problém: Drumagog -> midi Yoke -> Addictive drums

Ostatní audio software, obecná diskuse
vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

problém: Drumagog -> midi Yoke -> Addictive drums

Příspěvek od vasek » 30 črc 2007 12:15

Ahoj,
prosím o pomoc s řešením následujícího problému, věřím, že to bude i inspirací pro ostatní.
Chci nahrazovat zvuky živě nahraných bicích samplama z Addictive Drums tímto způsobem (vyčteno z manuálu k Drumagogu):
Drumagog načte údery z audiostopy a převede je na midi. Pomocí midi Yoke je pošlu na midi stopu v sekvenceru (Sonar). Midi stopa posílá data do AD. Zní to dobře, ale problémy jsou s nepřesným ozýváním samplů.
1/ Když normálně přehrávám, tak při trochu vyšší zátěži CPU už dochází k nepřesnostem.
2/ Když chci exportovat/bounce, tak se nic nevyexportuje (zřejmě při exportu Sonar to propojení přes midi Yoke ignoruje???)
3/ Když si chci midi lezoucí z Drumagogu nahrát (recording) v reálným čase do midi stopy, tak je to zase nepřesný.
CO S TÍM KUA? :)
Klidně si nechám poradit i jiný elegantní řešení.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 30 črc 2007 23:21

vasek: zkousels zvysit latenci asio? co nahravat pri nizke zatezi cpu? tim chci rict, nahrat jen ty bici v novym projektu a jen s tim nezbytnym co pro to potrebujes.. nahravani midi je nepresny jak? je to jen o nekolik ms treba opozdeny, anebo to lita?

EDIT: nesmyslná část příspěvku odstraněna. pavlii

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 31 črc 2007 08:22

biscuit: dík za odpověď, latenci mám samozřejmě na max. Vypnul jsem všechny efekty a tak - jediná možnost je nechat v projektu jen tu jednu stopu. To můžu ještě zkusit, to je fakt. Ale stejně to vede k obecné úvaze to tom, jak tyhlety midi propojky fungujou ve spolupráci s multitrackem a jak to udělat, aby byly aktivní při offline exportu.

Cheesetor
Příspěvky: 84
Registrován: 24 úno 2003 19:05

Příspěvek od Cheesetor » 31 črc 2007 09:23

To je asi zbytecne slozity delat to online ne? Ty nahrany bici se uz asi moc nemeni, tak bych si je vytriggroval offline do midi regionu. Aspon v Logicu. Sonar neznam, ale urcite neco takovyho musi mit taky.
Obrázek

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 31 črc 2007 09:54

vasek: na nahravani musis mit tu verzi drumagogu s fixed latency, ne? ja sem si s tim ted trochu hral, nakonec sem ale zustal u zivych bici.. uplne me zklamalo napriklad pouziti drumagogu rovnou s BFD (output z drumagogu de do BFD tzn. bez exportu bicich partu do midi tracku), to je podle me dost bida.. nicmene stejne jako vasek bych rad ziskal nake informace ohledne drumagogu a jak ho efektivne vyuzit.. co si pamatuju, tak velvet psal o jeho vyuziti ve studiu, jako o samozrejmosti (resp. bezne praxi)... takze ono to asi nejak de;-) mozna by bylo dobre, kdyby tu nejakej zkusenej user hodil par tipu..

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 31 črc 2007 10:30

No já si Drumagogem hraju celkem dlouho, tak můžu hodit pár zkušeností.
Na kopák u tvrdších stylů naprosto bezvadná věc
Snare = problém a to z několika důvodů.
- pozná se na něm lehce, že není živej, takže to chce multisamply ve formátu gog, kterých DOBRÝCH asi moc není
- snare hodně prolízá do ostatních mikrofonů, takže je problém s mícháním zvuků. Pokoušel jsem se sampl doladit na výšku původního, hledat nějakej poměr, ale nějak jsem z toho neměl nikdy dobrej pocit.
- nakonec se mi zdála nejlepší brutální metoda, kdy sampl jede ve stopě na 100% a ještě se to může podpořit duckingem na overheadech. Jenže přirozenost zvuku je pryč.
S BFD jsem to nezkoušel, zvuk AD mě oslovuje výrazně víc.
Já osobně se snažím Drumagogu vyhýbat, ale mám tu na míchání bicí, který se mi nelíbí a navíc ta kapela je pro tohle řešení skoro ideální případ.

rastis
Příspěvky: 2882
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 31 črc 2007 10:53

Drumagog pouzivam offline v Sound Forge. Kopak je jasny, rytmicak je horsi. Vacsinou rytmicak ani nenahradzam inym samplom, len ho pritrigrujem samplom sameho seba, ked ma trebars bubenik velmi nevyrovnanu dynamiku, tak taketo riesenie sa mi osvedcilo...

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 31 črc 2007 11:40

podle me ma celej tenhle princip (multisampu) smysl pouze v momente, kdy se nahrava na e-skopky..
triggerovani klasicke soupravy je, rek bych, nemozne z jednoho prosteho duvodu: na plnej triggering to je nedokonala technologie (signaly z preslechu, atd.) a pri castecnym triggerovani to proste nezni dost kompaktne.. ten kopak a mozna i tomy by se este natriggerovat daly, ale jinak je to spis nepouzitelne...

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 31 črc 2007 12:07

nick_valensi: obecně asi takhle - použitelnost nebo nepoužitelnost záleží na tom, jakej máš ten původní zvuk. Pokud máš rytmičák totálně hnusnej a v prdeli, tak tě zachrání i průměrnej sampl. Kvalitní studio by toto podle mě mělo mít v repertoáru, protože zachraňování blbě natočenýho materiálu není až tak málo častá záležitost.
Pak jsou varianty jako třeba přimíchávat ke kopáku sinus 30 Hz (třeba). Nebo k mikrofonu od rytmičáku branýho zvrchu přimíchat zvuk struníku. Jenže to už je strašná práce s nejistým výsledkem, která se navíc musí hodně dobře umět.

Když mi poradíte, jak pořešit problém, tak vám ukážu, jak to může hezky fachčit :twisted:

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 31 črc 2007 15:04

Tohle vůbec není "kokotina". Já tuhle technologii někdy používám a dají se s ní dosáhnout výsledky, které zachovají živost bicích a dodají potřebný tlak.

1. Nahraji bicí mikrofony.

2. Otrigeruji si BD a SD v Logicu pomocí fce Audio to MIDI, vzniknou mi dvě synchronní MIDI stopy, které zachovají dynamiku. Bohužel ale tato fce odečítá i výšku tónu, proto je potřeba transponovat vše na root note.

3. Vybírám vhodný sampl BD a SD, který ladí se zbytkem mikrofonů. Důležitý je kvalitní multisample zohledňující dynamiku. Obvykle je potřeba přizpůsobit i ladění a délku úderu obálkou.

4. Samplovanými bicími nenahrazuji, ale přimíchávám je ke zbytku mikrofonů! Tím se zamezí ztrátě živosti (je-li to účelné). Občas je potřeba si trochu pohrát s offsetem MIDI stop, aby se lépe integrovaly do audia.

5. Celému takto vzniklému "kitu" se snažím dát jeden prostor a komprimovat jej společně v subgroupě, aby se lépe propojil.

Výsledek je možno slyšet třeba tady: http://www.mp3-stahuj.eu/download.php?id=1450#

Je to nepříliš kvalitní bootleg z rádia, bohužel sem ale nemůžu dát master, kvůli copyrightu. Je tam takhle podpořený / přimíchaný právě kopák a snare.

Saša

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 31 črc 2007 15:48

EDIT: úvodní věta odstraněná. pavlii

syncro: tvůj postup je jasný, já v podstatě nemusím žádnej drumagog použít, stačí nějakej program "wav to midi". Akorát já žádnej dobrej neznám a drumagog je stavěnej na bicí - lehce se tam volí rozlišení ohledně časování a dynamiky, aby bylo rozpoznávání správný. Ta ukázka je v pohodě, ale tam jsou bicí tak zkomprimovaný, že o přirozeným zvuku bych už nemluvil.
Ještě se musím podívat, jestli to Sonar umí, pokud ne, tak to bude chtít nějakej plugin.
Co se týče přimíchávání samplu, tak to by mělo být hlavním cílem, akorát, jak jsem psal, tak se mi to nějak nedaří. Ale teoreticky je mi jasný, že je důležitej hlavně sampl a jeho časování.

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 01 srp 2007 10:02

Vasek: "Ale teoreticky je mi jasný, že je důležitej hlavně sampl a jeho časování." Podle mne jsou důležité tyhle věci: kvalita dynamického multisamplu (i když jsem používal i jednovzorky a šlo to, dynamickou změnu jsem emuloval velocity-LPF), pasující barva, ladění, timing začátku úderu a jeho délka. Tohle vše když se sladí a usadí do prostoru, tak ten výsledek nemusí být vůbec špatný... Asi ne puristicko akustický, ale rozhodně funkční.

Saša

Uživatelský avatar
pavlii
Moderátor
Příspěvky: 3016
Registrován: 05 čer 2002 19:23

Příspěvek od pavlii » 01 srp 2007 17:07

PÁNOVÉ

Víte dobře, koho mám na mysli - nerozčilujte mě, pořádně jsem to tu promazal a koukejte si svoje osobní invektivy vyřizovat přes PM nebo jakékoli Smetištní téma, protože mimo Smetiště na tohle není nikdo zvědavý!!! Děkuji.

pavlii

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 02 srp 2007 08:25

pavlii: díky, a teď zpět k tématu. Pokud bych nedokázal pořešit problém s Drumagogem, tak by bylo lepší stopu s bubnem prohnat přes nějaký "wav to midi" udělátko. Vím, že se to tu už diskutovalo, ale byl bych rád, kdyby mi někdo poradil něco, co umí dobře načítat bubny.

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 06 srp 2007 21:44

Zkusím to ještě jednou :wink:
Praktický příklad - kamarád ve studiu nahrával kapelu a bubínek dopadl dost špatně. Takže první verze, kterou jsem zkoušel tenkrát normálně smíchat bez použití samplů (trošku moc agresivně zmasterovaný, teď se mi to tolik nelíbí):
http://www.georgelukas.cz/nahravaci-stu ... azka-5.mp3
a tohle jsem udělal dnes s pomocí jednoho samplu v Drumagogu:
http://www.cutekid.cz/vasek/jaws_drumagog.mp3

Odpovědět