ADPCM
ADPCM
ma nekdo trochu zkusenosti s ADPCM? Potrebuju prevest spoustu samplu do WAV/ADPCM (at uz MS, nebo IMA) a pokazde se vetsina z nich posere - na konci se objevi asi 0.05 vteriny kousel samplu, kterej dela neprijemny lupnuti. Zkousel sem to na pecce, na macovi, dela to vsude.
napsal bych si vlastni konvertor, ale tolik casu bohuzel nemam :/
napsal bych si vlastni konvertor, ale tolik casu bohuzel nemam :/
no nechapu, kde se to tam bere. ted se me podarilo zehnat jakousi ultraobsukrni utilitu na macos9 (to je naprosto prisernej system, brrrr, zlatej amigaos [:nostalgy:]) a ta lupance neprodukuje (no, produkuje, ale prakticky neslysitelny).
neni me to jasny, zkousime to tady na trech ruznejch komplech a trech ruznejch OS, tak netusim, kde se tam ten lupanec bere.
na konci nula neni - je tam zkopirovanejch 1984 samplu odnekud z prostredku zvuku.
neni me to jasny, zkousime to tady na trech ruznejch komplech a trech ruznejch OS, tak netusim, kde se tam ten lupanec bere.
na konci nula neni - je tam zkopirovanejch 1984 samplu odnekud z prostredku zvuku.
kexik : adpcm je bezstratovy ? vzdy som si myslel ze stratovy
kru : svojho casu , ked som vyrabal multimedialne CDcka , tak sem tam, ked sme sa nezmestili na CD , tak sme zvuky konvertovali do ADPCM a nikdy ziadne lupance tam neboli .. pouzival som Sound Forge , odhadujem 5.0 ..
kru : svojho casu , ked som vyrabal multimedialne CDcka , tak sem tam, ked sme sa nezmestili na CD , tak sme zvuky konvertovali do ADPCM a nikdy ziadne lupance tam neboli .. pouzival som Sound Forge , odhadujem 5.0 ..
Naposledy upravil(a) Pytkin dne 17 srp 2007 14:34, celkem upraveno 1 x.
Pytkin: no praveze me to neni jasny, kdyby to bylo nejak formatu vlastni, tak by ho prece nikdo nepouzival....tak nevim, jak je to mozny. jak rikam, nastesti sem to vyresil nejakou utilitkou, ale porad nechapu, jak se tam ty lupance dostavaji (neni to pokazde, jen asi u tretiny samplu a pokud zmenim delku samplu - pridam ticho na konec - mam velkou pravdepodobnost, ze se ulozi dobre).
pytkin: kazdje ten sampl koncil na nule, nektery mely jednu vterinu ticha, nektery dve...nektery se s jednou vterinou ticha ulozily dobre, nektery se dvame, nektery s 1.9... sem si rikal, jestli treba nemusi byt delka nasobek nejakyho cisla (2, 4, 64, ...), aby se to ulozilo dobre (ale netestoval sem to).
no ted uz je to jedno, zvuky sou prevedeny, ten je jen zkontroluju v akci a pak uz chcu mit od toho strasnyho projektu pokoj.
no ted uz je to jedno, zvuky sou prevedeny, ten je jen zkontroluju v akci a pak uz chcu mit od toho strasnyho projektu pokoj.
Snažil jsem se tady vyčíst ze skript a vzorců chování toho adaptivně diferenciálního PCM kodeku, mám v tom teda furt trochu hokej, nicméně bych řekl, že vzhledem k tomu, že do je narozdíl od PCM nebo Sigma-Delta spektrálně závislí, asi záleží na charakteru toho samplu, jak dlouhá musí být ta mezera. No nicméně mi přijde, že jedna vteřina je sakra dlouhá.
jedna vterina je dlouhatanska....to proste veme 992 samplu, coz je asi 0.05 vteriny na 22kHz, odnekud z prostredku toho zvuku a prilepi je na konec. ne pokazde, ale casto. original zvuk konci minimalne vterinou ticha (naprostou nulou, ne nahrany ticho). nakonec sem nasel utilitku, ktera to dokaze spravne prevest. ale stejne me zajima, kde je problem a navic asi v nejblizsi dobe budu potrebovat napsat adpcm loader/saver, tak se to bude hodit.