OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Ostatní audio software, obecná diskuse
Odpovědět
andyfuturix
Příspěvky: 4
Registrován: 23 říj 2014 23:36

OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Příspěvek od andyfuturix » 24 říj 2014 00:02

Zdravim Vas. Narazil som na problem, kde mi DAW 64bit nepodporuje 32bit VST pluginy. Je velkostou cca 4GB limitovana aj samotna aplikacia, pokial bude 32-bitova a bezat pod 64bitovym OS ? Alebo sa tento limit tyka iba operacneho systemu ak je 32bitovy ? Uvazujem, ze si pod 64bitovym systemom nainstalujem 32bitovu verziu DAW a tym padom budem moct pouzivat 32bitove pluginy. Nechcem pouzivat jbridge a pod. Koklko Vam v skutocnosti zozerie pamate v beznych projektoch, kde mate nasadene VST pluginy? Je to viac ako spominanych 4GB ? Urcite ste na podobny problem narazili a ci vobec ma zmysel riesit to ? Vopred dakujem za objasnenie.
Naposledy upravil(a) andyfuturix dne 31 říj 2014 01:27, celkem upraveno 1 x.

andyfuturix
Příspěvky: 4
Registrován: 23 říj 2014 23:36

Re: OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Příspěvek od andyfuturix » 24 říj 2014 00:18

Podla tohoto obrazku nie je 32bitova aplikacia Studio One limitovana 4GB pokial pracuje na 64bitovom systeme.
Přílohy
OS 32bit vs OS 64bit.jpg
OS 32bit vs OS 64bit.jpg (71.52 KiB) Zobrazeno 614 x

Uživatelský avatar
developdevice
Příspěvky: 144
Registrován: 05 bře 2014 11:05

Re: OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Příspěvek od developdevice » 28 úno 2015 02:13

Pokud používáš 32bit DAW, VŽDY je k dispozici nativně bez bridge pouze cca 3,2GB (nevím ted z hlavy naprosto přesně) RAMky. Samozřejmě i v případě, že používáš 64bit systém. Některé 32bit DAW umí pracovat již v základu s 64bit pluginy (a naopak) a tím buďto zajistit možnost vice RAM a nebo funkčnost 32bit pluginů v 64bit DAW. Je to ale samozřejme pres bridge a nefunguje to vždy a na 100%. Ty bridge používat nechceš, což chápu.. Proto je třeba zvážit, zda Ti stačí RAM v rámci 32bit DAW a nebo jet 100% 64bit a využívat RAMky podstatně vice, resp. neomezeně, co systém dovolí. Je třeba si ale dát pozor na to, že zdaleka né všechny pluginy jsou k dispozici v 64bitech.... Já osobně používám 32bit DAW (W7 64bit, Intel i7, 16GB RAM), právě z toho důvodu, že několik mých oblíbených pluginů v 64bit verzi není.. A poněvadž na insertech nešetřím, zaplnim RAMku celkem snadno.. Když tam ještě naladuju MIDI škopky a Kontakt.. To je dost individuální, kolik vlastně potřebuješ RAMky. Projekt od projektu je jiný.
Develop Device
composing / mixing / mastering
http://www.developdevice.com

Uživatelský avatar
TOM-Thak
Příspěvky: 3854
Registrován: 19 čer 2004 22:38

Re: OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Příspěvek od TOM-Thak » 25 bře 2015 10:55

Mozna trosku OT - ale u toho kontaktu nebo podobnych sampleru, lze rict, aby to vse drzel v RAMce a nesahal pak uz na disk?
Mam 24GB RAM a myslim si, ze treba klidne 16GB RAM bych mohl pustit s prehledem na nejaky obsahly projekt, ale resi si to 64bit DAW samo, nebo dany VSTi a nebo je potreba to nekde nastavovat a hlidat?

dusanmsk
Příspěvky: 536
Registrován: 04 led 2011 12:33

Re: OS WIn7 64bit s 32 alebo 64 bit pluginy?

Příspěvek od dusanmsk » 25 bře 2015 16:35

Ja som vzdy fascinovany tym, ako jednotlive DAW riesia tuto otazku. Niektore to maju tak, niektore inak, niektore to neriesia vobec nijak (Studio One?) a spoliehaju sa na nejake bastle externych dodavatelov.

Popisem, ako to ma Reaper64 na Win64:
- z uzivatelskeho hladiska to clovek vobec neriesi, az na nejake drobne bugy v prekreslovani UI v urcitych pripadoch *1 clovek nevie, ci pouziva 32 alebo 64bit plugin
- interne startuje 2 procesy, jeden 32bit a jeden 64bit a jednotlive pluginy loaduje do nich
- v pripade, ze ma clovek ukrutne zravy 32bit plugin, ktory by vyzral miesto ostatnym, moze bezat v samostatnom sandbox-e a mat k dispozicii plnych ~4GB (da sa nastavit)

Ze toto nema implementovana vacsina daw je fakt tragedia. Svojho casu som zvazoval prechod na S1, ale prave pre to, ze nedokalzalo vobec pouzivat 32bit pluginy (ktorych mam vacsinu) som to zavrhol.

*1 - Reaper dokaze "donutit" gui daneho pluginu, aby sa "integrovalo" do okna s ostatnymi efektami, bez ohladu na to, ci je 32 alebo 64bit. S tymto byva obcas trochu problem a plugin je nutne sem-tam zavriet/otvorit aby sa regulerne prekreslil. Kto nepouziva featuru dockovania pluginov a nevadia mu floating, nepostrehne.

Odpovědět