ADPCM

Ostatní audio software, obecná diskuse
Odpovědět
Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

ADPCM

Příspěvek od kru »

ma nekdo trochu zkusenosti s ADPCM? Potrebuju prevest spoustu samplu do WAV/ADPCM (at uz MS, nebo IMA) a pokazde se vetsina z nich posere - na konci se objevi asi 0.05 vteriny kousel samplu, kterej dela neprijemny lupnuti. Zkousel sem to na pecce, na macovi, dela to vsude.
napsal bych si vlastni konvertor, ale tolik casu bohuzel nemam :/

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad »

A není to vlastnost toho formátu? Většina ztrátových kodeků, mp3 nevyjímaje, taky zaokrouhluje na násobek frame.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

adpcm je bezstratovy. to lupnutie imho vyplyva z principu aditivneho popisu signalu (na konci nie je absolutna nula), ale co ma trapi viac ze som adpcm vyrabal a ziadne lupance sa nekonali. pouzival som wavelab a mikrosofti adpcm co je vo windows

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru »

no nechapu, kde se to tam bere. ted se me podarilo zehnat jakousi ultraobsukrni utilitu na macos9 (to je naprosto prisernej system, brrrr, zlatej amigaos [:nostalgy:]) a ta lupance neprodukuje (no, produkuje, ale prakticky neslysitelny).

neni me to jasny, zkousime to tady na trech ruznejch komplech a trech ruznejch OS, tak netusim, kde se tam ten lupanec bere.

na konci nula neni - je tam zkopirovanejch 1984 samplu odnekud z prostredku zvuku.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 5049
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph »

1984 Velky Bratr te vidi!

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

mrknem sa na to, zaujimavy pruser... a z akych softov si tie kodeky krmil? teda, nemalo by na tom zalezat, ale bohvie...?

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru »

no zkousel sem soundforge na pc a soundapp na macos9. jediny, co poskytuje solidni vysledky, je jakejsi WavMaker od Dorling-Kindersley z roku 96 pod macos9...

btw tech samplu je jen 992, spletl sem si samplovaci frekvenci.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22430
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

kexik : adpcm je bezstratovy ? vzdy som si myslel ze stratovy

kru : svojho casu , ked som vyrabal multimedialne CDcka , tak sem tam, ked sme sa nezmestili na CD , tak sme zvuky konvertovali do ADPCM a nikdy ziadne lupance tam neboli .. pouzival som Sound Forge , odhadujem 5.0 ..
Naposledy upravil(a) Pytkin dne 17 srp 2007 14:34, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru »

Pytkin: no praveze me to neni jasny, kdyby to bylo nejak formatu vlastni, tak by ho prece nikdo nepouzival....tak nevim, jak je to mozny. jak rikam, nastesti sem to vyresil nejakou utilitkou, ale porad nechapu, jak se tam ty lupance dostavaji (neni to pokazde, jen asi u tretiny samplu a pokud zmenim delku samplu - pridam ticho na konec - mam velkou pravdepodobnost, ze se ulozi dobre).

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22430
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin »

kru : neni to tym ze je treba aby zvuk skoncil v nule ? ja priznam sa vzdy vseto na konci fadeoutujem .. aj ked 0.1s , ale je tam ..

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru »

pytkin: kazdje ten sampl koncil na nule, nektery mely jednu vterinu ticha, nektery dve...nektery se s jednou vterinou ticha ulozily dobre, nektery se dvame, nektery s 1.9... sem si rikal, jestli treba nemusi byt delka nasobek nejakyho cisla (2, 4, 64, ...), aby se to ulozilo dobre (ale netestoval sem to).

no ted uz je to jedno, zvuky sou prevedeny, ten je jen zkontroluju v akci a pak uz chcu mit od toho strasnyho projektu pokoj.

cublay
Příspěvky: 66
Registrován: 07 lis 2006 11:43

Příspěvek od cublay »

Snažil jsem se tady vyčíst ze skript a vzorců chování toho adaptivně diferenciálního PCM kodeku, mám v tom teda furt trochu hokej, nicméně bych řekl, že vzhledem k tomu, že do je narozdíl od PCM nebo Sigma-Delta spektrálně závislí, asi záleží na charakteru toho samplu, jak dlouhá musí být ta mezera. No nicméně mi přijde, že jedna vteřina je sakra dlouhá.

Uživatelský avatar
kru
Příspěvky: 242
Registrován: 20 kvě 2003 08:50

Příspěvek od kru »

jedna vterina je dlouhatanska....to proste veme 992 samplu, coz je asi 0.05 vteriny na 22kHz, odnekud z prostredku toho zvuku a prilepi je na konec. ne pokazde, ale casto. original zvuk konci minimalne vterinou ticha (naprostou nulou, ne nahrany ticho). nakonec sem nasel utilitku, ktera to dokaze spravne prevest. ale stejne me zajima, kde je problem a navic asi v nejblizsi dobe budu potrebovat napsat adpcm loader/saver, tak se to bude hodit.

Odpovědět