Spravny postup pri nahravani audio stop

Ostatní audio software, obecná diskuse
Odpovědět
nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Spravny postup pri nahravani audio stop

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 14:17

Nahral jsem si nejake veci ze syntaku do audio stop, jsou to bici. Nahravam kazdy buben zvlast a kazdy cinel do zvlastni audio stopy. Jsou to velmi jednoduce skopky tak toho tam moc neni, spis je tam vic ticha nez zvuku, ale uz tam mam cca 5 audio stop a zacina mne vadit sum ktery tam je. Jelikoz jsou cinely v relativne malych urovnich, nastavil jsem master out v syntaku na +14dB, ale je to asi uplne jedno, protoze v tu chvili vylezl o stejnou uroven vlastni sum masiny. Proto nez udelam nejakou kokotinu se radsi zeptam -))

Jaky plugin pouzit na odstraneni urovni dejme tomu vse pod -60db? nechce se mi to delat rucne, to bych se z toho asi po.....

Dal bych se chtel zeptat nedokazu si to ujasnit sam. Potrebuju pouzit na ty bici kompresor, dejme tomu ze je teoreticky nahraju na max uroven -0,1dB. Bude mit kompresor jeste nejaky prostor aby to napumpoval ??? S jakou urovni tedy nahrat kopak se srotakem aby to bylo optimalni. Zajima mne uroven, bitova hloubka je jasna...

Mozna by bylo poucne pro lamy dat sem print screen nejakeho dejme tomu prumerneho projektu.

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2685
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Příspěvek od Fractal » 24 úno 2008 14:23

na to odstraneni vseho pod -60dB pouzij nejaký gate plugin, treba ty cubasovské dynamics fungují skvěle

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 úno 2008 14:36

nenahravas cez digital?
ak ano, preco tam mas sum? ak ano, netreba ti nijak spekulovat ako hlasno nahrat bicie, proste co najhlasnejsie
ak nahravas cez analog tak nahravaj co najhlasnejsie, ovsem tak aby si nesiel cez povedzme -6dB... v spickach su prevodniky trocha nedotklive
ten gate koli sumu by som osobne nepouzil, dost meni charakter a farbu bicich... nejaka spina medzi to len stmeli, imho... ale musel by som pocut o akom sume sa asi bavime

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 15:21

Sum tam je proto, protoze nemam dokonaly syntak, je to zasrane na cca 78 dB staleho sumu. Ten se samo ze s kazdou stopou stava vyraznejsim. Jde to prezit ale pokud to jde obejit, protc to neudelat. Jinak dalsi perlicka je, mozna jsem to udelal spatne a je chyba na me strane, ale ten wav zni jinak kdyz jsem ho vyexportoval a jinak kdyz je to v sunaru. V sunaru je lepsi. Udelal jsem to tak, ze jsem oznacil audio tracky a dal file - export audio wav a dal vyexportovat...

ukazka je tady...Jo a nesmejte se -)

http://www.tomast.webzdarma.cz/music/test.wav

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 15:22

jo, jedu pres digital...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 úno 2008 16:04

-78dB nie je sum v normalnom zmysle slova... to nemoze vadit a sumaciou sa nemoze zvacsovat, 1+1/2=1

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 24 úno 2008 16:04

i když nahrávám bicí z modulů / synťáků a i když je beru digitálem, tak se snažím, aby mi nepeakovaly víc než na -6db. Jelikož počítám s tím, že budu používat comp/EQ, a já dávám radši všemu "rezervu"
A možná bych se v Tvém případě ani nesnažil nastavovat gate, ale použil bych nějakou funkci jako "Strip silence" apod. - aby z tracku zůstaly jen ty úseky, který mají informační / hudební hodnotu...
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 úno 2008 16:18

pri digitale nema zmysel zoslabovat signal v syntaku, audio engine v cubasi je urcite preciznejsi ako v syntaku. zoslabis to v daw, tak ako treba.

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 16:29

Ale ja ho nezeslaboval ja ho ZESILIL !!

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Příspěvek od Ctirad » 24 úno 2008 19:17

nunu píše:Jinak dalsi perlicka je, mozna jsem to udelal spatne a je chyba na me strane, ale ten wav zni jinak kdyz jsem ho vyexportoval a jinak kdyz je to v sunaru. V sunaru je lepsi.
A ten formát má stejnou samplovačku a frekvenci, co originál track? Každopádně ta ukázka je 48kHz, to je schválně?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 úno 2008 19:23

pracne som to stiahol a:
sum je tam -64dB a je ho dost. povedal by som ze ked sampel hra, jeho este viac ako v pauzach, tu hodnotu som nameral v pauze. to nie je dobre a nieco robis zle... to su nejake rom zvuky? nedaju sa dostat zo syntaku von ako sample? som povodne myslel ze ti ide o syntezu... ciste teoreticky ide zohnat sample a spravit to cele rovno v kompe, zvuky v ukazke mi nepridu nejak uchvatne vynimocne a miesat trebars henten kopak ci coto je (znie sor ako zmeska kopaku a floor tomu) je dost o drzku
ale spat k problemu, mas zapnutu fx jednotku? ak ano, chyba, sum je z nej (reverb), nahraj to nasucho a potom nahraj reverb zvlast (s tym istym midi daj na reverbe 100% wet a nahraj do extra stopy), pripadne sa na interny reverb vykasli. ak tam nemas reverb a dozvuk je rovno zo samplov, tak sa vzdavam. co je to za syntak?

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 19:57

Odstup syntaku je cca 80dB, FX nema vliv, je to jedno. Nemam ADATy v masine, mam sampling options, ani bych se nedivil kdyby to tlacil z analogovych vystupu do AD prevodniku a expandoval ven. Jinak je to k2600. Jsou z ni brane plechy a srotak. Kopak je z addictive drums. Jenze je na tom kilo a pul reverbu, na vsem a jeste multiband kompresor. Ten mi zvedne sum mnohem vic, prave na tu neprijemnou uroven. Kdybych mel takove samply tak bych to asi poresil vsecko samplama, ale nemam.

Jinak je to schvalne ve 48kHz

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 úno 2008 20:07

nevidim dovod nieco na tychto zvukoch riesit mutibandom ani stlacat tomu dynamiku, kym to nie je v "hustejsom" mixe, kde sa ten sum strati. naprazdno to nema vyznam. kopakovu stopu kludne pories low passom a potom ju mozes aj natlacit

nunu
Příspěvky: 1559
Registrován: 23 úno 2003 18:56

Příspěvek od nunu » 24 úno 2008 20:15

potrebuju aby mi ty bici hraly alespon primerene jak v te pisnicce, dokud nebudu mit bici, asi nema smysl resit radsli stopy. kdyz to pustim s originalem soucasne, je to vstrebatelne, zni to podobne a vylozene to v tom nerusi. Pokud mi bude kopak znit jak pistalka, tak to asi moc idealni nebude.

Odpovědět