže stejně je tam nutnost zaplatit výrobu matrice, což třeba pro 7" představuje cca. 6 litrů. Takže je to vrcholně neekonomickej způsob získání pár desek.
Co se zvuku týče, pokud má věc skončit na vinylu, je s tím potřeba počítat při mixu a masteru. Dělal jsem na vinyl čtyři produkce, první dopadla špatně, protože jsem jako jouda nevěděl, jak to na vinyl správně připravit. Další tři singly hrajou skvěle a Loděnice můžu jenom doporučit. Obecný zásady jsou tu někde popsaný, ale shrnout se daj následovně:
1. Frekvenční rozsah (ořezat sub, nepřepálit vejšky)
2. Mono kompatibilita (pozor na protifáze, peklo pro řezací diamanty)
3. Délka tracku (čím delší, tím hůř)
4. Dynamika (čím natlačenější, tím hůř)
5. Transienty (čím výraznější, tím hůř)
Tolik moje skrovný znalosti týhle problematiky,
Saša
sasa: ja nechtel rozpoutavat diskuzi o smrti vinylu
rek jsem to proto, ze od ty doby, co jsem si zahral z technicse co zere cd, jsem tomu zacal sam verit. jsem z nej unesenej, protoze ta prace s nim, pro me byla pocitove prace s tretim gramcem - zadnej zásek, vsechno automaticky - zazity.
budoucnost vinylu vidim fakt uz jenom u hip-hopu a stylu kde se vyrazne pouzivaj triky primo s deskou. pro house/techno/dnb uz se mi zda, ze doba nastala. podle me jde jenom o cas, nez to lidem dojde a v klubech budou kvalitni cdprehravace.

budoucnost vinylu vidim fakt uz jenom u hip-hopu a stylu kde se vyrazne pouzivaj triky primo s deskou. pro house/techno/dnb uz se mi zda, ze doba nastala. podle me jde jenom o cas, nez to lidem dojde a v klubech budou kvalitni cdprehravace.