Stejne to tam rezou furt do plechu takze vysledek nikdy nebude tak dobrej jako do lacqueru neba jak se tomu rika...matucha píše:V Lodenicich maj ted mimochodem nejakej novej soft, kterej si sami vyvinuli na simulovani toho ryti, takze uz nemusej bejt opatrny nebo se naopak prilis bat pritlacit s hlasitosti. Sem zvedavej na vysledek teda.
DDP - disc description protocol
Re: Wavelab7, Cubase 5.5
Re: Wavelab7, Cubase 5.5
ISO není audio formát. Cue/wav image je teoreticky možný pro výrobu CD, ale některé výrobny se nad tím ošívají ... DDP image obsahuje veškerá přímá data potřebná k výrobě glassmasterunixx píše:Ma DDP nejakou vyhodu oproti klasickymu iso nebo cue/bin image? Ty se daji vytvorit i pomoci freeware nastroju a pritom obsahuji vse potrebne. Nebo ne?
Re: Wavelab7, Cubase 5.5
Vážený kolego,ekeaze píše:Stejne to tam rezou furt do plechu takze vysledek nikdy nebude tak dobrej jako do lacqueru neba jak se tomu rika...matucha píše:V Lodenicich maj ted mimochodem nejakej novej soft, kterej si sami vyvinuli na simulovani toho ryti, takze uz nemusej bejt opatrny nebo se naopak prilis bat pritlacit s hlasitosti. Sem zvedavej na vysledek teda.
dovolil bych si nesouhlasit s výše uvedeným tvrzením, že výsledek řezání DMM procesem "nikdy nebude tak dobrej" jako z lakové fólie. Samozřejmě hraje velkou roli, jaký je dodaný podklad a kdo provádí řezání. Obecně lze ale říct, že stejný operátor při stejném podkladu dokáže říznout Cu plech tak, že výsledná vylisovaná deska bude hrát lépe než při výrobě z lakové fólie. DMM technologie je novější a pokročilejší a ve většině případů dává lepší výsledky než technologie laková. Jedinou výjimkou, kdy je řezání do lakové fólie výhodnější, je pro signály s velkým množstvím bassových frekvencí v protifázi, které ale jsou obecně nevhodné z důvodu problémů při reprodukci. Tyto signály se totiž zapisují "do hloubky" - jako hloubková výchylka ze základní šířky drážky a zde laková technologie umožňuje jít při řezání do větší hloubky než pro Cu plech. Také má hlubší drážka nepatrně větší "toleranci" na vyskočení přenosky z drážky při skrečování, ale tento rozdíl se dá při správném nastavení kompenzovat i pro DMM.
Samozřejmě nelze úplně srovnávat specializované nezávislé masterovací studio, které řeže do lakové fólie a kde se původní, ne-úplně-pro-vinyl-vhodný podklad různě "vylepšuje", aby po několikahodinové práci vznikla výborně říznutá laková fólie... s procesem řezání do Cu plechu v GZ, kde se provádí přepis z dodaného podkladu téměř beze změn a korekce služí pouze k přizpůsobení technologickým omezením mechanického záznamu. My předpokládáme, že podklad JE JIŽ PŘIPRAVEN PRO VINYL A MÁ ZNÍT TAK, JAK BYL DODÁN. Neprovádíme žádný dodatečný mastering! Pokud to ale bude objednáno, můžeme master připravit dle přání zákazníka a dokonce si to u nás může i poslechnout a navrhnout změny, ale to jsou nadstandardní služby a řeší se individuálně.
Tenhle příspěvek je trochu off-topic, ale nedalo mi to nezareagovat

S pozdravem,
Re: Wavelab7, Cubase 5.5
1) Klasické ISO soubory se opravdu používají pouze pro datové CD-ROM disky a DVD bez ochrany proti kopírování, protože používají interní formát 2048 bajtů /sektor. Pozor ale, lze se setkat i s jinými soubory, např. freeware ImgBurn umí vytvořit CUE+ISO i pro CD-Audio nebo další formáty, kde ISO může být binární soubor i s formátem 2352 bajtů/sektor.Ivo píše:ISO není audio formát. Cue/wav image je teoreticky možný pro výrobu CD, ale některé výrobny se nad tím ošívají ... DDP image obsahuje veškerá přímá data potřebná k výrobě glassmasterunixx píše:Ma DDP nejakou vyhodu oproti klasickymu iso nebo cue/bin image? Ty se daji vytvorit i pomoci freeware nastroju a pritom obsahuji vse potrebne. Nebo ne?
2) CUE+WAV není úplně šťastná kombinace, protože různé softwary umí vyexportovat i WAVy ve vyšším rozlišení než 44.1kHz/16-bitů, a to pak může být pro některé lisovny problém. CUE+BIN+CDT je nejlepší free alternativa k DDP a lze s tímto formátem pokrýt 99% všech CD disků bez ochran proti kopírování. Dokonce i multisessionové Enhanced CD a CD-Extra, pokud se použije rozšířená podoba CUE formátu. Také skryté tracky se pomocí CUE formátu dají poměrně jednoduše vypálit nebo použít pro dodání do lisovny.
3) K DDP jen dodávám, že "správně vytvořená DDP image" je nejvhodnější.
Re: DDP - disc description protocol
Tak to by mě potom fakt zajímalo proč v Loděnicích odmítáte přijmout master jako DDP a já to právě ted (+ včera v noci) musím pro kolegu z Holandska vypalovat na CD, posílat mu zpátky náslechy pro kontrolu a předávat dnes komusi v Praze




Re: DDP - disc description protocol
Zdravím,Ivo píše:Tak to by mě potom fakt zajímalo proč v Loděnicích odmítáte přijmout master jako DDP a já to právě ted (+ včera v noci) musím pro kolegu z Holandska vypalovat na CD, posílat mu zpátky náslechy pro kontrolu a předávat dnes komusi v Praze![]()
![]()
to by mě fakt zajímalo, kdo v Loděnicích odmítnul DDP. Pošlete mi kontakt nebo odkaz na člověka/firmu privátně a já si to s nimi vyřídím

Je možné, že některé zprostředkovatelské firmy (brokeři) si zjednodušují práci nebo problému úplně nerozumí a pak to takhle dopadá...
Pro výrobu CD a DVD je DDP formát nejlepší, viz výše.
Pro vinyl DDP samozřejmě akceptujeme také, ale protože umí "jen" 44.1kHz/16-bit, tak máme raději WAV nebo AIF ve vyšším rozlišení.
Je mi líto Vaší práce navíc, ale jinak přeji pěkný den,